• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מכתב תגובה ומחאה בענין מכתב שהופץ ברשות הרבים ע"י הר' יקותיאל אוהב ציון

מישהוא התמודד עם הקונטרס הזה? הרי הוא מיישב את כל ההשגות, ולפי''ז אפשר לסמוך על האור לציון !
ראשית אין מה להשיב על מי שכתב בעצמו בהקדמתו שלא טרח לעיין בציונים אליהם הפנה מרן בהם הוא מרחיב.
אבל כמה "בחורים" כתבו קונטרסים להשיב על דבריו מפני הטועין. (עי' באוצה"ח קונ' "מענה יוסף" ויש גם קונ' "יביע תשובות" ו"עמודי הוראה" שאיני יודע אם נמצאים באוצה"ח).
 
דוקא מאד השתכנעתי מהקונטרס הזה ! הוא ענה על הכל והדגיש שהרוב אינן השגות אלא חילוקי דרך פסיקה כרגיל וכו'
אה"נ, אין חולק שיש חלוקי פסיקה, אבל מרן הוכיח שרוה"פ ס"ל כוותיה.
וגם עצם זה שהמחבר כותב שלא עיין במקומותשמרן ציין שהרחיב בזה במקום אחר, מראה א', שאינו מחפש את האמת. ב', שאינו יודע את כל נימוקי מרן לחלוק, ולכן אינו יכול לומר האם זה חילוקי פסיקה או משהו אחר, כי לא ראה מה הצד של מרן בשלמותו.
ויש גם השגות.
 
נראה שיש פה חוסר צדק להביא רק את התגובה נגד !!!!!!!!
עי' פת"ש חו"מ סי' יז ס"ק יא משם שו"ת שבות יעקב ח"ג סי' צ"ט שהשיב לצד אחד בענין מי שביזה לת"ח, וכתב הגם שאין להשיב לאחד מן הצדדים, אמנם כבר הזהירו חז"ל דאסור לשמוע זילותא דצורבא מרבנן ולשתוק, ובודאי ראוי להפך בזכותא דצורבא מרבנן. עכ"ל. ואוקי באתרין.
 
עי' פת"ש חו"מ סי' יז ס"ק יא משם שו"ת שבות יעקב ח"ג סי' צ"ט שהשיב לצד אחד בענין מי שביזה לת"ח, וכתב הגם שאין להשיב לאחד מן הצדדים, אמנם כבר הזהירו חז"ל דאסור לשמוע זילותא דצורבא מרבנן ולשתוק, ובודאי ראוי להפך בזכותא דצורבא מרבנן. עכ"ל. ואוקי באתרין.
וכמו שכבר כתבת פה, ומצווה בחזרת...
 
לא ידוע לי בבירור, אבל כמדומה שיש איזה סיפור לא זכור לי כ"כ...
אבל למה לפתוח פה?
לא פתחתי פה, ואפי' לא מקלדת... סה"כ יש כאלו שהכניסו בכוונת דבריי אי אלו מחשבות.
לענ"ד אין בכה"ג שום חשש.
 
חזור
חלק עליון