• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מסאז' בשבת מה הדין?

הראוני שבחזו"ע ח"ג עמ' שפז' התיר אם לא עושה להזיע.
האם יש דעות שאוסרות?
תרשה לי להוסיף: ואם נימא שמותר [כדי לשחרר הגב] האם מותר גם לעשותו [לעסותו] עם שמן שקדים?
[נ.ב. שמן שקדים מאוד נעים לעיסוי ואין לו שום ריח]
 
האם יש דעות שאוסרות?
תולים זאת במחלוקת רש"י והרמב"ם [שבשו"ע שכ"ח סמ"ב ושכ"ז ס"ב מחמיר כב' הפירושים, ובביאוה"ל שכ"ח סמ"ב מכריע כרמב"ם להקל, ובשועה"ר ש"ז סמ"ז מחמיר כרש"י, ויש בזה עוד ציונים ודיונים בדעת המשנ"ב כמדו'] אם מי שמכוין לייגע גופו ולא להזיע אם אסור משום עובדין דחול, [ויש שדנו דהאיסור הוא רק לעושה את העיסוי ולא למי שעושים לו].
 
כמה פעמים הייתי אצל הרב דב קוק בשבת
ומשך התפילות יש מישהו שיושב מתחת רגליו
ועושה לו מסאז' ברגליים
ייתכן שמי שעושה לרפואה [באופן המותר] בלא"ה ל"ש עובדין דחול, [ששייך לפי חלק מהפוסקים גם כשאינו עושה להזיע].
 
חזור
חלק עליון