הוא דיבר על כל התכלת באופן כלליאין על זה ויכוח.
ואי"ץ להגר"ד יוסף, כי זה מפורש בדברי מרן זצ"ל בכה"ח.
אולי רק השמיענו לגבי האק"ק.
אני חושב שיש ריכוך בעמדת הגר"י יוסף, שבהחלט ניתן להבין אותה כפתיחות וקריאת חומרים שמרן אביו לא קרא.
הוא דיבר על כל התכלת באופן כלליאין על זה ויכוח.
ואי"ץ להגר"ד יוסף, כי זה מפורש בדברי מרן זצ"ל בכה"ח.
אולי רק השמיענו לגבי האק"ק.
אני חושב שיש ריכוך בעמדת הגר"י יוסף, שבהחלט ניתן להבין אותה כפתיחות וקריאת חומרים שמרן אביו לא קרא.
וגם הגמ' של הרוגי ביתר וטור מלכה וכן כמות האנשים בירושלים היא כפשטה הפשוט?בסדר, אז לא נסמוך על זה. ברוך ה' שאין לנו חיוב לאכול חרוב.
כן, ובאופן כללי כל מי שלא מאמין באגדות חז"ל באופן הפשוט מקובלנו מהחזו"א שיינו יין נסך. [מעשהיה].וגם הגמ' של הרוגי ביתר היא כפשטה הפשוט?
לצערי, יותר מדאי פעמים נושבת מהודעותיך רוח של 'יודע כל'.כי אף אחד לא אמר את זה חוץ ממך.
נועד להראות לבחור עד כמה חמור לפקפק בדברי חז"ל. לא כהלכה למעשה.כן, ובאופן כללי כל מי שלא מאמין באגדות חז"ל באופן הפשוט מקובלנו מהחזו"א שיינו יין נסך. [מעשהיה].
מי דיבר?הוא דיבר על כל התכלת באופן כללי
לא הבנתי, הצגת עובדה חדשה לי [ואני מאמין שלרבים מחכמי הפורום] ואני רוצה לשמוע מה המקור, אני חי בעולם שלנו אני יודע מה קורה בו, דבר כזה לא היה עובר בשתיקה. בפרט שתמיד מתנגדי התכלת שמים את ר' משה שטרנבוך עטרה לראשם, ואם הוא לבש בפורים סימן שהוא אחז שזה מצוה, מעולם לא שמעתי על זה. לא נשמע לי בכלל. [כמו"כ ענין המצוה חדשה בפורים חדש לי].לצערי, יותר מדאי פעמים נושבת מהודעותיך רוח של 'יודע כל'.
קשה לי לנהל איתך דו שיח כשאני מרגיש את זה. תמחל לי.
היה מעשה אצל החזו"א שדיברו על אחת מאגדות חז"ל [כמדומה אגדתות דרבב"ח בב"ב] ואחד אמר שזה לא כפשוטו, והיה שם יין על השולחן, מיד אמר החזו"א תורידו את היין. אני לא חושב שיש הלכה למעשה גדול מזה.נועד להראות לבחור עד כמה חמור לפקפק בדברי חז"ל. לא כהלכה למעשה.
אז כמו שאמרתי לך, פשוט תיגש לאחד מבני משפחת שטרנבוך, ותשאל.לא הבנתי, הצגת עובדה חדשה לי [ואני מאמין שלרבים מחכמי הפורום] ואני רוצה לשמוע מה המקור, אני חי בעולם שלנו אני יודע מה קורה בו, דבר כזה לא היה עובר בשתיקה. בפרט שתמיד מתנגדי התכלת שמים את ר' משה שטרנבוך עטרה לראשם, ואם הוא לבש בפורים סימן שהוא אחז שזה מצוה, מעולם לא שמעתי על זה. לא נשמע לי בכלל. [כמו"כ ענין המצוה חדשה בפורים חדש לי].
אנחנו מדברים על אותו מעשה בדיוק.היה מעשה אצל החזו"א שדיברו על אחת מאגדות חז"ל [כמדומה אגדתות דרבב"ח בב"ב] ואחד אמר שזה לא כפשוטו, והיה שם יין על השולחן, מיד אמר החזו"א תורידו את היין. אני לא חושב שיש הלכה למעשה גדול מזה.
הרב דוד בשיטת אביומי דיבר?
למה החזו"א רצה לחנך לדבר שלא נכון? אם באמת חז"ל התכוונו שלא כפשוטו, מדוע הוא גרם לאקט החינוכי הזה? הוא היה צריך לכוון אותו לכך.אנחנו מדברים על אותו מעשה בדיוק.
זהו אקט חינוכי. לא זולת.
[הרי הרשב"א בחידושי אגדות על הגמרא של עוג אומר בדיוק את מה שהבחור אמר. אלא בחור לא אמר את זה כי הוא רשב"א, רק כי היה לו קצת פקפוק בקדושת דברי חז"ל].
בגמ' מבואר שהלכה שהרב אמר יותר חזקה ממעשה רבאלא שפורים אחד הוא לבש טלית עם תכלת, לאור דברי הגר"א שבפורים יש ענין לקיים מצוה חדשה שהאדם עוד לא קיים.
אז מה עם בל תוסיף?
אתה יכול להבין ענין עדין?למה החזו"א רצה לחנך לדבר שלא נכון? אם באמת חז"ל התכוונו שלא כפשוטו, מדוע הוא גרם לאקט החינוכי הזה? הוא היה צריך לכוון אותו לכך.
מלבד זאת, מה יעשה יהודי פשוט שאינו ממתחכם וקורא את דברי הגמ' כפשוטם? האם הוא טועה? התורה ניתנה רק למי שיש לו חידושי אגדות להרשב"א בבית? ברור שיש גם רבדים עמוקים בדברי חז"ל, הן בהלכה והן באגדה, ושם נכנס הרשב"א בחידושי אגדותיו לבאר את הרובד העמוק יותר בדברי חז"ל, אך ודאי שיש גם פשט פשוט באגדות חז"ל.
בסדר. אבל שאלתי שאלה.בגמ' מבואר שהלכה שהרב אמר יותר חזקה ממעשה רב
חכן גם אם זה נכון אין בכך כלום
תגיד לי אתה רציני???היה מעשה אצל החזו"א שדיברו על אחת מאגדות חז"ל [כמדומה אגדתות דרבב"ח בב"ב] ואחד אמר שזה לא כפשוטו, והיה שם יין על השולחן, מיד אמר החזו"א תורידו את היין. אני לא חושב שיש הלכה למעשה גדול מזה.
זה חמוד איך אתה חולק על ראשונים ואפילו לא מציג את הצד שלהם בלי להניד עפעף על סמך איזה מעשה שכנראה לא היה כצורתולמה החזו"א רצה לחנך לדבר שלא נכון? אם באמת חז"ל התכוונו שלא כפשוטו, מדוע הוא גרם לאקט החינוכי הזה? הוא היה צריך לכוון אותו לכך.
מלבד זאת, מה יעשה יהודי פשוט שאינו ממתחכם וקורא את דברי הגמ' כפשוטם? האם הוא טועה? התורה ניתנה רק למי שיש לו חידושי אגדות להרשב"א בבית? ברור שיש גם רבדים עמוקים בדברי חז"ל, הן בהלכה והן באגדה, ושם נכנס הרשב"א בחידושי אגדותיו לבאר את הרובד העמוק יותר בדברי חז"ל, אך ודאי שיש גם פשט פשוט באגדות חז"ל.
ומי שלא מאמין בכך - נתבאר מדברי החזו"א הנ"ל שיינו יין נסך.
אמור זאת לרמב"ן ז''ל (במאמר ויכוח) שיינו יין נסך.כן, ובאופן כללי כל מי שלא מאמין באגדות חז"ל באופן הפשוט מקובלנו מהחזו"א שיינו יין נסך. [מעשהיה].