בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
כמדומני שזה יסוד איסור תופרלכאורה, יסוד איסור לש הוא לאחד ב' דברים ע"י גוף שלישי, וזה לא קיים כאן.
מבלי ליכנס לעצם הנידון, אפשר לפתור את הבעיה בשפיכת מעט שמן ע"ג החומוס בלי לערב.יש צד להחמיר שלא לערב חומוס ושמן?
למה לא נאמר שהחומוס מקשה את השמן?אם השמן מרכך את החומוס מותר
לזה התכוונתי כשכתבתיזה לא הענין, אלא שאין בזה גיבול וחיבור של דברים קטנים לעיסה על ידי הנוזל
לכאורה, יסוד איסור לש הוא לאחד ב' דברים ע"י גוף שלישי, וזה לא קיים כאן.
מבלי ליכנס לעצם הנידון, אפשר לפתור את הבעיה בשפיכת מעט שמן ע"ג החומוס בלי לערב.
אינו מדויק בכלל! שהרי אין לשפוך מים לקמח אף בלא עירבובמבלי ליכנס לעצם הנידון, אפשר לפתור את הבעיה בשפיכת מעט שמן ע"ג החומוס בלי לערב.
בקמח זהו גיבולו משא''כ בחומוסאינו מדויק בכלל! שהרי אין לשפוך מים לקמח אף בלא עירבוב
שו"ת אור לציון חלק ב - הערות פרק לג - דיני טוחן ולש בשבת הערה זשמעתי שיש אוסרים ואני מתמה.
לא ענית על השאלה שלו בכלל כל זה לא קשור
יש צד להחמיר שלא לערב חומוס ושמן?
ומ"מ אם מערב חומוס או שום ובצל וכדומה, ודאי שיש לחוש בזה משום לשוכמו בנותן קמח על מים וכו'
זה מדובר על חומוס עם בצל או טחינה לא עם שמן.ומ"מ אם מערב חומוס או שום ובצל וכדומה, ודאי שיש לחוש בזה משום לש,
והראיה שבלש אינו ע''י גוף שלישי דאסור ללוש פירורי לחם.כמדומני שזה יסוד איסור תופר
לחבר שני גופים זה תופר, אבל לגבל ולאחד חלקיקים זה לש.כמדומני שזה יסוד איסור תופר
אכן, ומשם דדוקא חומוס עם טחינה אבל עם מים אינו בעיה, [וכמש"כ להדיא לגבי מים עם טחינה].זה מדובר על חומוס עם בצל או טחינה לא עם שמן.