ע"ה ס"ט
Well-known member
איני מסכים כלל, כי יש לי עדים נאמנים שאמרו שכתבו. ולא שמעתי עדות הפוכה.כשאומרים לך כך ולאחרים איפכא, א"א לסמוך עליהם...
כבודך מסכים עמי?
איני מסכים כלל, כי יש לי עדים נאמנים שאמרו שכתבו. ולא שמעתי עדות הפוכה.כשאומרים לך כך ולאחרים איפכא, א"א לסמוך עליהם...
כבודך מסכים עמי?
לא נראה לי שזה בהוצאת דרשו, אלא ההערות הם סביב משנ"ב דרשולמה הם לא מכניסים את פסקי הרב בתוך הסט משנ"ב שלהם ?
וכי אנו צריכים אותם ושכמותם כדי לדעת פסקי הרב ?
זה מה ששמעתי באוזניי, ואכמ"ל.איני מסכים כלל, כי יש לי עדים נאמנים שאמרו שכתבו. ולא שמעתי עדות הפוכה.
מהרבנים זכותא ובן שמעון?זה מה ששמעתי באוזניי, ואכמ"ל.
מהרבנים זכותא ובן שמעון?
ואכמ"ל.
לצערי איני יכול להגיב לך, ולומר מה שנאמר לי בשיחה פרטית. מחילה.הכותבים הם הרבנים זכותא ובן שמעון
והם בפירוש אמרו כך
ולכן מה שבסביבת הרב הלל טוענים (לדבריך) כדי להפריך את הדבר, עליהם הראיה
ואכמ"ל
הם גם מציינים במספר פעמים בודדות עיין שו"ת יבי"א/יחו"ד ובלי לכתוב מה כתב שם.דרשו מביאים את הרב עובדיה בספרו לוית חן כמה פעמים
כנראה כדי הקורא לא יזהה
וכמו שהבאתי כאן.אני יודע מהרב זכותא והרב בן שמעון, שהם כתבו את המשנה ברורה הנ"ל, שהכניסו את כל פסקי מרן
וכשהגיע החומר המוכן למשרדי אהבת שלום שלפה יד נעלמה את כל האיזכורים של מרן ובניו
בס"ד יצא לאור משנ"ב מאורות ח"ג (כרך ראשון רמב - ש), ככה"נ ישווק אחר הפסח.מקדם הייתי לומד במשנ"ב תפארת (ח"ג), אבל לענ"ד מאורות זה דבר אחר לגמרי למעליותא וכמ"ש @ע"ה ס"ט לעיל, דלומדים בזה בצורה אחרת לגמרי. מקווה שידפיסו גם את ח"ג בקרוב...
מזל"ט.בס"ד יצא לאור משנ"ב מאורות ח"ג (כרך ראשון רמב - ש), ככה"נ ישווק אחר הפסח.
זה עניין של סגנון כתיבה ובתפארת נרמה מבחינתי הרבה יותר גבוההלא זכיתי להבין את כל אלו המעדיפים את 'תפארת' על פני 'מאורות המזרח'.
האם יש פסק אחד של מרן הגרע"י או כה"ח, בא"ח וכדומה, שהובא ב'תפארת' ולא הובא ב'מאורות'?
תראו לי.
יש שם כמה מקומות שלא ירדו לעומק דבריו בפרט שציטטו דברים מההערות למטה דבר שהתברר כהבנה מוטעית אבל בסה"כ הרמה גבוההזה עניין של סגנון כתיבה ובתפארת נרמה מבחינתי הרבה יותר גבוהה
תסלח לי, אבל אינך יודע על מה אתה סח.זה עניין של סגנון כתיבה ובתפארת נרמה מבחינתי הרבה יותר גבוהה
אתה יכול לתת דוגמאות, ולא להפריח סתם ביקורת?יש שם כמה מקומות שלא ירדו לעומק דבריו בפרט שציטטו דברים מההערות למטה דבר שהתברר כהבנה מוטעית אבל בסה"כ הרמה גבוהה
תכוין את הביקורת הזאת כלפיך ותחשוב על מה אתה סח.תסלח לי, אבל אינך יודע על מה אתה סח.
פה קצת נסחפתכל מי שלומד במאורות כסדר, יכול לראות כמה הם מדקדקים בכל מילה,
ברמה של ספר שאפשר לסמוך עליו הלכה למעשה עם דקדוק ממשמעויות הלשון.
וזה כבר מתכבד בקלון חבירו.ואני כבר לא מדבר על כך שעם כל מהדורה הניסוח עוד יותר ועוד יותר מזדקק עד אין סוף.
תפארת, לדעתי, הוא אוסף 'העתק-הדבק' מחזון עובדיה, ולא ניכרת השקעה מיוחדת בניסוח.
כל מי שלומד במאורות כסדר, יכול לראות כמה הם מדקדקים בכל מילה,
כתבתי על על משנ"ב תפארת.יש שם כמה מקומות שלא ירדו לעומק דבריו בפרט שציטטו דברים מההערות למטה דבר שהתברר כהבנה מוטעית אבל בסה"כ הרמה גבוהה
ומה זה קשור אם הביאו ג"כ?לא זכיתי להבין את כל אלו המעדיפים את 'תפארת' על פני 'מאורות המזרח'.
האם יש פסק אחד של מרן הגרע"י או כה"ח, בא"ח וכדומה, שהובא ב'תפארת' ולא הובא ב'מאורות'?
תראו לי.