• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מרן שליט"א בהסכמה תקיפה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אני מחזק את ידי מי שפוסק אחרי לימוד הסוגיה גם נגד הראשל שליט"א. התורה לא ניתנה ברחוב הקבלן וכבר שנו חכמינו במשנה. שאינה ירושה לך.....
כל הכבוד לך, אם אתה מרגיש עם זה גדול...
תחזק גם מי שחולק על אבי ורבא אחרי לימוד המשנה...

אין ספק שמותר לחלוק, אבל בכובד ראש כראוי.
העידוד שלך נראה עידוד ילדותי.
 
אנכי פרשתי מהדיון כאן, כי חושבני שמיציתי את מה שהיה לומר ויצאתי ידי חובת מחאה, וגם אני מחכה למצוא מי הגבר שיקום ויסכים להדפיס את דבר המחאה בצורה נאה כראוי וכיאה לכבוד רבינו הגדול, ושם אני יכתוב כל מה שיהיה צריך לכתוב בלנ"ד.
רק לכל היפי נפש כאן שמוחים על כבוד החכמים שיודעים תמיד להתבכיין שמדברים נגדם תמיד ורודפים אותם והם הכי מסכנים בעולם, שמלבד שעצם הדיבורים האלה זה שקר ודמיונות ומראה על חלישות הנפש ה"י, עוד בה שהראוני אתמול באתר שנקרא כיכר השבת שנכנסו לפרשיה הזו והציגו את רבינו יצחק כרודף חסר רחמים אחרי אנשים אומללים חסרי ישע תשושי נפש כבשים תמימים שלא פעלו כל אוון. באמת דמעות.
הנה לכם התוצאות. תעשו מה שאתם רוצים. אבל רק תראו באיזה פסיכולוגיה מרושעת הם עובדים.
 
אחי למד שם מכיתה ז' (מתיבתא) עד סוף שיעור ג' ישי"ג!!!
כל הכבוד.
המשיב טוען שם שלהחזיר עטרה ליושנה אזיל על הקבלת שבת בהדלקת נרות...
אמת.
והיינו, שזה שיש עניין לקבל שבת בהדלקה זה לא קשור לעניין "לברך אחרי ההדלקה" (כפי שחשב @יצחק משען לעיל), אלא רק אם מקבל שבת "בברכה" צריך לברך אחרי ההדלקה כי אם יברך לפני לא יוכל להדליק. ומעתה מה שכתב הגר"י ברכה "להחזיר עטרה ליושנה" לקבל שבת בהדלקה, אינו קשור לנידון המחלוקת בעניין הברכה לפני או אחרי (ואה"נ שיש לדון בזה, איני נכנס לזה, וגם הגר"מ מאזוז לא סובר לברך אחרי).
 
.דבר ראשון הוא לא אמר שאינו מבין כל חזו''א ....
ובאמת הלשון של החזו''א קשה כידוע ובייחוד בסוגיות שאדם לא אוחז בהם
ודבר שלישי להבין חזו''א טוב כמו שצריך אני לא בטוח שבמקומות אחרים עושים ודי בזה.
תכתוב מה שתרצה הוא אמר "אני לא יכול ללמוד בו"!!!
 
ללמוד חזו''א זה היפך השיטה גם של מרן הרב עובדיה וגם של הגאון הרב מזוז
כיון שהחזו''א לומד בעיון עמוק דברי הראשונים ומחשבן אותם בצורה מפליאה ואינו מחשבן אחרונים כמעט היך דרך הרבנים הספרדים כידוע מרב פעלים
ובייחוד כתיבתו קצרה והיא תמצית לימודו וכיון שלשונו כך ותפיסת לימודו שונה מחכמי הספרדים אינני בטוח שהם עסקו בדבריו שעות רבות כיון שמאד קשה להבין דבריו וצריך להשקיע שעות בזה ומי שלא לומד כדרכו לא רואה בזה צורך כ''כ
ולכן אינני מבין את ההתנפלות על הרב מזוז בזה ודי בהערה זו
מרן זיע"א הביאו כסדר, ולכתוב ש"ללמוד חזו"א זה היפך שיטתו" זה הבל.
אולי לכתוב שללמוד בדרכו של החזו"א זה היפך שיטתו.
אך גם זה לא נכון, כי מרן זיע"א גם למד בעומק העיון, את הסוגיות, אלא שהיה לומד "גם" בהיקף.
 
לפרק חזון איש היטב, ולרדת לסוף כוונתו, זו עבודת פרך.
לא כל מוח סביל דא.
לא כל חזו"א. יש מקומות שכת הערות קצרות ופשוטות, יש מקומות שכתב חידושים נפלאים וברורים, ואכן יש מקומות שכתב מערכות עמוקות שלא כל מוחא סביל, אבל לכתוב אופן כללי כנ"ל, זה אומר משהו.
 
טוב נו.......
אא"כ גם לא למדת יבי"א. יש מקומות שרואים זאת בצורה ברורה, כגון בהתכתבות שלו עם מורו רבינו עזרא עטיה בדיני יבום, ע"ש וראה.
מי שחושב אחרת אינו יודע מיהו מרן זיע"א, והוא אשר הרב יצחק מספר תמיד על הרב מבריסק שמרן הגיש לו את יבי"א ח"א, ונוהג גם לומר שביבי"א מרוב עצים (בקיאות) לא רואים יער (עיון).
 
אני לומד חזו''א שנים רבות ברוך ד'
וגם למדתי יביע אומר [אני לא בקי כמוך מסתמא] אבל ראיתי הרבה תשובות של הרב.
אם אתה חושב שיבי''א זה חזו''א אז מימיך לא למדת חזו''א.
ואין אחרון בדור האחרון עם עמקות בכל התורה כמו החזו''א.
ומאידך גיסא אין בקי בדורות האחרונים כמו הרב יביע אומר כמובן גם שהייה מעיין אבל זה לא חזו''א כמו שהחזו''א לא הייה בקי כמוהו
וכל ערבוב בינהם חוטא לאמת
ואין כאן ביזיון חלילה שכל אחד במעלתו הוא.
וברור שהרב מבריסק התפעל מיביע אומר מה הנושא אבל זה לא ראיה נגד מה שכתבתי.
חכמתו של אדם מגעת עד מקום שספריו מגיעים....
 
אני לומד חזו''א שנים רבות ברוך ד'
וגם למדתי יביע אומר [אני לא בקי כמוך מסתמא] אבל ראיתי הרבה תשובות של הרב.
אם אתה חושב שיבי''א זה חזו''א אז מימיך לא למדת חזו''א.
ואין אחרון בדור האחרון עם עמקות בכל התורה כמו החזו''א.
ומאידך גיסא אין בקי בדורות האחרונים כמו הרב יביע אומר כמובן גם שהייה מעיין אבל זה לא חזו''א כמו שהחזו''א לא הייה בקי כמוהו
וכל ערבוב בינהם חוטא לאמת
ואין כאן ביזיון חלילה שכל אחד במעלתו הוא.
וברור שהרב מבריסק התפעל מיביע אומר מה הנושא אבל זה לא ראיה נגד מה שכתבתי.
אני לא יכול למדוד עמקות כמו שאתה לא יכול למדוד עמקות, תעיין בהתכתבות הנ"ל ותבין ששניהם מעל השגתינו בעמקות.
מה שהחזו"א כתוב בלשון יותר קשה אינו אומר שהוא עמקן יותר, אלא שצריך להעמיק בדבריו יותר בכדי להבין מה בדיוק כוונתו.
 
קשה מאד להיכנס לנושא הזה.
אבל עובדה אחת אפשר לומר בבירור "מרן הרב עובדיה אהב כל יהודי".
הוא היה מוכן לעזור לגדולי מתנגדיו וגם לאוהביו.
ואין שום ראיה שהוא אמר לפלוני כך ולפלמוני כך הוא העריך כל דבר שנזל ממנו תורה וזיכוי הרבים.
מול עזרה ליהודי למוסד או לקהל מסויים לא היה לו שום שיקול האם הם מש"ס או ממקום אחר.
אבל מה הוא חשב באמת באמת כנראה אף אחד לא יודע.
 
קשה מאד להיכנס לנושא הזה.
אבל עובדה אחת אפשר לומר בבירור "מרן הרב עובדיה אהב כל יהודי".
הוא היה מוכן לעזור לגדולי מתנגדיו וגם לאוהביו.
שני סיפורים יש על מרן זיע"א שרואים את מידה זו.
בקיצור אכתוב ברמז, ולעת אחרת אאריך ואכתוב בפירוט. כי אני עסוק כעת...
סיפור האחד, עם הרב עדס ראש ישיבת קול יהודה, שלא רצו לתרום לו כי דיבר על מרן. ואילו מרן התקשר למשה סבא ואמר לו לקבל אותו ולתרום לו. ושלא יתערבו במה שיש ביניהם.
סיפור השני, על הרב יעקב משה הלל, לגבי הקמת מצבה. ומסתמא ידידנו היקר בן איש חיל רב פעלים לתורה ולתעודה זריז ונמרץ @בנימין לוריא יוכל לאתר בזה היכן כתבו סיפורים אלו, או אם יש בזה תיעוד על סיפורים אלו. ולהעלות לכאן לתועלת הרבים שידעו מגדולתו של מרן זיע"א. זכותו יגן עליו תמיד. ועל כל חברי הפורום היקר מורשת מרן.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון