• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ספר תורה שרוי בצער

חשבתי על נקודה
ואני מקווה שחו''ר דפה יבינו כוונתי
שבקול יעקב יש משהו מאד מיוחד בצורת הלימוד
שהם לומדים מאד ברור
ולדוגמא אזכיר את הרב אופיר מלכה שהכל ברור ולומד וכותב ברור
וכן הרב דרזי [אע''פ שאפשר להתווכח על רבים מפסקיו אבל דבריו ברורים]
והרב בן צור והרב שילוני
וכוונתי רק לענין לימוד בבהירות ולא על פסק וכן לא על השקפה
 
חשבתי על נקודה
ואני מקווה שחו''ר דפה יבינו כוונתי
שבקול יעקב יש משהו מאד מיוחד בצורת הלימוד
שהם לומדים מאד ברור
ולדוגמא אזכיר את הרב אופיר מלכה שהכל ברור ולומד וכותב ברור
וכן הרב דרזי [אע''פ שאפשר להתווכח על רבים מפסקיו אבל דבריו ברורים]
והרב בן צור והרב שילוני
וכוונתי רק לענין לימוד בבהירות ולא על פסק וכן לא על השקפה
מכיר גם הרבה שם שהלימוד שלהם לא ברור.
לא יודע אם מעט כ"כ יכול להעיד על הכלל.
ובפרט הרב אופיר שאיני יודע כלל אם רכש את בהירותו משם.
 
עמוק זה לא הפוך מברור.
התכוונתי לספר על סת''ם.
זה אותו מחבר, שהנני מכירו מעט, שמעתי ממנו כמה שיעורים ודיברתי איתו מעט.
את ספרו הנ"ל למדתי בכמה סוגיות. וכאמור הוא עמוק.
את ספרו על סת"ם לא יצא לי ללמוד.

יבי"א זה עמוק וברור, עדות ביעקב זה עמוק אבל אינו מתקרב לאזור הבהירות של יבי"א לשם הדוגמא.
 
זה אותו מחבר, שהנני מכירו מעט, שמעתי ממנו כמה שיעורים ודיברתי איתו מעט.
את ספרו הנ"ל למדתי בכמה סוגיות. וכאמור הוא עמוק.
את ספרו על סת"ם לא יצא לי ללמוד.

יבי"א זה עמוק וברור, עדות ביעקב זה עמוק אבל אינו מתקרב לאזור הבהירות של יבי"א לשם הדוגמא.
הספר שלו לא ברור? אולי הוא לא ברור כיביא אבל יכול להיות שהוא ג''כ ברור
לא למדתי את ספרו הנ''ל אלא רק שערי בינה על סתם
בעיני ספר עמוק וברור בצורה חדה הוא קהילות יעקב.
 
הספר שלו לא ברור? אולי הוא לא ברור כיביא אבל יכול להיות שהוא ג''כ ברור
לא למדתי את ספרו הנ''ל אלא רק שערי בינה על סתם
בעיני ספר עמוק וברור בצורה חדה הוא קהילות יעקב.
אכן קהילות יעקב ויבי"א הם ספרים מאוד בהירים, גם רוב ספרי הילקוט יוסף וההלכה ברורה ניחנים בבהירות מיוחדת, כנ"ל ספרי הרב אופיר מלכא, גם כשמאריך בהערות הדברים כתובים בבהירות גדולה, שלא מצריכה ריכוז גדול. משא"כ ספרי עדות ביעקב, שאמנם כתובים בצורה ברורה, אבל אין שם בהירות כזו שאפשר לקראו בלי ריכוז.
 
חזור
חלק עליון