וממילא חופשת לידה אינה עסק
אין מכאן ראיה כלל, בסיוע לדירה הכסף ניתן למטרה מסויימת, וכן לביטוח לאומי זה עבור הילד, אבל בין ריוח למתנה ומציאה וכדו' לא ידעתי חילוק.
גם אם אין לדעתך ראיהאין מכאן ראיה כלל, בסיוע לדירה הכסף ניתן למטרה מסויימת, וכן לביטוח לאומי זה עבור הילד, אבל בין ריוח למתנה ומציאה וכדו' לא ידעתי חילוק.
ואדרבא, משום שלא טרח בכסף זה סיבה שכן יפריש.
מבואר דעת הרב מאזוז שליט''א שרק מכסף מקבלים ולא ממציאה כמו שתמהתאין מכאן ראיה כלל, בסיוע לדירה הכסף ניתן למטרה מסויימת, וכן לביטוח לאומי זה עבור הילד, אבל בין ריוח למתנה ומציאה וכדו' לא ידעתי חילוק.
ואדרבא, משום שלא טרח בכסף זה סיבה שכן יפריש.
לא יודע מה ראית כאן, בכל מקרה אני דיברתי על מציאה ומתנה כספית ולא חפץ.גם אם אין לדעתך ראיה
אין לך מקור
וסברת נזר כהן שאין צריך להפריש ממתנה כתובה כבר
ודי לנו לסמוך על החזו''א
ואם אשכנזים מקלים בזה כ''ש אנו
הצג קובץ מצורף 8493
חשבתי שבמילה מציאה התכוונתה מציאה ששוה כסף ולא כסףלא יודע מה ראית כאן, בכל מקרה אני דיברתי על מציאה ומתנה כספית ולא חפץ.
היכן הרב מאזוז כתב שלא מפרישים ממתנה כספית?
אז חופשת לידה זה כסף או חפץ?חשבתי שבמילה מציאה התכוונתה מציאה ששוה כסף ולא כסף
סליחה
זה כסףאז חופשת לידה זה כסף או חפץ?
תראה ביד בתשובה שלי לגבי מעשר דנתי קצתומהא דהפוסקים דנו במתנה של חפצים ולא מתנה כספית נראה להוכיח דאין חילוק בין עסק לבין מתנה כספית.
ונסתפקתי לדעות שצריך לעשר גם חפצים, אם קנה חפץ בזול האם צריך לעשר את ההפרש.
אחר המחילה אינו מובן, דאם כל משכורת מוגדרת כרווח אין לך רווח גדול מזה שהיא בחופשה ומקבלת משכורת, ועוד יש לדון דהחופשת לידה נקבעת לפי ההכנסות בחודשים קודמים ואם כן אפשר דהוי כמשכורת רגילה.
רווח הכוונה תמורה לעבודה שנעשתה או רווח שבא מעסק שנעשה.אחר המחילה אינו מובן, דאם כל משכורת מוגדרת כרווח אין לך רווח גדול מזה שהיא בחופשה ומקבלת משכורת, ועוד יש לדון דהחופשת לידה נקבעת לפי ההכנסות בחודשים קודמים ואם כן אפשר דהוי כמשכורת רגילה.
מה הסברא לחלק ומחמת כן לפטור ממעשררווח הכוונה תמורה לעבודה שנעשתה או רווח שבא מעסק שנעשה.
חופשת לידה זה מתנה. כמו מילגה. זה לא בא על עבודה שנעשתה.