לאכול מצה בשאר ימות השנה בתוך הסעודה הגם שמנהג הספרדים לברך מזונות כמ"ש מרן החיד"אשלא לאכל סופגניה אלא בסעודת פת, לחוש לשיטת ר”ת דהוי תחילתו עיסה וסופו סופגנין
נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
לאכול מצה בשאר ימות השנה בתוך הסעודה הגם שמנהג הספרדים לברך מזונות כמ"ש מרן החיד"אשלא לאכל סופגניה אלא בסעודת פת, לחוש לשיטת ר”ת דהוי תחילתו עיסה וסופו סופגנין
מחילה לא הרגתי אף אחד, פשוט שאלתי שאלה שבוערת בי כבר כמה שניםחכם יצחק הרגת את הבן אדם... אולי היית מעדן את החריפות?...
זה כמו שמרן שליט"א אמר שמרן היה מתייעץ עם חכם בן ציון על הכתיבה, והיה מעדן אותו, אחרי שנפטר חכם בן ציון, לא היה מי שיעדן את מרן, אז מרן תקף כבר...
ראה כאן דקה 40:31 מתחיל לספר על כך, ואומר זאת בדקה 41:18:
זה לא חומרא, זה לברוח מהספק.לאכול מצה בשאר ימות השנה בתוך הסעודה הגם שמנהג הספרדים לברך מזונות כמ"ש מרן החיד"א
כוונתך שלא היקל בעצמופתיחת מקרר בשבת. אפילו שכתב כמה טעמים להתיר. טלטול ברה"ר שלנו.
זו אינה חומרה, זו חובה של כל אחד מכלל העדות והחוגים. וכל אחד לא משנה מאיזה עדה צריך להתאמץ להשיג דרגות הללו של מרן זיע''א.מתוך הנהגות אמונה מעשית של הרב חיים רבי שליט'א
הנהגות אמונה מעשית
שלימותו של רבינו הגדול זיע"א היתה להחמיר בלימוד התורה בשקידה עצומה, במידת הענווה, באהבת ישראל, בזיכוי הרבים, לקדש שם שמים ולהעמיד תלמידים. אוי לנו מה הפסדנו! במה זכתה האדמה ורגבי העפר בסנהדריה להיות ציון לרבינו הקדוש. כעת ממש בוער בי הרצון לקרוע שוב עוד חולצה מהחמימות והצער, וכמו ששמואל קרע על רב שתים עשרה פעם, והיה מפחד מתורתו וקדושתו (רש"י ומהרש"א מו"ק כד.).
חלק מהרשימה אכן נכונה שיש כאן דינים שמרן נקט להלכה לחומרה יותר מאצל האשכנזים או עדות אחרות, אבל חלקם מוסכמות על כלל המגזרים [כגון שאין לברך הגפן על יין שרובו מיים, וכן לתת מיים חמים לתבשיל שרובו מיים, או מאה ברכות יום וכו'], ופותח האשכול בא לעורר על מקומות שמרן החמיר מה שאחרים לא החמירו.הנה הרשימה שמצאתי לע"ע. (אמנם ישנם דברים שנכתבו בכמה מקומות, כגון ביבי"א ובחזו"ע, אך כתבתי רק אחד מהם)
נשים רווקות צריכות לכסות את ראשם בשעת התפילה ובשעה שמברכות. (יחו"ד ח"ה סי' ו')
לנשים אסור ללבוש פאה נכרית [מצד הגילוי עריות וגם בפאות של פעם]. (יבי"א ח"ה אבהע"ז סי' ה')
יש להחמיר בצאת השבת כזמן רבינו תם. (יבי"א ח"ב סי' כ"א).
אנשים נשואים צריכים להחמיר ולהניח גם תפילין של ר"ת. (יבי"א ח"א סי' ג')
אסור לאכול בשר שאינו חלק ולמעך סירכות וכו'. (יבי"א ח"ה יו"ד סי' ג')
אסור לברך ברכת "הגפן" על יין שרובו מים. (שו"ת חזו"ע ח"א סי' ו')
נשים צריכות לברך מאה ברכות בכל יום. (הליכו"ע ח"א עמ' נ"ט)
כשעומד מפני זקן שנכנס לד' אמות צריך לעמוד 'מלוא קומתו'. (הליכו"ע ח"ח פר' כי תצא אות ח')
אסור לתת בשבת מים חמים לתוך תבשיל חם. (יחו"ד ח"ד סי' כ"ב)
אסור למלוח בשבת בשר מבושל או ביצה מבושלת לצורך סעודה אחרת, אפי' בו ביום. (חזו"ע שבת ד' עמ' תנ"ד)
אסור לשחק בכדור בשבת. (חזו"ע שבת ג' עמ' צ"ט)
עוד ב' דברים שכרגע לא מצאתי מקור מדוייק בספרי מרן זצ"ל
גם נשים חייבות בתעניות (צום גדליה, עשרה בטבת וי"ז בתמוז) ואין מקום לפטור אותן.
הציצית צריכה להיות דווקא מצמר ולא מכותנה.
הבנתי שכוונת המחבר שליט'א שפסק מרן בהרבה הלכות להחמיר בלימוד תורהזו אינה חומרה, זו חובה של כל אחד מכלל העדות והחוגים. וכל אחד לא משנה מאיזה עדה צריך להתאמץ להשיג דרגות הללו של מרן זיע''א.
יין שרובו מים זו מחלוקת בהלכה וכמה נקרא רוב וכו' שיעור מזיגה ולפי מי נקבע ורק מרן עשה מעשה לברך שהכל וכו' כידועחלק מהרשימה אכן נכונה שיש כאן דינים שמרן נקט להלכה לחומרה יותר מאצל האשכנזים או עדות אחרות, אבל חלקם מוסכמות על כלל המגזרים [כגון שאין לברך הגפן על יין שרובו מיים, וכן לתת מיים חמים לתבשיל שרובו מיים, או מאה ברכות יום וכו'], ופותח האשכול בא לעורר על מקומות שמרן החמיר מה שאחרים לא החמירו.
נ.ב. כל הכבוד על ההשקעה והמאמץ לאסוף שביבי זיכרון מתורתו של מרן.
הגריש''א, הגרשז''א, הגרמ''פ, שהם מגדולי הפוסקים בדור האחרון ג''כ נקטו כך, ומה זה נקרא מח' להלכה, כאשר ד' מהפוקים הכי גדולים של הדור האחרון אמרו כן. [נ.ב. אשמח שתציין מי הם החולקים].יין שרובו מים זו מחלוקת בהלכה וכמה נקרא רוב וכו' שיעור מזיגה ולפי מי נקבע ורק מרן עשה מעשה לברך שהכל וכו' כידוע
אתה אומר יפה, אך הרב המחבר שליט''א בודאי לא נתכיון לזה, קראתי דבריו שוב ב' פעמים ואין לדבריך אפילו רמז בדבריו.הבנתי שכוונת המחבר שליט'א שפסק מרן בהרבה הלכות להחמיר בלימוד תורה
כגון אחר חצות בערב ט' באב ליל ניטל וכו'
ולא לגבי שאיפות שהוא ענין אחר
מסברא להקשות על הרב רבי כמו כאילו מישהו פשוט כתבאתה אומר יפה, אך הרב המחבר שליט''א בודאי לא נתכיון לזה, קראתי דבריו שוב ב' פעמים ואין לדבריך אפילו רמז בדבריו.
עדיין רק מרן עשה מעשה והזהיר על זה בחומראהגריש''א, הגרשז''א, הגרמ''פ, שהם מגדולי הפוסקים בדור האחרון ג''כ נקטו כך, ומה זה נקרא מח' להלכה, כאשר ד' מהפוקים הכי גדולים של הדור האחרון אמרו כן. [נ.ב. אשמח שתציין מי הם החולקים].
מסברא להקשות על הרב רבי כמו כאילו מישהו פשוט כתב
זה קושיא שכך צריך לומר
ב. לא ראיתי רמז גם לדבריך
הגריש''א, הגרשז''א, הגרמ''פ, שהם מגדולי הפוסקים בדור האחרון ג''כ נקטו כך, ומה זה נקרא מח' להלכה, כאשר ד' מהפוקים הכי גדולים של הדור האחרון אמרו כן. [נ.ב. אשמח שתציין מי הם החולקים].
ומאודי התקשיתי מאד להבין הנהגתו של מרן בזה.כוונתך שלא היקל בעצמו