• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

ספר 'חיל השם' מאת הרב שלמה בניזרי, על איסור גיוס בני ישיבות, תשפ"ה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אלה ברכב ואלה בסוסים (תהלים כ', ח')

"אתם מתים באוהלה של תורה, ואנחנו מתים בשדה הקרב". אימותיכם ישנות בשקט בלילה, אימותינו ערות מדאגה". "היכן לא תעמוד על דם רעך?" "הרמב"ם פסק שבמלחמת מצוה כולם יוצאים, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה". "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה".

אלה הם רק חלק מהסיסמאות המושמעות נגד הציבור החרדי ולומדי התורה מאז קום המדינה, ומשמשות הסתה פרועה כנגדם, בטענה של השתמטות ובריחה מהנשיאה בנטל.

ספרי זה מביא את כל המקורות ההלכתיים המראים בבירור, שמעלת לימוד התורה ולומדיה היא המעלה הגדולה ביותר, ולימוד התורה הוא המגן הטוב ביותר על עם ישראל, ובוודאי לא פחות מכל חייל ונשק, ומי שאינו לומדה ומקיימה, הוא המשתמט האמיתי.

הבאתי תשובות לכל שאלות המקטרגים, וכן את כל המקורות ההלכתיים, מהתנ"ך, מהש"ס, מהפוסקים, ובעיקר מגדולי רבני הציונות הדתית, הפוטרים את בני התורה אף ממלחמת מצוה.

לומדי התורה פטורים משירות בצבא בזכות, וחובה עליהם להמשיך בלימודם, ולהגן על עם ישראל בזכות לימודם.

זו הגירסה הדיגיטלית של הספר 'חיל השם'. המעוניינים ברכישת הספר עצמו, ניתן להשיגו בחנויות רשת הספרים 'ספרי אור החיים' ובאתר שלהם.

שלמה בניזרי
 

קבצים מצורפים

  • ספר חיל השם הרב שלמה בניזרי תשפה.pdf
    2.4 MB · צפיות: 114
האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה

אלה הם רק חלק מהסיסמאות המושמעות נגד הציבור החרדי ולומדי התורה מאז קום המדינה,
מחילה פסוק הוא אינו סיסמא חלילה.

אין צריך לומר, שבוודאי בני התורה הם הם המגויסים לצבאות ה', ואין מה לדבר לגייסם חלילה לעבודת הצבא של המדינה.
 
מחילה פסוק הוא אינו סיסמא חלילה.

אין צריך לומר, שבוודאי בני התורה הם הם המגויסים לצבאות ה', ואין מה לדבר לגייסם חלילה לעבודת הצבא של המדינה.
סיסמה אין הכוונה לדבר פסול, סיסמה זה כל משפט קצר וקליט שחוזרים עליו שוב ושוב לצורך השפעה, במקרה כאן כשאחינו משתמשים בפסוק הנ"ל הם משתמשים בו כסיסמה.
 
סיסמה אין הכוונה לדבר פסול, סיסמה זה כל משפט קצר וקליט שחוזרים עליו שוב ושוב לצורך השפעה, במקרה כאן כשאחינו משתמשים בפסוק הנ"ל הם משתמשים בו כסיסמה.
יתכן, אבל לי זה צורם.
בפרט שכיום כשאומרים "סיסמא" הכוונה היא לגריעותא.
 
החילונים משתמשים בפסוק כסיסמא נגדנו וממילא נדרש להביא את הפסוק המשמש כסיסמא ולבארו
 
אניח כאן רק את פירושו של אלשיך הקדוש על ספר שופטים ויקרא הקורא וישפוט האם תלמידי חכמים יצאו לקרב או לא?

פירוש האלשיך הקדוש על שופטים פרק ה׳:
״מני אפרים שרשם בעמלק אחריך בנימין בעממיך מני מכיר ירדו מחוקקים ומזבולון מושכים בשפט סופר: ״אך אמרה דבורה כמתרעמת על אפרים ובנימין שלא באו לעזרת ה' במלחמה זו. ואמרה על אפרים, האם טובים הם מיהושע שהוא שורשם, הוא יהושע ששם נפשו מנגד להילחם בעמלק, וגרמת כי אחריך אפרים נמשך בנימין,... ואין לומר כי אפרים מפאת יהושע היו רבים תלמידי חכמים ועל כן לא ירדו להילחם כי לא ניסו בזה, אינה טענה, כי הלא מני מכיר *ירדו מחוקקים למלחמה עם היותם תלמידי חכמים*, וכן מזבולון מושכים בשבט סופר.

וכן ״ושרי ביששכר עם דבורה ויששכר כן ברק בעמק שולח ברגליו בפלגות ראובן גדולים חקקי לב״: ״שרי ביששכר - *שהם גדולי החכמים* והם היו בקדשה עם דבורה. ולא בלבד הלכו למלחמה *כי אם שהם היו ראשונים לפני ברק*, עד גדר שלא נאמר שראו את ברק. וכן יששכר נמשכו אחריו, כי אם *שהם היו עיקר*, וכן ברק נמשך אחריהם, כי בעמקה של מלחמה שולח ברגליו של יששכר....״
 
אניח כאן רק את פירושו של אלשיך הקדוש על ספר שופטים ויקרא הקורא וישפוט האם תלמידי חכמים יצאו לקרב או לא?

פירוש האלשיך הקדוש על שופטים פרק ה׳:
״מני אפרים שרשם בעמלק אחריך בנימין בעממיך מני מכיר ירדו מחוקקים ומזבולון מושכים בשפט סופר: ״אך אמרה דבורה כמתרעמת על אפרים ובנימין שלא באו לעזרת ה' במלחמה זו. ואמרה על אפרים, האם טובים הם מיהושע שהוא שורשם, הוא יהושע ששם נפשו מנגד להילחם בעמלק, וגרמת כי אחריך אפרים נמשך בנימין,... ואין לומר כי אפרים מפאת יהושע היו רבים תלמידי חכמים ועל כן לא ירדו להילחם כי לא ניסו בזה, אינה טענה, כי הלא מני מכיר *ירדו מחוקקים למלחמה עם היותם תלמידי חכמים*, וכן מזבולון מושכים בשבט סופר.

וכן ״ושרי ביששכר עם דבורה ויששכר כן ברק בעמק שולח ברגליו בפלגות ראובן גדולים חקקי לב״: ״שרי ביששכר - *שהם גדולי החכמים* והם היו בקדשה עם דבורה. ולא בלבד הלכו למלחמה *כי אם שהם היו ראשונים לפני ברק*, עד גדר שלא נאמר שראו את ברק. וכן יששכר נמשכו אחריו, כי אם *שהם היו עיקר*, וכן ברק נמשך אחריהם, כי בעמקה של מלחמה שולח ברגליו של יששכר....״
אבל אי אפשר להביא את זה במנותק מהמציאות של הצבא בימינו, שהוא מקום בעייתי מאוד מבחינת שמירת צניעות.
כשהצבא יהיה כמו בימי התנ"ך, תביאו פסוקים מהתנ"ך ומפרשיו.
 
אניח כאן רק את פירושו של אלשיך הקדוש על ספר שופטים ויקרא הקורא וישפוט האם תלמידי חכמים יצאו לקרב או לא?

פירוש האלשיך הקדוש על שופטים פרק ה׳:
״מני אפרים שרשם בעמלק אחריך בנימין בעממיך מני מכיר ירדו מחוקקים ומזבולון מושכים בשפט סופר: ״אך אמרה דבורה כמתרעמת על אפרים ובנימין שלא באו לעזרת ה' במלחמה זו. ואמרה על אפרים, האם טובים הם מיהושע שהוא שורשם, הוא יהושע ששם נפשו מנגד להילחם בעמלק, וגרמת כי אחריך אפרים נמשך בנימין,... ואין לומר כי אפרים מפאת יהושע היו רבים תלמידי חכמים ועל כן לא ירדו להילחם כי לא ניסו בזה, אינה טענה, כי הלא מני מכיר *ירדו מחוקקים למלחמה עם היותם תלמידי חכמים*, וכן מזבולון מושכים בשבט סופר.

וכן ״ושרי ביששכר עם דבורה ויששכר כן ברק בעמק שולח ברגליו בפלגות ראובן גדולים חקקי לב״: ״שרי ביששכר - *שהם גדולי החכמים* והם היו בקדשה עם דבורה. ולא בלבד הלכו למלחמה *כי אם שהם היו ראשונים לפני ברק*, עד גדר שלא נאמר שראו את ברק. וכן יששכר נמשכו אחריו, כי אם *שהם היו עיקר*, וכן ברק נמשך אחריהם, כי בעמקה של מלחמה שולח ברגליו של יששכר....״
יש גם רד"ק כזה ביהושע על "וילן שם בעמק", וכן עוד כמה וכמה ציטוטים מפרשנים על התנ"ך שהמזרוחניקים אוהבים להביא, כאילו גילו יבשת חדשה, בלי להבין מילה וחצי מילה לא מהפרשן ולא מהסיטאוציה. התשובה לכל הגיבובים האלה היא אחת פשוטה:

נקדים, שאם תדע ותפנים, ותצא מנקודת הנחה, שגדולי ישראל יודעים את מה שכתוב, ומה שהם אומרים נכון ואמת, יהיה לך הרבה יותר פשוט לקבל את התשובה:

והתשובה: אם חמאס היו מגיעים ח"ו לשערי ישיבת תפרח הם היו יוצאים להלחם נגדם ולגונן על נפשם בסטנדר ובחנית. ובקיצור: כל דור וכל מלחמה וכל ת"ח , הכל לפי הנחיצות והכרעת דעת גדולי הדור. (וזה חוץ ממה שהוזכר לעיל, שיש עוד סיבות שהצבא הוא יהרג ואל יעבור מבחינת עריות וכו', והדברים חרושין).
 
אבל אי אפשר להביא את זה במנותק מהמציאות של הצבא בימינו, שהוא מקום בעייתי מאוד מבחינת שמירת צניעות.
כשהצבא יהיה כמו בימי התנ"ך, תביאו פסוקים מהתנ"ך ומפרשיו.
נו באמת, כל פעם מחפשים תירוץ אחר. גם כשפתחו חטיבה חרדית חדשה עם תנאים באמת מעולים עדיין מחפשים תירוצים. אבל לגופו של עניין, זה בכלל לא חשוב - השאלה היא האם תלמידי חכמים פטורים משירות צבאי מהתורה או לא? עד שאתם מדמים את עצמכם לשבט לוי, הואילו נא לדמות את עצמכם לשבט יששכר שהיה שבט של תלמידי חכמים כידוע, ומדברי אלשיך הקדוש עולה במפורש שהם היו הלוחמים בחזית! יש לכם תלונות על הצבא - גם לי יש. אבל זה לא קשור לעיקר הדיון האם תלמידי חכמים פטורים או לא! והתשובה היא שלא
 
יש גם רד"ק כזה ביהושע על "וילן שם בעמק", וכן עוד כמה וכמה ציטוטים מפרשנים על התנ"ך שהמזרוחניקים אוהבים להביא, כאילו גילו יבשת חדשה, בלי להבין מילה וחצי מילה לא מהפרשן ולא מהסיטאוציה. התשובה לכל הגיבובים האלה היא אחת פשוטה:

נקדים, שאם תדע ותפנים, ותצא מנקודת הנחה, שגדולי ישראל יודעים את מה שכתוב, ומה שהם אומרים נכון ואמת, יהיה לך הרבה יותר פשוט לקבל את התשובה:

והתשובה: אם חמאס היו מגיעים ח"ו לשערי ישיבת תפרח הם היו יוצאים להלחם נגדם ולגונן על נפשם בסטנדר ובחנית. ובקיצור: כל דור וכל מלחמה וכל ת"ח , הכל לפי הנחיצות והכרעת דעת גדולי הדור. (וזה חוץ ממה שהוזכר לעיל, שיש עוד סיבות שהצבא הוא יהרג ואל יעבור מבחינת עריות וכו', והדברים חרושין).
בקיצור, אין לך תשובה טובה. אתה סומך על הגדולים שיודעים את הכל, כרגיל. הציטוט מהרד״ק הוא רק אחד מעשרות ציטוטים של ראשונים ואחרונים (לא בני זמננו) שמפריכים את הדברים של הרב בניזרי. אבל מה זה משנה? זה שכתוב בתורה שאברהם, יהושע ודוד המלך נלחמו למרות היותם תלמידי חכמים - לא משנה הרבה. הם כנראה היו מזרוחניקים שאוהבים ציטוטים כאלו ואחרים שלא מבינים את דעת גדולי ישראל...
ולהבדיל אלפי ומילוני הבדלות גם המרגלים היו גדולי ישראל שידעו את הכל ובכל זאת עם שלם נפל בגללם. והנה מעט ממה שכתב תלמיד הגר״א בספר קול התור: ״ובעקבות משיחא גובר הסט"א ביותר להכות גם תופשי תורה בסנוורים.. ובעוה"ר רבים הם החוטאים חטא גדול של וימאסו ארץ חמדה, גם רבים מתופשי התורה לא ידעו ולא יבינו שנתפשו בחטא המרגלים, נסחפו בקליפת חטא המרגלים בכל מיני סברות כוזבות ותואנות שווא ומדוחים, גם מכסים את סברותיהם בדעה המופרכת שאין מצוות יישוב א"י נוהגת בזמן הזה, דעה זו שכבר הופרכה ע"י גאוני עולם ראשונים ואחרונים... מה גדול הוא הכאב של העובדה שרבים מאחב"י וביניהם גם עשירי עם שבמדינות רוסיא אשר התכוננו בהתלהבות לנסוע לא"י במצוות רבינו הגר"א ונתקררו דווקא ע"י כמה מתופשי התורה אשר לא ידעו ולא יבינו, וזאת מה שכתב רבינו: 'כי בקיבוץ הגלויות יגבר הסט"א ר"ל וזאת מה שנאמר במדרש כשישראל יוצאים מן הגלות עמלק מזדמן להם בדרך.. מה חזק כוחו כח השטן שהכניס דעה כוזבת גם בתופשי התורה לעכב את הגאולה, הרי המרגלים היו גדולי ישראל והשטן השיאם ר"ל..".

ושוב, אין אני טוען שתלמידי חכמים של הדור הם חלילה המרגלים. רק שהטענה שגדולי ישראל יודעים את הכל - לא תמיד עומדת במבחן המציאות. ומה עם דבריו של רבי עקיבא גלזר זצ״ל שהיה בעל אומץ ויושרה פנימית לתבוע את גדולי ישראל בזמן השואה לחשבון נפש נוקב:
"בנשמתי ובמצפוני, לכשאני מסיים פעילות רבנית יותר מארבעים שנה, הנני מרגיש את הצורך לבטא וידוי פומבי, הודאה ציבורית של חטא. הנני מודה שאני עצמי וביחד איתי מספר עצום של עמיתי הרבנים לא מילאנו את תפקידנו הרוחניים והדתיים ברמה הנדרשת לפי צורכי התקופה הגדולה בה חיינו.. צרות האופק, חוסר התעניינות מספקת, ופעמים רבות עמדה שלילית ביחס לתנועות הגדולות שהיו משנות אז את ההווה והעתיד של המון עמנו, לפעמים גם שאיפות אומללות הנובעות מחוסר אמונה דתית עמוקה.. אלו הם חטאתינו החמורים בשוגג שמצפוני חש אותם ביחד עם מצפונם של רבים מעמיתי.. הנני מרגיש את הצורך המעיק לשחרר את מצפוני מעול רוחני כמעט בלתי נסבל בהצהרה קבל עם ועדה של נוסח וידויינו הגדול: "אשמנו, בגדנו!" והייתי שמח להרגיש שקולי אינו בודד אבל משתתף הוא במקהלה עצומה המצהירה בקול גדול: "אבל אשמים אנחנו!". אנו נושאים בצוות את האחריות הבלתי ניתנת למחיקה ביחס לאחינו שצרתם ראינו ושמועקתם הבחנו, אבל שלפניהם עצמנו עינינו ואטמנו אוזנינו כשנפשם התחננה לעזרתנו. וחירשות זו ועיוורון זה הם הם שבמידה רבה יש למנות בתוך הסיבות הקטסטרופה הנוראה שאחינו היו קורבנותיה.. מפאת חסרונותינו, במקום להציל את חייהם בארץ ישראל ולהשתתף בהקמת המדינה שבה נוכחותם היתה יכולה להוות גורם חשוב בהתפתחות דתית של הכוח הלאומי ולאחר מכן במדינת ישראל, ובמקום זה הוגלו למחנות אושוויץ ומיידניק כדי להיות מושמדים במיליונים בתאי הגזים".

אבל עזוב, אלו רק ציטוטים של מזרוחניקים, לא של גדולי ישראל (חלילה)... אז אולי רק נצטט את דבריו של הגרי״ז מבריסק(!) שהביע את דעתו על שבט לוי ושותפתו במלחמות ישראל בחידושיו על הש״ס בסוטה מג: -

"ונראה לומר בזה, דמש"כ הר"מ דשבט לוי לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, אין הכוונה שהם מופקעים כלל מיציאה למלחמה, דנראה דהיכא שצריכין להם בשעת המלחמה גם הם היו יוצאים, וכל עיקר כוונת הר"מ הוא שאין מוציאין אותן לכתחילה ליכנס למלחמה כשאר כל ישראל כיון שהם חיל ה' והובדלו לעבוד את ה' ולשרתו ולהורות דרכי ה' ומשפטיו, אך בודאי אם יהיו צריכים לכהנים בעריכת המלחמה גם הם היו יוצאים, וא"כ לא קשיא מידי". ומי שחושב שכיום לא צריך את עזרתם - אינו לא מן המתמיהים והאוטמים את אוזניהם וליבם לבקשת אחיהם... ״והרוצה להתעקש יתעקש״ (רמב״ם)
 
נערך לאחרונה:
יש גם רד"ק כזה ביהושע על "וילן שם בעמק", וכן עוד כמה וכמה ציטוטים מפרשנים על התנ"ך שהמזרוחניקים אוהבים להביא, כאילו גילו יבשת חדשה, בלי להבין מילה וחצי מילה לא מהפרשן ולא מהסיטאוציה. התשובה לכל הגיבובים האלה היא אחת פשוטה:

נקדים, שאם תדע ותפנים, ותצא מנקודת הנחה, שגדולי ישראל יודעים את מה שכתוב, ומה שהם אומרים נכון ואמת, יהיה לך הרבה יותר פשוט לקבל את התשובה:

והתשובה: אם חמאס היו מגיעים ח"ו לשערי ישיבת תפרח הם היו יוצאים להלחם נגדם ולגונן על נפשם בסטנדר ובחנית. ובקיצור: כל דור וכל מלחמה וכל ת"ח , הכל לפי הנחיצות והכרעת דעת גדולי הדור. (וזה חוץ ממה שהוזכר לעיל, שיש עוד סיבות שהצבא הוא יהרג ואל יעבור מבחינת עריות וכו', והדברים חרושין).
ולא הבנתי, האם אלשיך הקדוש לא היה מספיק גדול בישראל בעיניך? האם תלמידי החכמים של הדור לא מחויביים לדבריו קודם כל?! ואגב, לא צריך לחכות שהנוחות יגיעו חלילה לשערי ישיבת תפרח. אפשר לתת להם מכה אחת אפיים גם קודם לכן. לא די לנו באותם גברים ונשים חרדים שנרצחו בשנים האחרונות בבני ברק ובאלעד בפיגועים?! ואגב, גם כשהם מגיעים לעוטף עזה או ליישובי הצפון - זה אמור להיות זהה בעיניך! אלא אם כן, להגם על אחים ואחיות שלך זה פחות ׳דאורייתא׳ כי סוף סוף הם לא מאנשי שלומנו...
 
שבט לוי לא יצא לקרב? מאיפה הבאתם את השטות הזאת? מכמה מילים של הרמב״ם שלא הבנתם דבר וחצי דבר מדבריו?! מהרמב״ם אתם רוצים להוציא פטור לבחורי ישיבות שלומדים תורה?! הרי מה כבר כתב ופסק לנו הנשר הגדול בדברים מעין אלו בהלכות תלמוד תורה פ״, הלכה י׳? ומה עם דבריו על הסוגיא בקידושין הדנה בכהן מהו באשת יפת תואר שאף אותה הוא פוסק להלכה! - היאך בכלל שבט לוי הגיע לשדה הקרב?! ומה עם דבריו בהלכות מלכים ש״רבי עקיבא היה נושא כליו של בר כוכבא״ - גם אם התיאור לא עובר לכם בגרון. ומה עם דבריו בהלכות שבת פ״ב שם פסק שגדולי ישראל ותלמידי החכמים הם אלו שיוצאים להילחם בגויים שבאו לצור על עיירות ישראל (עוטף עזה!): ״
כשעושים דברים האלו אין עושין אותן לא ע"י גוים ולא ע"י קטנים ולא ע"י עבדים ולא ע"י נשים כדי שלא תהא שבת קלה בעיניהם, אלא על ידי גדולי ישראל וחכמיהם, ואסור להתמהמה בחילול שבת לחולה שיש בו סכנה שנאמר אשר יעשה אותם האדם וחי בהם ולא שימות בהם, הא למדת שאין משפטי התורה נקמה בעולם אלא רחמים וחסד ושלום בעולם, ואלו המינים שאומרים שזה חילול שבת ואסור - עליהן הכתוב אומר וגם אני נתתי להם חוקים לא טובים ומשפטים לא יחיו בהם (הלכות שבת פ"ב, ה"ג).

(ב). גוים שצרו על עיירות ישראל אם באו על עסקי ממון אין מחללין עליהן את השבת ואין עושין עמהן מלחמה, ובעיר הסמוכה לספר אפי' לא באו אלא על עסקי תבן וקש יוצאין עליהן בכלי זיין ומחללין עליהן את השבת. ובכל מקום אם באו על עסקי נפשות או שערכו מלחמה או שצרו סתם יוצאין עליהן בכלי זיין ומחללין עליהן את השבת, ומצוה על כל ישראל שיכולין לבוא לצאת ולעזור לאחיהם שבמצור ולהצילם מיד הגוים בשבת, ואסור להן להתמהמה למוצאי שבת, וכשיצילו את אחיהן מותר להן לחזור בכלי זיין שלהן למקומם בשבת כדי שלא להכשילן לעתיד לבוא (שבת פ"ב, הכ"ג).״

והנה דברי הרמב״ם ולהלכה (מלכים ח,ד) שכהן מותר באשת יפת תואר:
"הכהן, מותר ביפת תואר בביאה ראשונה, שלא דברה תורה אלא כנגד היצר, אבל אינו יכול לשאנה אחר כך מפני שהיא גיורת".
אבל אם שבט לוי פטור ממלחמה, מה יש לדון בהיתר אשת יפת תואר לכהן, הרי הכהן לא אמור להימצא כלל במלחמה?

מה עוד, שישנו פטור החוזרים מהמלחמה - במלחמת הרשות (בלבד!) התורה מתירה לכמה סוגי אנשים לחזור מעורכי המלחמה, כגון מי שבנה בית ולא חנכו, והמארס אשה ולא לקחה. המשנה (סוטה מ"ג.) מבארת ש'אלמנה לכהן גדול, גרושה וחלוצה לכהן הדיוט' היינו כ"ג שארס אלמנה-שאסורה היא לו, וכן כהן שארס גרושה וחלוצה, אינם חוזרים מעורכי המלחמה וכך פסק הרמב"ם (מלכים ז,ח):
"..המארס אשה האסורה עליו, כגון אלמנה לכהן גדול, גרושה וחלוצה לכהן הדיוט, ממזרת ונתינה לישראל, בת ישראל לממזר ולנתין, אינו חוזר".
ושוב עולה השאלה הנ"ל, אם שבט לוי פטור ממלחמה, מה שייך לדון בכהן המארס אשה האסורה לו, הרי הוא כלל לא אמור להמצא במלחמה מלכתחילה! ואנא, אל תתרצו שכל סוגיות המשנה, הגמרא, והרמב״ם עוסקות בכהנים שהיו ״מתנדבים״...

הרי לפי שיטת הרב בניזרי מציאות שכזאת בכלל לא אמורה להיות, ומניין הם ידעו להילחם אם הרי הם פטורים משירות צבאי והמגן האמיתי שלהם זה לא הנשק אלא הגמרא! לנוחב׳ות ימ״ש אתה תבוא עם סטנדרטים?!
 
נערך לאחרונה:
חבל שטרחת לכתוב כ"כ הרבה אחי היקר, אם הייתי יודע שאלו השקפותיך וזו מגמתך, כלל לא הייתי מגיב לך. מחילה.

מרן הרב יצחק, הרב מוצפי, הרב עמאר, הרב סופר, הרב דב לנדו, ור משה הלל הירש שואלים מתי ואיפה אתה מוסר שיעור בנושא? הם פשוט התרגשו מאוד ממה שיש לך לחדש והם רוצים לבוא לשמוע ולקבל ולשנות את השקפותיהם והשקפות הציבור כולו. (אולי גם אני יבוא, נראה).

על זה אמר הגר"ע זיע"א, שהציבור הזה הכי בעייתי, כי יש להם הרגשה שהם עושים את רוצון ה' בהשקפותיהם המעוותות.
נעעעבך.
 
שבט לוי לא יצא לקרב? מאיפה הבאתם את השטות הזאת?
השטות הזאת הבאנו מכל גדולי ישראל שהם נר לרגלינו ואור לנתיבתנו וד''ל ואכמ''ל...........
''לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין או שמאל'' תראה מה הפירוש הפשוט של הפס' הזה ואח''כ תכתוב מה שאתה רוצה ...
 
חבל שטרחת לכתוב כ"כ הרבה אחי היקר, אם הייתי יודע שאלו השקפותיך וזו מגמתך, כלל לא הייתי מגיב לך. מחילה.

מרן הרב יצחק, הרב מוצפי, הרב עמאר, הרב סופר, הרב דב לנדו, ור משה הלל הירש שואלים מתי ואיפה אתה מוסר שיעור בנושא? הם פשוט התרגשו מאוד ממה שיש לך לחדש והם רוצים לבוא לשמוע ולקבל ולשנות את השקפותיהם והשקפות הציבור כולו. (אולי גם אני יבוא, נראה).

על זה אמר הגר"ע זיע"א, שהציבור הזה הכי בעייתי, כי יש להם הרגשה שהם עושים את רוצון ה' בהשקפותיהם המעוותות.
נעעעבך.
שוב, כרגיל. אין תגובה רצינית הולמת. כשאין לך תשובה עניינית טובה אתה משליך את זה על אחרים. כאילו רק עליהם האחריות להבין תורה היטב. אשריך שאתה אומר משהו אחד בתורה, פותח את התנ״ך והרמב״ם ומגלה משהו אחר לחלוטין. נעעבך.
 
השטות הזאת הבאנו מכל גדולי ישראל שהם נר לרגלינו ואור לנתיבתנו וד''ל ואכמ''ל...........
''לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין או שמאל'' תראה מה הפירוש הפשוט של הפס' הזה ואח''כ תכתוב מה שאתה רוצה ...
אבל עובדה היא שעל פי הראשונים שהובאו דבריהם מילה במילה, שבט לוי יצא לקרב. אז אם אין דרך רצינית להתמודד עם הטענות והראיות לדבריי - הכי קל לך זה לשלוח אותי עם סיסמאות.
והנה כמה מקורות על העניין של ״לא תסור״:
שו"ת הרא"ש כלל נ"ה:
ומה שכתבת כי הזקן החכם רבי יעקב בן שושאן נ"ע היה שלם באותן שתי המידות ומי יעלה על ליבו להרהר אחריו ולבטל פירושו – זו אינה ראייה. מי לנו גדול כרש"י זצ"ל שהאיר עיני הגולה בפירושיו ונחלקו עליו בהרבה מקומות יוצאי יריכו ר"ת ור"י ז"ל וסתרו דבריו, כי תורת אמת היא ואין מחניפים לשום אדם.

רבינו חיים מוואלוז'ין- "רוח חיים":
והנה הלימוד נקרא מלחמה... ואסור לו לתלמיד לקבל דברי רבו כשיש לו קושיות עליהם, ולפעמים יהי האמת עם התלמיד... יהי ביתך בית ועד לחכמים והוי מתאבק מלשון "ויאבק איש עמו" שהוא עניין התאבקות מלחמה.


רבי יעקב עמדין, שו"ת שאילת יעב"ץ ח"ב תשובה כא:
ואם כגובה ארזים גובהו, כי לא ידעתי אכנה, אף לגדולים אלף פעמים ממני לא אשא פנים... על שגיאה אני אומר יש כאן שגיאה, על העלמה- העלמה, על שיבוש- שיבוש... על דבר נכון וישר אומר כפתור ופרח אפילו יצא מפי קטן שבקטנים, ועל הופכו אומר- אל ירד בני עמו.

הרמ"א יו"ד סי' רמב ג':
אבל מותר לחלוק עליו (על רבו) באיזה פסק או הוראה אם יש לו ראיות והוכחות לדבריו שהדין עמו.

ובגר"א שם: "דבכמה מקומות מצינו שהיו חולקים על אביהם ורבם".
 
חבל שטרחת לכתוב כ"כ הרבה אחי היקר, אם הייתי יודע שאלו השקפותיך וזו מגמתך, כלל לא הייתי מגיב לך. מחילה.

מרן הרב יצחק, הרב מוצפי, הרב עמאר, הרב סופר, הרב דב לנדו, ור משה הלל הירש שואלים מתי ואיפה אתה מוסר שיעור בנושא? הם פשוט התרגשו מאוד ממה שיש לך לחדש והם רוצים לבוא לשמוע ולקבל ולשנות את השקפותיהם והשקפות הציבור כולו. (אולי גם אני יבוא, נראה).

על זה אמר הגר"ע זיע"א, שהציבור הזה הכי בעייתי, כי יש להם הרגשה שהם עושים את רוצון ה' בהשקפותיהם המעוותות.
נעעעבך

השטות הזאת הבאנו מכל גדולי ישראל שהם נר לרגלינו ואור לנתיבתנו וד''ל ואכמ''ל...........
''לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין או שמאל'' תראה מה הפירוש הפשוט של הפס' הזה ואח''כ תכתוב מה שאתה רוצה ...
לא הבנתי את תגובתך החכמה. הרי ציטטת לך כמה וכמה מקורות מהראשונים והאחרונים ששבט לוי אכן יצא לקרב והשתתף במלחמות! אז מה בדיוק הקושיא על דבריי? כי פתאום גילית ש״דעת התויר׳ה״ שחשבת שהיא אמת לאמיתה מתבררת כמורכבת הרבה יותר?! לא עליי תלונתך כי אם על דברי רבותינו המצוטטים ועליך החובה ליישב את הדברים!
 
לא הבנתי את תגובתך החכמה. הרי ציטטת לך כמה וכמה מקורות מהראשונים והאחרונים ששבט לוי אכן יצא לקרב והשתתף במלחמות! אז מה בדיוק הקושיא על דבריי? כי פתאום גילית ש״דעת התויר׳ה״ שחשבת שהיא אמת לאמיתה מתבררת כמורכבת הרבה יותר?! לא עליי תלונתך כי אם על דברי רבותינו המצוטטים ועליך החובה ליישב את הדברים!
ושוב תודה על עצתך ללמוד את הפירוש של הפסוק ״לא תסור״. והנה פשוטו של מקרא מדבר על ״וקמת ועלית אל המקום הזה״, דהיינו דווקא אל לשכת הסנהדרין הגדולה, וכדברי הרמב״ן על אתר: ״וחתך לנו הכתוב הדין, שנשמע לבית דין הגדול העומד לפני השם במקום אשר יבחר״. אבל כנראה שאתה יודע טוב יותר מהרמב״ן מהו ״פשוטו של מקרא״. אשריך.
 
@מאור כהן ענה לי בכנות האם אתה באמת רוצה תשובה או שפשוט יש לך אג'נדה שבוערת לך בבטן ודחוף לך להוציא אותה כאן ועכשיו וללכת?
הבאת ציטוטים יפים ונחמדים שכולם אמת!
כן בוודאי שבט לוי היו מתגייסים, ואם תרצה נוכל להביא לך עוד מקורות לכך, וגם היום נשמח להוציא את כל הבחורי ישיבות לצבא
אבל, וזה האבל הגדול
יש עוד כמה הלכות ברמב"ם ועוד כמה ציטוטים בתורה ובש"ס שנעלמו מעיניך משום מה , מי האיש הירא ורך הלבב ילך וישוב לביתו, שירא מעבירות שבידו, ואפילו מי ששח בין ישתבח ליוצר או בין של ראש לשל יד לא יוצא מעורכי המלחמה, בוא לא נקטרג אבל מה המצב היום? לפי התורה כמה חיילים בכלל יכולים לצאת להילחם?
יש עוד פסוק בתורה שכדאי להכיר (דברים כג, טו) כִּי ה' אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ:
זאת אומרת שאם אתה מנפנף בתורה תנפנף לפני הכל בפסוק הזה ותבדוק אם יש אליו התייחסות מינימלית גם בחטיבה האומללה שנקראת חשמונאים שאנחנו בקשר עם החיילים שם והם מספרים לנו איזה צניעות וקדושה יש שם
וגם אם נניח החטיבה הזו מושלמת אבל הרי הצבא מורכב מעוד עשרות יחידות שמבחינת התורה ה' לא נמצא איתם! אז איך נתגייס לצבא שאין להם אלוהים?
תשב עם עצמך ותבדוק בכנות אם כל הרבנים שציטטת מדבריהם דיברו על צבא כזה שראשיו מצהירים בפירוש שמטרתם להעביר אותנו בכור היתוך של הישראליות, ואנו רואים בדיוק איזה התחזקות רוחנית עצומה נהיית לכל מי שנכנס ויצא משם
ומכיון שעכשיו אין לי אוצר החכמה וזכור לי שאחד או שניים מהשמות שהבאת דוקא כן היו ציונים נלהבים, אין לי אפשרות לבדוק זאת כעת, וגם זה לא משנה את עצם הדיון
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון