Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
שנים רבות שאנכי תמיה מדוע מחמירים בברכות נגד השו''ע
וידעתי חומרת שם ד' לבטלה שנזדעזעה א''י וכו'
אבל אין זה מספיק שהלא בהלכות חמורות אחרות כגון נדה וכיו''ב
ואע''פ שנדה זה מחלוקת ראשונים האם זה עריות עכ''פ בוודאי שיש כרת
ומה חומרא בברכות מנדה
יותר מזה הראשונים וחלק מהאחרונים מכריעים בהלכות ברכות. ופוסקים לברך כשברור להם ולא חוששים לסב"ל. ומה נשתנה בדורות שלנו. שבכל ההלכות החמורות. שבת. נידה. עיגון. אנחנו פוסקים ומכריעים. ואילו בהלכות ברכות פתאום אנחנו לא יודעים. והכרעתינו לא הכרעה.
ועוד בה. אם בדורות שלפני שהתקינו את נוסח הברכות היה אדם מברך באמ"ה שהכל נהיה בדברו. בדרך שבח כללי. ולא היה אוכל כלל. וכי היה בזה הוצאת ש"ש לבטלה?
והנלע"ד בזה שכיון שירדנו עשר מעלות אחורנית בכוונתינו בברכות. הבו דלא לוסיף עלה. וכשיש ספק בברכות עדיף שלא נברך.
שלום לכולם! שמח מאוד שגיליתי את הפורום הזה שכל כולו תורת מרן זיע"א רציתי לשאול, מה הטעם שמחמירים נגד מרן השולחן ערוך בסב"ל דווקא ולא בשאר דברים חמורים? כמובן סבל הוא איסור חמור והעולם הזדעזע בזמן אמירת "לא תשא" וכו אבל סוף סוף יש עוד הרבה דברים חמורים כמו שבת נידה וכו' וכו'