ברור שזה לשון גוזמא.תכתוב מה שתרצה הוא אמר "אני לא יכול ללמוד בו"!!!
ושמא באתרא הדין "מורשת מרן" הכוונה ל"מרן שליט"א", לא למרן זצ"ל.כבר כתבו כאן ש @חסיד מרן זיע''א זה בלשון סגי נהור.
ושמא י"ל דכוונתו ב"מרן" לרב משה לוי...
וזה בדיוק העניין, וכמו שהוכיח כאן הרב @אהרן כהן ש'תורת החילוק' יש גם ללומד בשיטת כס"ר בגלל שזה נקנה גם מגוף העיון והעמקות בהבנת כל מילה בתוס' ומה הם הבינו בקושיא ומה השתנה בסברתם בתירוץ וכו'.והדבר הכי מדהים זה שכס"ר ידברו נגד החילוקים, בעוד שרבם הגרמ"ל ע"ה, רב כוחו בחילוק וחידוש, ואף פסק עפ"ז פסקים חדשים שלא נזכרו באף אחד מהפוסקים.
א. הלשון קשה מאדאחי ורעי היקרים!
ברגעים אלו עברתי מלמעלה על הדפים האלה שנקראים בית נאמן, ויש שם דברי בלע נגד מרן חכם יצחק יוסף, שאני לא יודע אפילו אם שייך למחות על זה.
אני מסתפק אם בכלל יש טעם להגיב לדברים, כי אני רואה שכאן זה לא המקום הנכון, מכמה סיבות מצודקות, וגם השבוע כמעט נפלתי למשכב מהצער שנגרם לי בראותי גודל השקר והזלזול של אותם אנשים שכתבו באור תורה, וכעת מתברר לי שהדג מסריח מראשו, ולא העכבר גנב אלא החור שלו.
אני רק רוצה להבהיר שבתור אחד שעוסק בחינוך וב"ה יש תחת ידי מאות בחורים, ביררתי קצת על המצב בישיבה שם, וכל הרושם שהם עושים יש בו הרבה שקר, וכמה בחורים נפלו משם לשאול תחתיה מחמת ההנהגה הקפדנית שלהם, ולא מזמן בא אלי אבא יקר יר"ש ודמעתו על לחיו אומר לי היה לי בן גאון עולם שכולם ניבאו לו גדולות, שלחתי אותו לשם והיו מדקדקים איתו על קטנות, וקונסים אותו על שטויות, והיום הוא יצא לעבוד ובקושי לומד ה' ירחם [הבנתי שיש לו אייפון אבל הוא עדיין דתי], והוא לא היחיד.
מכל מקום כפי שכתבתי אני לא רואה שיש תועלת יותר בדיבורים כאן. אם מישהו יחליט להדפיס בקובץ מסודר תגובה מכובדת ומחאה, אני כאן בשבילכם לכתוב את תגובתי אחד על אחד.
באהבה רבה
משען יצחק
במה מדובר?הריני להודיע בזאת שאני מוחה מחאה נמרצת נגד עורכי אור תורה ונגד חברי מכון איש מצליח שפערו את פיהם המסואב על איש האלוקים מרן חכם יצחק יוסף שליט''א בדברי טינופת והבלים לא יאבה ה' סלוח להם, וחובה על כל בית ישראל תלמידי מרן שליט''א למחות בידם בתוקף שלא ניתפס בעוונם
כמה טרח להסביר למה לא צריך להתנצל על מה שכתב עפ"ל על מרן שליט"א, ובכל זאת מתנצל.עיין בסוף המאמר בהערה - התנצלות על הנכתב בלשון חריפה.
לא הבנתי מה רע בהתנצלות זוכמה טרח להסביר למה לא צריך להתנצל על מה שכתב עפ"ל על מרן שליט"א, ובכל זאת מתנצל.
[ניסה להשוות עצמו למרן זיע"א שביבי"א חי"א יישב כמה לשונות שכתב על הפוסקים, אבל לא קרב זא"ז, ועפ"ל הוא כינוי ידוע ומפורסם לגנאי, ופשוט שלא דומה לנלחץ אל הקיר וכדומה שכתב מרן, שגדולי הפוסקים כתבו כן זע"ז. ואין כאן המקום].
שמדברים על אמת, צריך שתהיה אמת.
וכשמדברים על שלום, צריך שיהיה שלום, אבל באמת.
"יען וביען הטעו את עמי לאמר שלום ואין שלום".
ואני כותב כן מתוך ידיעה מה עומד מאחרי מאמר זה שכולו בא רק בשביל הערה זו, ובתוך המאמר משחיל עוד תוכחות למרן.
מקור?וגם עפ''ל כתבו הפוסקים זה על זה
אני בל''נ אבדוקמקור?
אחר חיפוש בשו"ת בר אילן לא נראה לי שהפוסקים כתבו כן.
לשון שכתבוה הפוס' גם אם היא חריפה אבל זה אמר שהיא לשון מקובלת בתוך מסגרת הויכוח, לשון שלא נכתבה ע"י הפוסקים זה אומר שהיא לשון שאינה מקובלת גם בעת הויכוח וגם בעת ה"את והב".אני בל''נ אבדוק
אבל עיקר הענין לא מובן
מה זה משנה אם זה נזכר בפוסקים או לא
הלא אם זה לשון חריפה מה יתן לך ומה יוסיף לך שכבר כתבו כך
מאי משמע מקובלת..?לשון שכתבוה הפוס' גם אם היא חריפה אבל זה אמר שהיא לשון מקובלת בתוך מסגרת הויכוח, לשון שלא נכתבה ע"י הפוסקים זה אומר שהיא לשון שאינה מקובלת גם בעת הויכוח וגם בעת ה"את והב".
משמעו כפשוטו.מאי משמע מקובלת..?
זה סקופ רציניהאם זהו כבודו בצעירותו ובזקנותו? (רק בגלל שכבודו כתב כך עניין אותי מאוד דרך אגב - אני זה שהדגשתי את הדברים בדברי כבודו להדגיש למה בדקתי)
הצג קובץ מצורף 15024
הצג קובץ מצורף 15025
שנים אני חוקר מי זה הרב משען והנה התקדמנו עוד צעד בדרך אליו.האם זהו כבודו בצעירותו ובזקנותו? (רק בגלל שכבודו כתב כך עניין אותי מאוד דרך אגב - אני זה שהדגשתי את הדברים בדברי כבודו להדגיש למה בדקתי)
הצג קובץ מצורף 15024
הצג קובץ מצורף 15025
משמעו כפשוטו.
א. איני יודע מי המציא את הכלל הזהלשון שכתבוה הפוס' גם אם היא חריפה אבל זה אמר שהיא לשון מקובלת בתוך מסגרת הויכוח, לשון שלא נכתבה ע"י הפוסקים זה אומר שהיא לשון שאינה מקובלת גם בעת הויכוח וגם בעת ה"את והב".
זה לא "כלל", זה מציאות.א. איני יודע מי המציא את הכלל הזה
יש לך עוד דוגמאות כאלו?!ב. יש ויכוחים עזים בפוסקים עם לשונות קשים מאד עיין קונטרס הסמיכה לדוגמא