• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

משנה ברורה עם פסקי הלכות לספרדים - בקשת עזרה

הכותבים הם הרבנים זכותא ובן שמעון
והם בפירוש אמרו כך
ולכן מה שבסביבת הרב הלל טוענים (לדבריך) כדי להפריך את הדבר, עליהם הראיה
ואכמ"ל
לצערי איני יכול להגיב לך, ולומר מה שנאמר לי בשיחה פרטית. מחילה.
 
דרשו מביאים את הרב עובדיה בספרו לוית חן כמה פעמים
כנראה כדי הקורא לא יזהה
הם גם מציינים במספר פעמים בודדות עיין שו"ת יבי"א/יחו"ד ובלי לכתוב מה כתב שם.
ועוד דבר מפתיע, שבהקדמה לספר שמירת הלשון שבהוצאתם, כתבו על כך שמרן זיע"א היה מרבה בשיעוריו לעורר על ענין זה של שמיה"ל.
 
אני יודע מהרב זכותא והרב בן שמעון, שהם כתבו את המשנה ברורה הנ"ל, שהכניסו את כל פסקי מרן
וכשהגיע החומר המוכן למשרדי אהבת שלום שלפה יד נעלמה את כל האיזכורים של מרן ובניו
וכמו שהבאתי כאן.
 
מקדם הייתי לומד במשנ"ב תפארת (ח"ג), אבל לענ"ד מאורות זה דבר אחר לגמרי למעליותא וכמ"ש @ע"ה ס"ט לעיל, דלומדים בזה בצורה אחרת לגמרי. מקווה שידפיסו גם את ח"ג בקרוב...
בס"ד יצא לאור משנ"ב מאורות ח"ג (כרך ראשון רמב - ש), ככה"נ ישווק אחר הפסח.
 
לא זכיתי להבין את כל אלו המעדיפים את 'תפארת' על פני 'מאורות המזרח'.
האם יש פסק אחד של מרן הגרע"י או כה"ח, בא"ח וכדומה, שהובא ב'תפארת' ולא הובא ב'מאורות'?
תראו לי.
זה עניין של סגנון כתיבה ובתפארת נרמה מבחינתי הרבה יותר גבוהה
 
זה עניין של סגנון כתיבה ובתפארת נרמה מבחינתי הרבה יותר גבוהה
תסלח לי, אבל אינך יודע על מה אתה סח.
כל מי שלומד במאורות כסדר, יכול לראות כמה הם מדקדקים בכל מילה,
ברמה של ספר שאפשר לסמוך עליו הלכה למעשה עם דקדוק ממשמעויות הלשון.
ואני כבר לא מדבר על כך שעם כל מהדורה הניסוח עוד יותר ועוד יותר מזדקק עד אין סוף.
תפארת, לדעתי, הוא אוסף 'העתק-הדבק' מחזון עובדיה, ולא ניכרת השקעה מיוחדת בניסוח.
 
תסלח לי, אבל אינך יודע על מה אתה סח.
תכוין את הביקורת הזאת כלפיך ותחשוב על מה אתה סח.
כל מי שלומד במאורות כסדר, יכול לראות כמה הם מדקדקים בכל מילה,
ברמה של ספר שאפשר לסמוך עליו הלכה למעשה עם דקדוק ממשמעויות הלשון.
פה קצת נסחפת
ואני כבר לא מדבר על כך שעם כל מהדורה הניסוח עוד יותר ועוד יותר מזדקק עד אין סוף.
תפארת, לדעתי, הוא אוסף 'העתק-הדבק' מחזון עובדיה, ולא ניכרת השקעה מיוחדת בניסוח.
וזה כבר מתכבד בקלון חבירו.

עוד נחשוב שאתה חלק מהמולי"ם של משנ"ב מאורות.

נשמח באמת לקבל דוגמאות שמראות ש:
כל מי שלומד במאורות כסדר, יכול לראות כמה הם מדקדקים בכל מילה,
 
רואה אני שאהבת הניצוח והקיפוח חביבה עליך מאוד כי את זה:
יש שם כמה מקומות שלא ירדו לעומק דבריו בפרט שציטטו דברים מההערות למטה דבר שהתברר כהבנה מוטעית אבל בסה"כ הרמה גבוהה
כתבתי על על משנ"ב תפארת.

והצגתי את הדברים בפני מרן הראש"ל והסכים עמי.
לכן אינני זקוק לאישורך.
תודה!!

חשוב לציין ששלחתי להם ואמרו שיתקנו זאת במהדורות הבאות
 
חזור
חלק עליון