נרות חנוכה בערש"ק

שלום וברכה
ראיתי שמרן זיע"א הורה
שבערש"ק חנוכה יש לאחר את הדה"נ
ע"מ שהנרות ידלקו אחר צאה"כ
ולכאורה בזמננו שהשמן בזול אין טעם לאחר ההדלקה
ועדיף להדליק בזמן שמדליקים כל שבוע
 
לא הבנתי מה הפירוש ״לאחר את ההדלקה״, וודאי שלא מדליקים נרות חנוכה ב-3 בצהריים, אלא סמוך להדלקת נרות שבת.
 
פסק מרן בחזון עובדיה (חנוכה עמ' נ"א) "בע"ש צריך לתת שמן בנרות החנוכה שיעור שידלקו חצי שעה אחר צאת הכוכבים בליל שבת, ולכן לא יקדימו ההדלקה יותר מידאי בעוד היום גדול.... אלא ידליקו נרות החנוכה כרבע שעה לפני השקיעה, לאחר שיתנו שמן כשיעור אחת, באופן שנרות החנוכה יהיו דולקים במשך כרבע שעה לפני השקיעה ורבע שעה של בין השמשות וחצי שעה אחר צאת הכוכבים בסה"כ שעה אחת, ואם לא יהיו נרות החנוכה דולקים חצי שעה אחר צאת הכוכבים י"א אומרים שלא יצא ידי חובתו והברכות שבירך על הנרות הרי הן ברכות לבטלה..".
וכ"פ 'מאמר מרדכי' 'חיי אדם' ה'מגן אברהם' 'המחצית השקל' 'ליקוטי רימ"א' שאם לא ידלקו הנרות בע"ש חצי שעה אחר צאת הכוכבים לא יצא ידי חובתו!
ולפי זה, מה שכש"ת ה"ה 'איש הישראלי' לכאורה העיר בזה שפיר קאמר שכל עוד בערב שבת הנרות ידלקו כחצי שעה אחר צאת הכוכבים לכא' יכול להדליק בזמנה כמו בכל שבוע כיוון שבימנו אנו השמן בשפע ברוך ה' כדאיתא בפרשת השבוע "ויתן לך האלוקים.... ומשמני הארץ"
 
חזור
חלק עליון