איני לובשהצביעו ונמקו
לעצם הענין אם לא יועיל לא יזיק, ואתה תקבל שכר על מה ששמת, התבאר לעיל באריכות שיש כמה וכמה חסרונות בלבישת התכלת, ועיין באריכות בשו"ת וישב הים ח"ד סי' ג' מה שכתב בהפסד מי שמטיל תכלת בטליתו, ואין מקום לחזור שוב ושוב על הדברים.אני חושב שזה לא גורע אם לא מועיל
מה אכפת לך ספק מצווה דאורייתא תקיים ותהנה
וגם אם לא נחשב לך כאילו לבשת שהרי עשית ככול אשר ביכולתך
ואם תגיד אני סומך על גדולי ישראל
א' יש ששמים
ב' אלא שלא שמים מכיוון שאין מסורת אבל כל יום בקריאת שמע כואב להם שאין להם תכלת כמו שכתוב בספרים מה שלאדם פרטי אי אפשר או שבכלל לא חושב על הדבר הזה ולכן אם אתה שם תכלת עשית את שלך ואע"פ שזה לא התכלת תקבל שכר
למה אתה מהדר בבשר לכרס ולא מהדר בטלית שזה רצון הקל אולי זה סברת הכרס לא שאני צוחק על אנשים גדולים חס ושלום רק עלינו הקטנים אני לא יודע מה סיבת רב פלוני שהוא לא שם תכלת אני פשוט ותמים ומקווה שמקובל לפני מלך העולם
לרוב השיקול שלנו נובע ממידות רעות וצריכים לחשוד בעצמנו ואין לומדים ממעשה רב תשאל את רבך אם יאמר לך לשים או לא
הרבה רבנים אמרו אם אתה חושב שזה התכלת אתה מחויב ע"פ הדין ללבוש תכלת
יהודי המשיח קרב וזה מצווה קלה אל תפספס בגלל חברה רעה
בהצלחה
אני לא חושב שצריך לקרוא לאלו שלא שמים חברה רעה, שהרבה לא שמים בגלל שרבותיהם לא שמים, ואלו ששמים אשריהם וכל אחד יעשה כרבותיו ומה הענין לשכנע אנשים לעשות שלא כרבותיהם, ואדברא להסתכל בטוב על השני זה מה שיקרב ביאת משיחנו ויש משפט של מוה"ר יורם אברג'ל (שהיום היארצייט) שהקב"ה מתאווה לדיבור טוב על יהודי יותר מהתפילה הטובה ביותר של צדיקיםיהודי המשיח קרב וזה מצווה קלה אל תפספס בגלל חברה רעה
הדגשתי שיש כמה רבדים, אך אי אפשר להתעלם מהפשט הפשוט.תגיד לי אתה רציני???
עשית את הרמב''ם ועוד עשרות ראשונים לכופרים??
את המהר''ל לכופר?
אתה נורמלי???
אמור זאת לרמב"ן ז''ל (במאמר ויכוח) שיינו יין נסך.
כנ"ל. ואיני יודע מה מצאתם בי עוול, פנו להחזו"א.זה חמוד איך אתה חולק על ראשונים ואפילו לא מציג את הצד שלהם בלי להניד עפעף על סמך איזה מעשה שכנראה לא היה כצורתו
כן, אני השתכנעתי ביתר שאת וביתר עוז להמשיך להתנגד, אם עד עכשיו חשבתי שללובשי התכלת יש איזו דעה או סברא חזקה ומוצקה, לאחר שעברתי על כל הודעותיהם והגיגיהם, ראיתי שהכל חסר תוכן, טיעונים הלכתיים לא שמעתי בכלל [חוץ מהטיעון הנבוב והחלול 'אם לא יועיל לא יזיק'], ומי מדבר על טיעונים השקפתיים פסולים ומזויעים.רציתי לשאול אם מישהו כאן השתכנע מהדיון הזה לאחד הצדדים
אם כן שיפרט מה
כשהתומכים יביאו טיעונים ענייניים יהיה מה לשמוע...רציתי לשאול אם מישהו כאן השתכנע מהדיון הזה לאחד הצדדים
אם כן שיפרט מה
ודאי שהחזו"א נתכוין רק לגעור בבחור שלא יהיה מדאי נועז ומחדש, וכמו שהביאו מהרשב"א שם.אנחנו מדברים על אותו מעשה בדיוק.
זהו אקט חינוכי. לא זולת.
[הרי הרשב"א בחידושי אגדות על הגמרא של עוג אומר בדיוק את מה שהבחור אמר. אלא בחור לא אמר את זה כי הוא רשב"א, רק כי היה לו קצת פקפוק בקדושת דברי חז"ל].
נועד להראות לבחור עד כמה חמור לפקפק בדברי חז"ל. לא כהלכה למעשה.
אז זהו זה הדעה שלך?כנ"ל. ואיני יודע מה מצאתם בי עוול, פנו להחזו"א.
??הדגשתי שיש כמה רבדים, אך אי אפשר להתעלם מהפשט הפשוט.
אם הידיעה שלך בנושא כזהכן, אני השתכנעתי ביתר שאת וביתר עוז להמשיך להתנגד, אם עד עכשיו חשבתי שללובשי התכלת יש איזו דעה או סברא חזקה ומוצקה, לאחר שעברתי על כל הודעותיהם והגיגיהם, ראיתי שהכל חסר תוכן, טיעונים הלכתיים לא שמעתי בכלל [חוץ מהטיעון הנבוב והחלול 'אם לא יועיל לא יזיק'], ומי מדבר על טיעונים השקפתיים פסולים ומזויעים.
@יהויחז , אם לשפוט לפי הודעותיך עד כה, אתה מוזמן לחנך את ר' מאיר גריינימן, ולהרביץ בו את ההשקפה הנכונה.ודאי שהחזו"א נתכוין רק לגעור בבחור שלא יהיה מדאי נועז ומחדש, וכמו שהביאו מהרשב"א שם.
וכך שמעתי מהרב מאיר גריינימן [אחיינו ותלמידו של החזו"א] שאמר [היה נשמע שמידיעה ולא מפרשנות על הסיפור] שלא היה ברצינות אלא בהומור [כידוע שהחזו"א היה בעל חוש הומור גדול], ורצה לנזוף בו כנ"ל.
וכבר מקובל אצלנו שכשאומרים על אדם שהוא גוי גמור היינו יהודי ללא כחל וסרקהיה מעשה אצל החזו"א שדיברו על אחת מאגדות חז"ל [כמדומה אגדתות דרבב"ח בב"ב] ואחד אמר שזה לא כפשוטו, והיה שם יין על השולחן, מיד אמר החזו"א תורידו את היין. אני לא חושב שיש הלכה למעשה גדול מזה.
?וכבר ידוע המעשה עם הגריי''ק שליט''א עם הגרג''ן ואין להאריך מפני כבוד המתים והחיים.
לא, אולי תחכימני. [מהר"ל קראתי הרבה, מעולם לא ראיתי שכותב נגד הפשט].??
אתה יודע איך המהר''ל והרמב''ם מגנים את מי שחושב שזה כפשוטו?
הגרג"ן לכאורה הגאון רבי גדליה נדל.?
[לפחות תפתח את הראשי תיבות...].
לעצם הענין אם לא יועיל לא יזיק, ואתה תקבל שכר על מה ששמת, התבאר לעיל באריכות שיש כמה וכמה חסרונות בלבישת התכלת, ועיין באריכות בשו"ת וישב הים ח"ד סי' ג' מה שכתב בהפסד מי שמטיל תכלת בטליתו, ואין מקום לחזור שוב ושוב על הדברים.