י.א. ישראל
Active member
כן וודאי שבמתנה חייב ורק להגיה...דהיינו שבמתנה חייב ורק צריך להגיה שם פטור
ואף אחד כאן לא עונה כעניין על כל הטענות ואף אחד גם לא הביא מקור רציני לדבריו בנושא הזה
נשמח שהרב ללוש יתייחס לטענות
יישר כח
כן וודאי שבמתנה חייב ורק להגיה...דהיינו שבמתנה חייב ורק צריך להגיה שם פטור
וזה גם מהרב מוצפי.. ואולי יש לחלק בין כסף שמגיעה כתמיכה לבין כסף אחר.כבר נידון במקום אחר בעבר, והוכרע שאכן הוא בעצמו עונה את התשובות!
יש לשואל לסמוך על הבנת הרב ללושמישהו יודע אם צריך לעשות מעשרות על חופשת לידה?
ביקשתי כבר לעיל שתראני את דברי הרב זמיר שליט''אעל נזר כהן שכתב במתנה כספית שפטור אות יב שהבאתי לעיל
ועכשיו ראיתי את דברי הרב זמיר אות יב, וכתב להדיא לפטור רק היכא שמקבל את הכסף לקנות חפץ מסויים, ודי בזה.ביקשתי כבר לעיל שתראני את דברי הרב זמיר שליט''א
בינתיים ממה שהעלית לעיל מבואר שבחפץ אין צריך לעשר ובכסף כן.
כן אכן נכון שהוא הביא מה שכתבת בשם ס' האפודועכשיו ראיתי את דברי הרב זמיר אות יב, וכתב להדיא לפטור רק היכא שמקבל את הכסף לקנות חפץ מסויים, ודי בזה.
כבר כתבתי אינספור פעמים שבכל הנ"ל אין שום ראיה ודחינו את זה [גם הרב NATI] ועוד לא עניתם חוץ מלצטט את הרשימה שוב ושוביש לשואל לסמוך על הבנת הרב ללוש
על תשובת הרב מוצפי המפורשת
על נזר כהן שהוא אברך מסתמא
על נזר כהן שכתב במתנה כספית שפטור אות יב שהבאתי לעיל
על זה שהוא ספרדי
בצירוף כל הנ''ל
אנחנו מדברים על אברך שיש לו כדי פרנסתו והותר, ומספיק להוציא דברים מהקשרם.@בנימין לוריא
ראה בנזר כהן שאברך פטור ממעשר גם ממשכורת אשתו וכ''ש הכא
הרב זמיר לא מחלק כללאנחנו מדברים על אברך שיש לו כדי פרנסתו והותר, ומספיק להוציא דברים מהקשרם.
שכחתי לרגע מרב כהנא בפסיקתא.. צודקהרב זמיר לא מחלק כלל
אלא עיקר הדין כוללללל האברכים פטורים כמו שתראה במסקנתו של התשובה
יש מקום להחמיר נכון
אך פה השאלה מדינא
למה 'ביטול תורה'?!אם תרצה שאעשה ביטול תורה ואשאל אותו במייל מה כוונתו אני יוכל לנסות
נא לזכור שגם אברך זה חידוש של הרב זמיר שאין לו שום מקור בפוסקים אחרים וגם בפסיקתא לא כתוב ורק הוא הסביר כך שם ואינו מוכרח כלל כנ"לאז אנו דנים על מי שאינו אברך.