• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מעשרות על חופשת לידה

לא מצינו אינה ראיה
ואני מעדיף לסמוך על הבנה של הנזר כהן מאשר של א' האברכים
בפרט שבכל מקרה אין נפקמ כי אני ספרדי

אך בכל זאת נותן מעשר בצורת יב''א להפחית הוצאות שכר דירה וכו' ומנטו להפריש
 
אין מכאן ראיה כלל, בסיוע לדירה הכסף ניתן למטרה מסויימת, וכן לביטוח לאומי זה עבור הילד, אבל בין ריוח למתנה ומציאה וכדו' לא ידעתי חילוק.
ואדרבא, משום שלא טרח בכסף זה סיבה שכן יפריש.
גם אם אין לדעתך ראיה

אין לך מקור

וסברת נזר כהן שאין צריך להפריש ממתנה כתובה כבר

ודי לנו לסמוך על החזו''א

ואם אשכנזים מקלים בזה כ''ש אנו
1681811181909.png
 
אין מכאן ראיה כלל, בסיוע לדירה הכסף ניתן למטרה מסויימת, וכן לביטוח לאומי זה עבור הילד, אבל בין ריוח למתנה ומציאה וכדו' לא ידעתי חילוק.
ואדרבא, משום שלא טרח בכסף זה סיבה שכן יפריש.
מבואר דעת הרב מאזוז שליט''א שרק מכסף מקבלים ולא ממציאה כמו שתמהת
כך זה למעשה ולא שאין דעות
 
גם אם אין לדעתך ראיה

אין לך מקור

וסברת נזר כהן שאין צריך להפריש ממתנה כתובה כבר

ודי לנו לסמוך על החזו''א

ואם אשכנזים מקלים בזה כ''ש אנו
הצג קובץ מצורף 8493
לא יודע מה ראית כאן, בכל מקרה אני דיברתי על מציאה ומתנה כספית ולא חפץ.
היכן הרב מאזוז כתב שלא מפרישים ממתנה כספית?
 
ומהא דהפוסקים דנו במתנה של חפצים ולא מתנה כספית נראה להוכיח דאין חילוק בין עסק לבין מתנה כספית.
ונסתפקתי לדעות שצריך לעשר גם חפצים, אם קנה חפץ בזול האם צריך לעשר את ההפרש.
 
אז חופשת לידה זה כסף או חפץ?
זה כסף
אבל אני חושב שהוא תמיכה

מצד שני זה עבור העבודה ובלי זה לא היה מקבלת

אז אני מסופק למעשה

ראש כולל הורה לאשתי שכן לתת

אך השאלה מה עיקר הדין
לספרדים מבחינה יבשה לא צריך
אלו שנהגו להחמיר
אברכים לפי שות נזר כהן לא צריכים

כל השאלה אלו שנהגו להחמיר כמו יבי''א גם לספרדים מהיות טוב ולא מדינא מה הדין כאן

ברור? או צריך תיקון אשמח בעדינות,
 
ומהא דהפוסקים דנו במתנה של חפצים ולא מתנה כספית נראה להוכיח דאין חילוק בין עסק לבין מתנה כספית.
ונסתפקתי לדעות שצריך לעשר גם חפצים, אם קנה חפץ בזול האם צריך לעשר את ההפרש.
תראה ביד בתשובה שלי לגבי מעשר דנתי קצת
אם תרצה אעלה
והרב אברהם יוסף אמר בשיעור שהשתתפתי שממתנה לא צריך


ולשאלה השניה ודאי שלא צריך
 
אחר המחילה אינו מובן, דאם כל משכורת מוגדרת כרווח אין לך רווח גדול מזה שהיא בחופשה ומקבלת משכורת, ועוד יש לדון דהחופשת לידה נקבעת לפי ההכנסות בחודשים קודמים ואם כן אפשר דהוי כמשכורת רגילה.
 
אחר המחילה אינו מובן, דאם כל משכורת מוגדרת כרווח אין לך רווח גדול מזה שהיא בחופשה ומקבלת משכורת, ועוד יש לדון דהחופשת לידה נקבעת לפי ההכנסות בחודשים קודמים ואם כן אפשר דהוי כמשכורת רגילה.
רווח הכוונה תמורה לעבודה שנעשתה או רווח שבא מעסק שנעשה.
חופשת לידה זה מתנה. כמו מילגה. זה לא בא על עבודה שנעשתה.
 
חזור
חלק עליון