כל הכבוד.אחי למד שם מכיתה ז' (מתיבתא) עד סוף שיעור ג' ישי"ג!!!
אמת.המשיב טוען שם שלהחזיר עטרה ליושנה אזיל על הקבלת שבת בהדלקת נרות...
תכתוב מה שתרצה הוא אמר "אני לא יכול ללמוד בו"!!!.דבר ראשון הוא לא אמר שאינו מבין כל חזו''א ....
ובאמת הלשון של החזו''א קשה כידוע ובייחוד בסוגיות שאדם לא אוחז בהם
ודבר שלישי להבין חזו''א טוב כמו שצריך אני לא בטוח שבמקומות אחרים עושים ודי בזה.
ומה בכך? רבים לא יכולים ללמוד בו, אע"פ שאינם אומרים.תכתוב מה שתרצה הוא אמר "אני לא יכול ללמוד בו"!!!
הרבה בעלי בתים/אברכים/רמי"ם/ת"ח/ראשי ישיבות?ומה בכך? רבים לא יכולים ללמוד בו, אע"פ שאינם אומרים.
לפרק חזון איש היטב, ולרדת לסוף כוונתו, זו עבודת פרך.הרבה בעלי בתים/אברכים/רמי"ם/ת"ח/ראשי ישיבות?
מרן זיע"א הביאו כסדר, ולכתוב ש"ללמוד חזו"א זה היפך שיטתו" זה הבל.ללמוד חזו''א זה היפך השיטה גם של מרן הרב עובדיה וגם של הגאון הרב מזוז
כיון שהחזו''א לומד בעיון עמוק דברי הראשונים ומחשבן אותם בצורה מפליאה ואינו מחשבן אחרונים כמעט היך דרך הרבנים הספרדים כידוע מרב פעלים
ובייחוד כתיבתו קצרה והיא תמצית לימודו וכיון שלשונו כך ותפיסת לימודו שונה מחכמי הספרדים אינני בטוח שהם עסקו בדבריו שעות רבות כיון שמאד קשה להבין דבריו וצריך להשקיע שעות בזה ומי שלא לומד כדרכו לא רואה בזה צורך כ''כ
ולכן אינני מבין את ההתנפלות על הרב מזוז בזה ודי בהערה זו
לא כל חזו"א. יש מקומות שכת הערות קצרות ופשוטות, יש מקומות שכתב חידושים נפלאים וברורים, ואכן יש מקומות שכתב מערכות עמוקות שלא כל מוחא סביל, אבל לכתוב אופן כללי כנ"ל, זה אומר משהו.לפרק חזון איש היטב, ולרדת לסוף כוונתו, זו עבודת פרך.
לא כל מוח סביל דא.
זה אומר שמדובר באדם שתוכו כברו, ואינו מתגדל במה שאין בו.זה אומר משהו
אא"כ גם לא למדת יבי"א. יש מקומות שרואים זאת בצורה ברורה, כגון בהתכתבות שלו עם מורו רבינו עזרא עטיה בדיני יבום, ע"ש וראה.טוב נו.......
זה הבין השורות, אבל יש גם את השורות עצמם...זה אומר שמדובר באדם שתוכו כברו, ואינו מתגדל במה שאין בו.
חכמתו של אדם מגעת עד מקום שספריו מגיעים....אני לומד חזו''א שנים רבות ברוך ד'
וגם למדתי יביע אומר [אני לא בקי כמוך מסתמא] אבל ראיתי הרבה תשובות של הרב.
אם אתה חושב שיבי''א זה חזו''א אז מימיך לא למדת חזו''א.
ואין אחרון בדור האחרון עם עמקות בכל התורה כמו החזו''א.
ומאידך גיסא אין בקי בדורות האחרונים כמו הרב יביע אומר כמובן גם שהייה מעיין אבל זה לא חזו''א כמו שהחזו''א לא הייה בקי כמוהו
וכל ערבוב בינהם חוטא לאמת
ואין כאן ביזיון חלילה שכל אחד במעלתו הוא.
וברור שהרב מבריסק התפעל מיביע אומר מה הנושא אבל זה לא ראיה נגד מה שכתבתי.
אני לא יכול למדוד עמקות כמו שאתה לא יכול למדוד עמקות, תעיין בהתכתבות הנ"ל ותבין ששניהם מעל השגתינו בעמקות.אני לומד חזו''א שנים רבות ברוך ד'
וגם למדתי יביע אומר [אני לא בקי כמוך מסתמא] אבל ראיתי הרבה תשובות של הרב.
אם אתה חושב שיבי''א זה חזו''א אז מימיך לא למדת חזו''א.
ואין אחרון בדור האחרון עם עמקות בכל התורה כמו החזו''א.
ומאידך גיסא אין בקי בדורות האחרונים כמו הרב יביע אומר כמובן גם שהייה מעיין אבל זה לא חזו''א כמו שהחזו''א לא הייה בקי כמוהו
וכל ערבוב בינהם חוטא לאמת
ואין כאן ביזיון חלילה שכל אחד במעלתו הוא.
וברור שהרב מבריסק התפעל מיביע אומר מה הנושא אבל זה לא ראיה נגד מה שכתבתי.
והויכוח הזה לא יוביל לכלום חוץ מביזוי ומחשבה קלה של ביזיון בחכמי ישראל. אז די בזה.כנראה נשאר בוויכוח...
שני סיפורים יש על מרן זיע"א שרואים את מידה זו.קשה מאד להיכנס לנושא הזה.
אבל עובדה אחת אפשר לומר בבירור "מרן הרב עובדיה אהב כל יהודי".
הוא היה מוכן לעזור לגדולי מתנגדיו וגם לאוהביו.