• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מכתב תגובה ומחאה בענין מכתב שהופץ ברשות הרבים ע"י הר' יקותיאל אוהב ציון

וזכור נא מה יעצת לו ומה ענית אותו...

[IMG alt="יצחק משען"]https://forum.moreshet-maran.com/data/avatars/m/0/538.jpg?1614632066[/IMG]

יצחק משען


ב''ה​

ב''ה למעלת כבוד מודעי משכבר הימים כרכא דכולא ביה, ב'ן פור'ת יוסף, ח''ר יקותיאל אוהב ציון נר''ו, בעל ספר שו''ת יעלת חן, זכר עשה ועו''ס
ראה ראיתי אשר נטית גלילי ידיך במכתב גלוי עם תוכחת מגולה ואהבה מסותר'ת למרן חמדת ישראל רבינו יצחק יוסף שליט''א, ובאו בדבריך תוכחה על אשר אמר שהמשנה ברורה אינו לספרדים רק לאשכנזים
ומלבד שכל דבריך קשים כעשן לעינים וכחומץ לשינים, מחמת שכבר דברים אלו נאמרו על ידי מרן רשכב''ג רבינו עובדיה זיע''א במקהלות עם בכנס הקודם של דירשו, ורבינו יצחק מה כי תלין עליו
עוד בה, שרבינו יצחק נתן כמה וכמה דוגמאות לדבריו שבהם נטה המשנ''ב קו מפסיקת הספרדים שלא כדעת מרן השו''ע
ועלית על כולנה שמרן רבינו יצחק כלל וכלל לא פגע בכי הוא זה בכבוד המשנ''ב, ומי הוא זה אשר יכסה השמש בכברה, הרי במו פיו אמר שזה הספר היסודי שחייבים ללמוד, ורק לפקוח עין לראות שכל ההלכות עולות בקנה אחד עם פסיקת מרן ותו לא, ואטו גם על זה צריך הבהרה
אך עתה באתי על 2 נקודות אחרות לגמרי, דהנה אין ספק שעצם הגישה הזו שתלמיד יבוא ויטיף מוסר לרבו, פסולה לחלוטין, וידעתי גם ידעתי שכבוד מעלתך נקרא אב''ד טובה ראייתה, אך עם כל הכבוד הכר נא את מקומך דמה דמות יערוך בין כבודו שרק נקרא אב''ד בבי''ד שאינו קיים, לבין מרן רבינו יצחק דפקיע שמיה בין יושבי על מדין
ואם הרחוקים מטבריא מתפעלים מהמטה והחותם והפתילים של כב', אך אנחנו הרי קרובים ונמצאים בטבריא, ורואים ויודעים היטב מצעדי גבר ומפעליו
ומקור דברי תוכחתי הוא בגמ' חגיגה ג. שמיאנו בכל תוקף לומר בפני רבי יהושע מה אמר ראב''ע, וכל כך למה? אחר שראו כמה קפידא הקפיד ר' אליעזר על ר' יוסי בן דורמסקית שהזכיר מאי דנמנו וגמרו בביהמ''ד באופן שלא היה לרוחו של ר''א
ועתה בא לנו כבודו ומביא בפני רבינו תילי תילים של חכמים שהגדילו בשבחו של המשנ''ב, ומלבד שבחלק מהדמויות שהזכיר כבודו יודע לבו היטב מה דעתו של רבינו יצחק עליהם, רבני רדיו ודרשנים למיניהם, ואחד מהנזכרים בדבריך חייב ארבעה וחמישה לרבינו יצחק, ועוד כהנה
ושם בגמ' חגיגה ה. איתא מימרא מפחידה ומזעזעת כל בעל לב באותו תלמיד שמת בחצי ימיו, ואמר עליו רבי אלכסנדרי אי בעי האי מרבנן הוה חיי, דמבעט ברבותיו היה
והיה לכבודו לחוש על עצמו בטרם הניף קולמוסו בכתיבת דבריו המיותרים, ותחת אשר תייעץ לרבינו יצחק מה לומר ומה לדבר, תייעץ לעצמך מה לשתוק, ואל תעש עצמך כאיש תמים הכותב מכתב ידידות ובקרבו ישים ארבו בחץ יפלח לבו.
ובלי נדר בחלקו השני של מכתבי זה אנטה את ידי יד יצחק להראות כמה וכמה שגיאות שנפלו בדבריך, ועתה אני מוגבל מלכתבם, רק שלא יכלתי לחשות ולשתוק בראותי את כבודו מעלה הב'ל ומלעיב במלאך האלקים בלא טעם וריח
ואחתום בכל יקרת הכבוד
אנא יצחק זעירא משען ס''ט
 
באגב שמעתי בפסח האחרון שהגאון הרב אברהם יונה שליט"א מסר שיעור במוסאיוף ואמר לו אחד שהיה פה רב אחד (הר' אופיר לא הזכיר שמו) שאומר הפוך כמו שהרב אומר (נראלי שזה היה הילכות ברכות) אמר לו הרב שליט"א אני אומר מה שיש ביביע אומר ואז הוא אמר לא צריך לשמוע לכל רבנים צעירים???
 
ועוד זאת כתב מכובדנו הרב @יצחק משען הי"ו-
אל כבוד מעלת החכם הנעלה והמרומם אשר אנכי מכבדו ומוקירו באמת ח"ר יקותיאל אברהם אוהב ציון ינטריה רחמנא ויפרקיניה מכל בישא ועקתא

הנה אנכי מניף קן קלמוסי בשנית אודות דברי מעלת כבודך על דרכו ההילכותית של מרן גאון ישראל ותפארתו המשנה ברורה, בהיות שתכף אוכיחך ואערכה לעיניך כי כד ניימת ושכיבת כתבת חלק מדבריך ויש בהם כמה דיברי סיכלות שאין אני מאמין בשופ"א שיצאו מתחת ידיך אשר כפי שכתבתי הנני מכירך ומוקירך ונהנה מאוד לראותך בטבריא קדישא ושמח מאוד בדבריך, ובפרט שזכית להיות מחובר לקודש לאותו גאון וצדיק חסידא קדישא ופרישא כמוהר"ד הכהן קוק יחשל"א, אשר אנו מגיעים אליו מידי פעם ושולחים התלמידים שיחזו בעבודת קדשו וביגיעתו הנוראה.

ובטרם אתחיל אומר כי קיבלתי שורה של מיילים עם דברי נאצה מאחד דרשן במוסאיוף [והבאתי הכל בהערה[1]], ואינני כותב שמו, דמי יאמר שבאמת זה הוא, ועוד שהנני מודיע כאן קבל עם ועדה שאני מוחל לו מחילה גמורה, ביודעי ומכירי היטב את מצבו הכללי בגוף ונפש לא אליכם כל עוברי דרך

ומה גם שאנכי יצחק זעירא מוסר בזה מודעה שחלילה לי מהשתרר על אי מי, ואין אני אלא כבלדר המעביר דברים כהווייתן וכמלצר המניח הכל על השלחן והבוחר יבחר ואיני אומר קבלו את דעתי

והנה אציג את אשר כתב מור כצלמו ודמותו:

1645140678569.png


ואשיבה נא:

1. למי קרא כבודך "מצפצפים"? מרן רבינו עובדיה שאמר דברים אלו נקרא בעיניך מצפצף?!

2. "וכל מעיין ישר יגיע למסקנת האמת ונפגשים תמיד במסקנא אחת", האין אלו דברי הבל וסיכלות? הבה נעזוב את כל המחלוקות בתלמוד והראשונים, אני שואל רק במחלוקות מרן ומור"ם, לדבריך אחד מהם לא הגיע למסקנת האמת כי שניהם לא נפגשו במסקנא אחת??

3. "הלא המשנ"ב מביא וקורא הרבה מספר ברכי יוסף של הגאון חיד"א וכן מביא מספר דברי מנחם וכו'", הנה בהיות שלצערי איני בקי במשנ"ב כהוגן, למרות שאנו לומדים אותו על הסדר ומלמדים ממנו התלמידים יצ"ו, פניתי לתוכנת פרוייקט השו"ת ובדקתי כמה פעמים מוזכרים הספרים שהזכיר כת"ר, והתוצאות פלא מופלא!

כידוע בשו"ע או"ח יש 697 סימנים ובבדיקה כמה פעמים נזכר ברכי יוסף מצאתי שסה"כ נזכר במשנ"ב 217 פעם ועוד 9 פעם שנזכר מחזיק ברכה, זאת אומרת שהגאון משנ"ב הזכיר את גאו"ע החיד"א בקושי בשליש מהלכות אור"ח!

ספר "דברי מנחם" מסופקני אם בכלל היה למשנ"ב, שכן הוא מופיע רק בסי' שכו במשנ"ב סק"ל ושעה"צ ס"ק יז.

השדי חמד נזכר 19 פעם ברחבי המשנ"ב, ומתוכם גם בהל' פסח, שם הוא קורהו "שדה חמד" כמנהג האשכנזים.

ספר מאמר מרדכי ומטה יהודה באמת מזכיר המשנ"ב הרבה, בפרט המאמ"ר שנזכר 691 פעם, והמט"י 106, ולא אכחד שיש עוד פוסק ספרדי אחד (נה"ש) שנזכר 287 פעם במשנ"ב. וכנה"ג 158 פעם.

נמצא עד כה שאמת נכון הדבר שהרב משנ"ב עיין בספרי הספרדים כסדרן, אך זהו רק בחמשה ספרים עיקריים, מתוך מאות ספרי הלכה ושו"ת שלא היו בהישג ידו ולא שזפתם עינו הבדולח.

ממשיך כבודו וכותב

1645140702924.png


ועוד

1645140723362.png


ואני תמה אם אתה מאמין בעצמך למה שאתה כותב!

נניח שהרב משנ"ב אחז שאינו צריך לחפש עוד ספרים, ונניח שהרב אלישיב אמר כציטוט המוזר שהבאת ממנו,

אבל בדיוק על זה הרים רבינו עובדיה את קול זעקו

שהרי זו לא דרך הפסיקה שלנו

שנתבארה היטב בפתיחת הגרי"ח לשו"ת רב פעלים, ובהקדמות רבינו לשו"ת יביע אומר!

ואם כן כבודו סותר עצמו מיניה וביה! אתה כותב בפה מלא שהמשנ"ב פוסק בצורה אחרת, ואתה מבכה מרה על "הפגיעה בכבודו", איפה פגיעה יש כאן???

והרי מי הוא זה ואיזהו שאמר שחכמת האדם מגעת עד מקום ספריו, גאון גאוני קשטיליה מהר"י קנפנטון, וזו היתה דרכם של רוב ככל גאוני ורבני הספרדים מעודם, וכידוע מה שהעידו על הגאון החבי"ף בספר חלקם בחיים שהיה קונה בדמים מרובים כל ספר חדש, וזו דרכו של הגאון הדרשן אשר תהילתו בפיך כל היום הרב היח"ס שליט"א להעמיס תילי תילים של ספרים, ואיך אתה מצפה שאנו נקבל את פסיקת המשנ"ב??? פליאה נשגבה ממני לא אוכל לה.

ביתר דבריך הרבית להביא ציטטאות מגדולי הדורות בשבח המשנ"ב, כמביא תבן לעפריים, ושוית למרן רבינו יצחק כמאן דלא ידע כל זאת, והלא כפי שכתבתי בהודעה הקודמת הדגיש ואמר חכם יצחק בפה מלא שגדול כבוד המשנ"ב והוא עטרה לראשנו, וכל האריכות מיותרת

ולסיום דברי אעתיק עוד דברים זרים ומוזרים שכתבת בתוך דבריך
1645140745211.png

1645140760662.png


ותמה אני האם טחו עיניך מראות בהקדמת רבינו עובדיה ללוית חן שכותב במפורש דנדרש להדפיס ספרו זה "כי ברוב הדינים פוסק הגאון כדברי הרמ"א וסייעתו אף בניגוד למרן השו"ע כו' נתבקשתי על ידם להוציא לאור בחוברת מיוחדת ההערות וההארות שכתבתי בהלכות שבת ולהודיע ולפרסם דעת מרן השו"ע אשר קבלנו הוראותיו" ואחר שמאריך לבאר כמה קיבלנו הוראות מרן, מסיים : ולכן נעתרתי לבקשתם ואספתי כעמיר גורנה מאשר נמצא עמי בהל' שבת וכו'

והיאך אתה שומע צפצופים כאלה שהם דברים שכתובים במפורש, זה באמת דבר שלא יכילהו שכלי איזה צפצופים יש לכבודו באוזניים שאתה קורא להם בבטחון מופלג פטומי מילי בעלמא, והם הם הדברים הכתובים במפורש בהקדמת הספר.

ולעת עתה כאן יעמוד קני בנושא זה עד הנושא הבא בל"נ, ואקוה שכב' יערוך חשבון נפש עם עצמו ויבדוק היטב מי אמור לחזור בו מדבריו, אם אתה או מרן רבינו יצחק שכל מילותיו שקולות ומדודות בפלס דעתו הכבירה דעת תורה וההלכה, ואשרי דורנו שזכינו לעמודה דנהורא כמוהו שממשיך בגאון את מורשת ודרך מור אביו זצ"ל. יאריך ה' ימיו בטוב ויגביר כוכב מערכתו על כל מקנאיו ומחרחרי ריבו אכי"ר.

באהבה רבה

אנא זעירא יצחק משען ס"ט


[1] מושב בבית הדין הוא עם הגר"ד אתה מקנא תפתח גם ב"ד & אתה היית שומע את היח"ס שנים כעת אתה מזלזל & משען רת מ'נודה ש'מותי ע'בריין נ'בל & &אני מצפצף עליך חמור חמורתיים תוציא הכל איני מפחד לא ממך ולא משכמותך & לי יש הקלטות מה הרב יצחק מעיד עלי, ומה מרן מעיד עלי, לך איןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן & אתה גאותן סרוח בלי להכיר אותך & איש חינוך עלק & הר"ת משע"ן כתב מורינו האב"ד שיחיה & תכתוב על מאקמים & אני אמרתי לר' יצחק את כל הביקורת בפניו לא במכתב ואתה שב במגדל העמק ותסתום & הב"ד קיים אתה קנאי & לי יש דברים באמת שיזעזעו את העולם אז אנא...

חזק וברוך שפתים ישק משיב דברים נכוחים, דבר דבור על אופניו. כל דבריך באמת ובצדק, להשיב לאותם אינשי דמצערי רבנן ותלמידהון, ואנא ידענא מקרוב איך שהוא מבזה בכל צורה אפשרית את מרן שליט"א, והדברים גלויים וידועים לעוסקים בדבר, ומפני כבוד התורה אחריש. אך לקיים מצוות מחאה שלא אתפס בבזיון כבוד התורה הייתי חייב. וה' ית' ישפיע עלינו שפע קדושה וטהרה משמי מרום, וידעו תועי רוח בינה, אכי"ר.

פותח הדיון
[IMG alt="יצחק משען"]https://forum.moreshet-maran.com/data/avatars/m/0/538.jpg?1614632066[/IMG]

יצחק משען

זאת למודע'י
כי הדרשן הנ"ל ממוסאיוף מנסה להטרידני ומאיים עלי במייל שמוסר דינו לשמים, ועוד הבלים כמעשי תינוקות
ואיני חושש ממנו כלל, ובפרט שאני מכירו היטב ויודע את מצוקות נפשו
וכל כוונתי לשם שמים לכבודו של מרן רבינו חכם יצחק שליט"א ולכבוד בית אבא
ובעזרת ה' אמשיך ואמשיך ביתר שאת וביתר עז למחות על כל מה שיהיה נגד רבינו
ובפרט שבהודעותיו גילה קלונו ופרצופו האמיתי שאכן יש לו אינטרס מובהק להשפיל את כבוד רבינו
והיו לא תהיה !!!!
ובעזרת ה' לא ירד ביני עמהם לרמה שפלה ונמוכה, אלא אכתוב הכל באופן ענייני לגופו של דבר, ומי שרוצה להשיב יבוא וישיב
ואם חלילה יפלוט קולמוסי פגיעה אישית במישהו אני מוסר כאן מודעה שבבקשה תודיעו לי ואשתדל לתקן המעוות.



ואחר כל זאת עוד יש מה לצטט מבעל החלומות הלזה.
סהדי במרומים שכבוד חכמים כאן נר לרגלי ואין לי שום דבר אישי נגדו. אדרבה ידידו הייתי.
 
הפלא הגדול הוא מה שכתב:
1658172366820.pngואיך יתכן שדבר שנצטער בו אותו צדיק יכשל בו זרעו...
1658172544663.png
(אא"כ שכמו שנראה באמת שלא ביקש דבר זה, כי איך יתכן שתלמידי אביו שאינם תלמידיו כלל, ישמעו קולו, ובנו לא ישמע בקולו?! אלא הוא הרהורי ופטפוטי הכותב...).
 
בא לי לבכות כשאני קורא את המכתב המחוצף הנ"ל! אני חושב מכבוד הרב @מורשת מרן שיש למחוק את השרשורים הרי זה נגד התקנון ואין לדון בדבריו כאילו הוא מאן דאמר. בטבריה כבר זרקו אותו ובוחלים ממנו רק פשוטי העם אנשי קרנות רחוב ועוד כמה אברכים מסכנים נגררים אחריו.......

זה לא שגעון גדלות זה טמטום שכבר נודף ממנו ועושה הכל (גם בזלזול במי שלימדו תורה ועשהו כלי קיבול) כדי ליקר את רבו (כאילו הוא צריך את זה... עוד לפני שיקותיאל נולד - הגה"צ הרב דב קוק נר"ו היה מראשי החבורה ולמד בכולל עמנו האברכים בבקיאות ושקדנות יוצאת דופן ואין לשבח את המשובח ועומד!!)

כבודו טוען שהוא מכיר אותו אז איך ממשיך להביא ממנו?? יש לנתק עמו כל קשר!
מבין ריסי עיניו ניכר הזלזול בהראש"ל. איזה אהבה קדומה?? בלי להתבייש כותב לו שימשיך בכל הכח עם האמת!!!! עד הסוף!
טיפש!

ראיתי גם שמצטט את כב' באחד ממכתביו על כולל אור החיים בירושלים ועוד... כדאי לך לרדת ממנו כי הוא בחלקלקות לשונו צד טרף בפיו ולא ירחק היום וסופו שירד לטמיון ובתהומות הנשיה ישתקע כרעו אמנון יצחק וזה דרכם כסל למו שקודם מאדירים את שמם ואח"כ מתחילים לזלזל כדי שיעריכו אותם....
באמת הצדק עם כבודו שמדבר מדם לבו, ואני פשוט כתבתי מה שכתבתי בתקוה שיתקבלו הדברים, אך עתה רואני שעומד במריו ומקשיח ליבו וכותב שטויות כאחד מגדולי הדור
והסיבה שאני מביא זאת כאן כדי שיכו על קדקדו שידע שלא "מסמפטים" אותו ולא מתלהבים מהרוח שעושה
וזאת בהיות שעיני ראו כמה לפניו שקיבלו שיגעון גדלות ולא רצו לשמוע ולהקשיב למה שמדברים איתם וסופר שירדו לדראון עולם
ולכן בבקשה מהרב @מורשת מרן לא למחוק את הדברים כאן, הגם שאולי אינם מתאימים כל כך לתקנון, כיון שיש בהם תועלת מרובה בעזה"י
 
מגן ציון זה ספר אחר לגמרי, ויודעני שרבי אליהו אבא שאול זצ"ל ביקש שלא ידפיסוהו.
מאי שנא האי מהאי?!
אמר לי מישהו מקודם שבזמנו יצא קונ' מגן ציון, ואחריו יצא קונ' תגובה בשם מגן למגן או משהו בכיוון.
 
באמת הצדק עם כבודו שמדבר מדם לבו, ואני פשוט כתבתי מה שכתבתי בתקוה שיתקבלו הדברים, אך עתה רואני שעומד במריו ומקשיח ליבו וכותב שטויות כאחד מגדולי הדור
והסיבה שאני מביא זאת כאן כדי שיכו על קדקדו שידע שלא "מסמפטים" אותו ולא מתלהבים מהרוח שעושה
וזאת בהיות שעיני ראו כמה לפניו שקיבלו שיגעון גדלות ולא רצו לשמוע ולהקשיב למה שמדברים איתם וסופר שירדו לדראון עולם
ולכן בבקשה מהרב @מורשת מרן לא למחוק את הדברים כאן, הגם שאולי אינם מתאימים כל כך לתקנון, כיון שיש בהם תועלת מרובה בעזה"י
כנראה באזור הצפון יש עומסים אצל הפסיכיאטרים...
 
מאי שנא האי מהאי?!
אמר לי מישהו מקודם שבזמנו יצא קונ' מגן ציון, ואחריו יצא קונ' תגובה בשם מגן למגן או משהו בכיוון.
מחברים שונים.
לא זכור לי שיצא קונטרס מגן ציון, חכם יהודה מעלם ז"ל מנע את הוצאתו.
 
מחברים שונים.
ולמה לבנו התיר מה שלאחרים לא?!
לא זכור לי שיצא קונטרס מגן ציון, חכם יהודה מעלם ז"ל מנע את הוצאתו.
גם לא לא זכור, אבל היהודי שאמר לי זאת אמר מעצמו שיצא "מגן ציון", הוא סתם ניחש?
אנסה לברר יותר.
 
ולמה לבנו התיר מה שלאחרים לא?!

גם לא לא זכור, אבל היהודי שאמר לי זאת אמר מעצמו שיצא "מגן ציון", הוא סתם ניחש?
אנסה לברר יותר.
פעם יצא ספר מאברך או בחור צעיר בשם ר' יוסף סאסי שכולו הולך ליישב תשובות שכתבו להשיב על השגות היביע אומר, ואינו מצוי עמי כעת, רק אני זוכר שלא כתב כ"כ בלשון כבוד
ידוע לכם על מי הוא כתב את הספר הנ"ל?
 
פעם יצא ספר מאברך או בחור צעיר בשם ר' יוסף סאסי שכולו הולך ליישב תשובות שכתבו להשיב על השגות היביע אומר, ואינו מצוי עמי כעת, רק אני זוכר שלא כתב כ"כ בלשון כבוד
ידוע לכם על מי הוא כתב את הספר הנ"ל?
על תשובת ציון.
כמדומה שנכתב בכל הכבוד והיקר. (אל תתפסו אותי על המילה). נמצא באוצה"ח.
יצאו עוד ב' קונ' להשיב על התשובת ציון, א' בשם יביע תשובות והשני בשם עמודי הוראה.
כולם מבחורים, כנראה זה הרמה של מי שצריך להשיב לו...
(כמדומה שכותב בהקדמה שלא עיין בספרי מרן אליהם ציין שהרחיב בדברים, אלא רק במה שכתוב ביבי"א ח"ט סי' קח. ולזה יקרא מחפש אחר האמת...).
 
פעם יצא ספר מאברך או בחור צעיר בשם ר' יוסף סאסי שכולו הולך ליישב תשובות שכתבו להשיב על השגות היביע אומר, ואינו מצוי עמי כעת, רק אני זוכר שלא כתב כ"כ בלשון כבוד
ידוע לכם על מי הוא כתב את הספר הנ"ל?
על תשובת ציון.
כמדומה שנכתב בכל הכבוד והיקר. (אל תתפסו אותי על המילה). נמצא באוצה"ח.
קונטרס "מענה יוסף" - יוסף רפאל סאסי - אוצר החכמה
 
נראה לי רק בוואצאפים וכאלה. אני לא ראיתי עד שבקשתי שישלחו לי במייל. ואח"כ חבר הראה לי שחברו אותו לקבוצה בוואצאפ של אחד מתלמידי הרב קוק בשם עץ חיים והוא פוחד לצאת משם שלא יסמנו אותו......:eek:
 
מישהו יודע למי התכוין הגרי"מ מזוז בשיעורו שדיבר על ספר שביעית בציון, ושם שפך אש וגופרית על המחבר הלזה, בין היתר בגלל מש"כ נגד היתר המכירה?
 
חזור
חלק עליון