• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ספר בענין פאה נכרית

לא הבנת. קוד לבוש תמיד צריך להיות קבוע. ואם פתאום שאין לה כסף היא משנה אז זה אומר שהקוד לבוש הוא לא באמת חובה. ואם באמת הם מתאבדת על הקוד לבוש גם שאין לה אז באמת היא מסכנה.
מחילה אתה מניח הנחות ומעלה טענות.
מי שאצלן זה הקוד לבוש ב"מ לא תצא עם מטפחת אלא רק עם פא"נ ב"מ.
 
בהמשך להנ"ל, צירפתי כאן תשובה שכתבתי בענין פאה נוכרית, והרואה יראה שיש למתירים ע"מ לסמוך, ושאין ללמוד הלכות מעלונים ציבעוניים
ראיתי בקובץ בית יוסף חלק מו כמדומה לי שהעלה הרב הכותב שם בדעת מרן זצוק"ל דפאה נוכרית הוי איסור דאוריתא לרוב הפוסקים ולכן אין להקל במקום הצורך ואין ראיה ממה שהתיר להשתדך עם אישה הרוצה לחבוש פאה דאיהי קא עבדא איסורא ומאידך איהו אם לא יתחתן קא עבר על הרהורי עבירה הקשים ויש לי עוד הרבה מה להאריך בזה בדעת מרן זצוק"ל ואם תרצה אשלח לכבודו ועל כל פנים דעתו ברורה לאסור בזה ואין להתיר מכח איזה טענות שאתה נועל דלת בפני הנשים דזאת התורה לא תהא מחולפת!!!!!!
 
יש לי עוד הרבה מה להאריך בזה בדעת מרן זצוק"ל
דעת מרן ידועה וברורה.
אך כוונת הכותב שיש חולקים עליו וס"ל דלא רק דאינו איסור, אלא דמותר לכתחילה.
והמתירים הם גדולי הפוסקים מקדמוני האחרונים עד אחרוני האחרונים. וחלילה לבטל את דעת קדשם במחי עלון או פשקוויל.
 
ראיתי בקובץ בית יוסף חלק מו כמדומה לי שהעלה הרב הכותב שם בדעת מרן זצוק"ל דפאה נוכרית הוי איסור דאוריתא לרוב הפוסקים ולכן אין להקל במקום הצורך
א. אם תפתח את האחרונים המובאים ביביע אומר (ח"ה אה"ז סי' ה) תראה שרובם ככולם סוברים שהאיסור מדרבנן, או דת יהודית או מראית העין, שהם סברות דרבנן כידוע, חוץ מהחסד לאברהם ועוד כמה פוסקים בודדים שסוברים שהאיסור דאורייתא, ובכה"ג קיי"ל בכללי ספק ספיקא (הובא בכה"ח יו"ד סי' קי' כללי ס"ס) דאמרינן שמא כהפוסקים שהאיסור דרבנן (שכאן זה רוב בנין הפוסקים), ואת"ל דאורייתא, שמא כהמתירים.​

ואין ראיה ממה שהתיר להשתדך עם אישה הרוצה לחבוש פאה דאיהי קא עבדא איסורא ומאידך איהו אם לא יתחתן קא עבר על הרהורי עבירה הקשים
מחילה, אבל אין לטענה זו בסיס הלכתי, דהא קיי"ל אין אומרים לאדם חטא (אפי' חטא קל) על מנת שיזכה חברך (שבת ד). ואין להכשיל את האשה לעבור על איסור, שהרי לפני שהאדם מקדש אותה היא פטורה הכיסוי ראש, ובגלל האדם היא עוברת עבירה, ואין היתר להכשילה ע"מ שינצל מהרהורים. ובפרט שהיא פטורה ממצות פו"ר. ובפרט לשיטתכם שהפאה גורמת הרהורי עבירה לכל מי שרואה אותה ברחוב, אז למה נתיר בגלל ההרהורים של בעלה, לכל העם לעבור בהרהורי עבירה הקשים.
וגם בתשובת מרן ביבי"א (ח"ד אה"ע סי' ג) כתב שטעם ההיתר לגרושות שהרי יש מחלוקת ובדרבנן יש לסמוך על המתירים. והוא לא מחץ את הפוסקים האלה לקיר, והתיר איסורים מטענות חסרות בסיס כנ"ל.
ואין להתיר מכח איזה טענות שאתה נועל דלת בפני הנשים דזאת התורה לא תהא מחולפת!!!!!!
ולא הבנתי מה אני נועל בפני הנשים, ובאמת זאת התורה לא תהיה מוחלפת, שכבר הייתה לעולמים מחלוקת הפוסקים בעניין הפאה (מזמן השלטי גיבורים ואולי אף לפני), וזה לא יוחלף (בשו"ת תשובה מאהבה (כמדומני תלמיד הנו"ב) כתב את הלשון הזה בנ"ד שכבר הייתה לעולמים המחלוקת).
 
ושונה עניין השוק שמלבד המשנ"ב כמעט ואין שסברו ופסקו כשי'. אזי נוכל לבלוע את המלעיזים שלא ראה את הראיות כנגד.
איני מכניס ראשי בגוף הויכוח, דיכלה הזמן...

אך רק הציטוט הנ"ל, ברצוני להגיב.

לא כל מי שסובר שהשוק הוא [גם] החלק התחתון, סובר שאסור לקרוא ק"ש כנגדו.
ולא כל מי שסובר שבד"כ 'שוק' הכוונה לחלק התחתון בכל דוכתי, יאמר שכ"ה נמי לענין צניעות.
דוגמא לדבר בשו"ת שלמת חיים למרן הגרי"ח זוננפלד זי"ע, שהקשו לו על המשנ"ב מדברי המשנה באהלות, וכתב דלענין ערוה פשוט דהוא רק החלק העליון שהוא מביא הרהור. דהיינו שיתכן שבד"כ שוק הוא החלק התחתון אבבל כשאמרו חז"ל שוק באשה ערוה הכוונה על העליון.

ויש עוד הרבה מה להאריך בזה, בגוף הסוגיא [הן במקום השוק, והן בסוגיא בברכות כ"ד], ובהנהגה למעשה, אלא שאין טעם כי יקומו אותם שמסקנתם כבר כתובה מראש, ואין להם כח להתייגע באותיות הקטנות, טוב להם לחיות מפאשקוילים וחוברות היוצאות חדשות לקרים (וכל אחד מעתיק מהשני את ה'גילוי' שאין שום פוסק וכו' וכו' ואין על מי לסמוך וכדו', כולל כל הטעויות במראי מקומות או אף בתוכן עצמו), ותורה דורש אין לה, מכלל דבעי דרישה, ודרשת וחקרת היטב והנה אמת נכון הדבר.
 
אך רק הציטוט הנ"ל, ברצוני להגיב.
לא חלקתי על דבריך.
רק כתבתי שמי שמתיר להדיא שוק תחתון הוא כמעט רק המ"ב.
וזה שונה בתכלית מנושא הפא"נ. ששם רבים מגדולי האחרונים מתירים החל מהשילטי גיבורים הרמ"א והמג"א ועוד ועוד..
 
למה יוצאים הרבה ספרים:
לכבוד הרבנים הנ"ל, עכשיו אני מבין איך יוצאים תחת ידכם חוברות וספרים נגד רבנים או מאמרים שמתירים פאות. כי אתם פשוט קוראים את המאמר מלמעלה, וכמובן אני לא מתכוון על הת"ח שכותבים דברי אלוקים חיים להתיר או לאיסור (שלא תמחה בי שוב בזלזול בת"ח), אלא מחפשים בנרות איפה להעיר, כמו שבעבר משהו פרסם באתר שמי יכול לתרץ את מש"כ הרב חן וכבוד, ואני ישלם על ההוצאה, זה נקרא לירות חץ ואז לעשות עיגולים, ולא פלא איך ממלאים ספרים כאלה מבדיחות על השבת אבידה וזלזלול ח"ו באור לציון, זה מה שאתם עושים לי. ובפעם הבאה אם תמשיכו לכתוב בבדיחות בלי שכל, אין לי זמן מיותר להתייחס לזה, בבקשה אל תהרסו את האתר מדברי תורה נטו לאתר בדיחות!!!!!
אני גם מצטרף להנ"ל.
לא מבין למה כל תשובה בהרבה מקומות בפורום צריכה להתנגח בעוצמה אדירה, במקום לכתוב תשובה לענין.
 
חזור
חלק עליון