• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 19 22.9%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 47 56.6%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 7 8.4%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 10 12.0%

  • סה"כ בוחרים
    83
אין על זה ויכוח.
ואי"ץ להגר"ד יוסף, כי זה מפורש בדברי מרן זצ"ל בכה"ח.
אולי רק השמיענו לגבי האק"ק.

אני חושב שיש ריכוך בעמדת הגר"י יוסף, שבהחלט ניתן להבין אותה כפתיחות וקריאת חומרים שמרן אביו לא קרא.
הוא דיבר על כל התכלת באופן כללי
 
לצערי, יותר מדאי פעמים נושבת מהודעותיך רוח של 'יודע כל'.
קשה לי לנהל איתך דו שיח כשאני מרגיש את זה. תמחל לי.
לא הבנתי, הצגת עובדה חדשה לי [ואני מאמין שלרבים מחכמי הפורום] ואני רוצה לשמוע מה המקור, אני חי בעולם שלנו אני יודע מה קורה בו, דבר כזה לא היה עובר בשתיקה. בפרט שתמיד מתנגדי התכלת שמים את ר' משה שטרנבוך עטרה לראשם, ואם הוא לבש בפורים סימן שהוא אחז שזה מצוה, מעולם לא שמעתי על זה. לא נשמע לי בכלל. [כמו"כ ענין המצוה חדשה בפורים חדש לי].
 
נועד להראות לבחור עד כמה חמור לפקפק בדברי חז"ל. לא כהלכה למעשה.
היה מעשה אצל החזו"א שדיברו על אחת מאגדות חז"ל [כמדומה אגדתות דרבב"ח בב"ב] ואחד אמר שזה לא כפשוטו, והיה שם יין על השולחן, מיד אמר החזו"א תורידו את היין. אני לא חושב שיש הלכה למעשה גדול מזה.
 
לא הבנתי, הצגת עובדה חדשה לי [ואני מאמין שלרבים מחכמי הפורום] ואני רוצה לשמוע מה המקור, אני חי בעולם שלנו אני יודע מה קורה בו, דבר כזה לא היה עובר בשתיקה. בפרט שתמיד מתנגדי התכלת שמים את ר' משה שטרנבוך עטרה לראשם, ואם הוא לבש בפורים סימן שהוא אחז שזה מצוה, מעולם לא שמעתי על זה. לא נשמע לי בכלל. [כמו"כ ענין המצוה חדשה בפורים חדש לי].
אז כמו שאמרתי לך, פשוט תיגש לאחד מבני משפחת שטרנבוך, ותשאל.
זה מה שאני שמעתי, גם מגיסי שהוא כלי שני [ולמד בישיבת הרב שטרנבוך], וגם בפורום לתורה זה נכתב לא אחת.
 
היה מעשה אצל החזו"א שדיברו על אחת מאגדות חז"ל [כמדומה אגדתות דרבב"ח בב"ב] ואחד אמר שזה לא כפשוטו, והיה שם יין על השולחן, מיד אמר החזו"א תורידו את היין. אני לא חושב שיש הלכה למעשה גדול מזה.
אנחנו מדברים על אותו מעשה בדיוק.
זהו אקט חינוכי. לא זולת.
[הרי הרשב"א בחידושי אגדות על הגמרא של עוג אומר בדיוק את מה שהבחור אמר. אלא בחור לא אמר את זה כי הוא רשב"א, רק כי היה לו קצת פקפוק בקדושת דברי חז"ל].
 
אנחנו מדברים על אותו מעשה בדיוק.
זהו אקט חינוכי. לא זולת.
[הרי הרשב"א בחידושי אגדות על הגמרא של עוג אומר בדיוק את מה שהבחור אמר. אלא בחור לא אמר את זה כי הוא רשב"א, רק כי היה לו קצת פקפוק בקדושת דברי חז"ל].
למה החזו"א רצה לחנך לדבר שלא נכון? אם באמת חז"ל התכוונו שלא כפשוטו, מדוע הוא גרם לאקט החינוכי הזה? הוא היה צריך לכוון אותו לכך.
מלבד זאת, מה יעשה יהודי פשוט שאינו ממתחכם וקורא את דברי הגמ' כפשוטם? האם הוא טועה? התורה ניתנה רק למי שיש לו חידושי אגדות להרשב"א בבית? ברור שיש גם רבדים עמוקים בדברי חז"ל, הן בהלכה והן באגדה, ושם נכנס הרשב"א בחידושי אגדותיו לבאר את הרובד העמוק יותר בדברי חז"ל, אך ודאי שיש גם פשט פשוט באגדות חז"ל.
ומי שלא מאמין בכך - נתבאר מדברי החזו"א הנ"ל שיינו יין נסך.
 
אלא שפורים אחד הוא לבש טלית עם תכלת, לאור דברי הגר"א שבפורים יש ענין לקיים מצוה חדשה שהאדם עוד לא קיים.
אז מה עם בל תוסיף?
בגמ' מבואר שהלכה שהרב אמר יותר חזקה ממעשה רב
חכן גם אם זה נכון אין בכך כלום
 
למה החזו"א רצה לחנך לדבר שלא נכון? אם באמת חז"ל התכוונו שלא כפשוטו, מדוע הוא גרם לאקט החינוכי הזה? הוא היה צריך לכוון אותו לכך.
אתה יכול להבין ענין עדין?
אפשר לגרום לבחור להיבהל, כשמראים לו שהוא בדרך להיות אפיקורוס שיינו יין נסך.
זה לא אומר שהאמירה הזאת בפני עצמה מזכה אותו בתואר הזה.
 
מלבד זאת, מה יעשה יהודי פשוט שאינו ממתחכם וקורא את דברי הגמ' כפשוטם? האם הוא טועה? התורה ניתנה רק למי שיש לו חידושי אגדות להרשב"א בבית? ברור שיש גם רבדים עמוקים בדברי חז"ל, הן בהלכה והן באגדה, ושם נכנס הרשב"א בחידושי אגדותיו לבאר את הרובד העמוק יותר בדברי חז"ל, אך ודאי שיש גם פשט פשוט באגדות חז"ל.
 
אני לא אמרתי שמי שקורא את הגמרא כפשוטה הוא טועה.
אדרבה, זו הגישה הפשוטה.
הראיתי שהדעה של הבחור מצד עצמה לא חייבת להיות פסולה [והראיה שהרשב"א כתב כן].
החזו"א רצה להעביר מסר חינוכי. הוא לא דאג ליין שעל השולחן.
 
היה מעשה אצל החזו"א שדיברו על אחת מאגדות חז"ל [כמדומה אגדתות דרבב"ח בב"ב] ואחד אמר שזה לא כפשוטו, והיה שם יין על השולחן, מיד אמר החזו"א תורידו את היין. אני לא חושב שיש הלכה למעשה גדול מזה.
תגיד לי אתה רציני???
עשית את הרמב''ם ועוד עשרות ראשונים לכופרים??
את המהר''ל לכופר?
אתה נורמלי???
 
למה החזו"א רצה לחנך לדבר שלא נכון? אם באמת חז"ל התכוונו שלא כפשוטו, מדוע הוא גרם לאקט החינוכי הזה? הוא היה צריך לכוון אותו לכך.
מלבד זאת, מה יעשה יהודי פשוט שאינו ממתחכם וקורא את דברי הגמ' כפשוטם? האם הוא טועה? התורה ניתנה רק למי שיש לו חידושי אגדות להרשב"א בבית? ברור שיש גם רבדים עמוקים בדברי חז"ל, הן בהלכה והן באגדה, ושם נכנס הרשב"א בחידושי אגדותיו לבאר את הרובד העמוק יותר בדברי חז"ל, אך ודאי שיש גם פשט פשוט באגדות חז"ל.
ומי שלא מאמין בכך - נתבאר מדברי החזו"א הנ"ל שיינו יין נסך.
זה חמוד איך אתה חולק על ראשונים ואפילו לא מציג את הצד שלהם בלי להניד עפעף על סמך איזה מעשה שכנראה לא היה כצורתו
 
חזור
חלק עליון