סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
כנראה שלא עסקת בזה.
לא מצאו 'ציצית' אבל מצאו 'אריגים' שמראים שצבעו בזמנם בחלזון הזה. כלומר הוא היה ידוע בזמנם בתור חלזון שצובע 'תכלת'.
ומכיון שלא מצאנו שחז"ל אמרו שיש חלזון כשר לצביעה ויש שאינו כשר, אלא כתוב בתוספתא סתם 'ואינו כשר אלא מן החלזון', ומשמע כל חלזון.
ועוד שלא נתנו סימן להבדיל בין חלזון לחלזון כמו שנתנו סימן להבדיל בין קלא אילן לחלזון - זוהי ראיה שאין עליה תשובה שזהו החלזון.
תתבונן בזה היטב היטב.
מנין שלא היו ב' חלזונות, ואדרבה יש הוכחות רבות לזה. בספרי (שלח קט"ו) וז"ל "אני ה' אלהיכם אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים, וכי מה ענין יציאת מצרים לכאן אלא שלא יאמר הרי אני נותן צבעונים וקלא אילן והם דומים לתכלת ומי מודיע עלי בגלוי אני ה' אלהיכם דעו מה עשיתי להם למצריים שהיו מעשיהם בסתר ופרסמתים בגלוי", ע"כ.ומבואר שהיו כמה מיני צבעונים. וכן מדוקדק מלשון התוספתא "אלא מן החלזון", משמע החלזון הידוע (בה"א הידיעה), ולא כתוב "אלא מן חלזון" אלא "החלזון".
עוד צ"ע בדבריך, הרי נתנו סימן מהו החלזון - חלזון זה בריית דומה לדג, גופו דומה לים, עולה אחת לשבעים שנה ודמיו יקרים.
ועוד תמוה - אם כל חלזון כשר, מפני מה השתמשו באותו שדמיו יקרים? אתמהא! ומפני מה היו צריכים לזייף קלא אילן, הרי יש עוד הרבה חלזונות שאפשר לצבוע מהם תכלת (הראדזינר מצא 18 סוגים!), ומפני מה הוא טורח לזייף את המצוה ולא להשיג בזול מחלזונות אחרים שצבעו בהם אריגים שלמים???
כך כתב בירושלמי, עיי' בהסכמת הגר"מ שטרנבוך שליט"א לקונטרס "תכלא דחלזון" שהביא הירושלמי הנ"ל.
נגד התלמוד שלנו.
עיי' שו"ת וישב הים ח"ד סי' ג' שיישב התלמוד שלנו עם דברי הזוהר.
ועיי' שו"ת מנחת אשר ח"ב סי' ב' - ה' שכתב דעכ"פ להכחיש הזוהר לגמרי א"א, ומוכרח לכה"פ שהדג היה גם בכנרת, ואילו הפורפורא אינו יכול לחיות במים מתוקים.
הוא נקרא דג משום שהוא במים [לאפוקי חלזון שביבשה]
ודלא כהרבה אחרונים שכתבו שהוא דג ממש.
אכן אני מאמין לDNA יותר מלאחרונים הנ"ל שכתבו 'סברות כרסיות' ולא ראו את החלזון הנ"ל כלל!
סברות כרסיות לעולם אל תכתוב על אחרונים, עכ"פ מרן הגרי"ש אלישיב כתב בספרו הערות למס' שבת שדג התכלת צריך שיהיה טהור מן המותר בפיך, וכ"כ בספר תועפות ראם על היראים, וכ"כ בשו"ת דברי יוסף (שוורץ).
 
מנין שלא היו ב' חלזונות, ואדרבה יש הוכחות רבות לזה. בספרי (שלח קט"ו) וז"ל "אני ה' אלהיכם אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים, וכי מה ענין יציאת מצרים לכאן אלא שלא יאמר הרי אני נותן צבעונים וקלא אילן והם דומים לתכלת ומי מודיע עלי בגלוי אני ה' אלהיכם דעו מה עשיתי להם למצריים שהיו מעשיהם בסתר ופרסמתים בגלוי", ע"כ.ומבואר שהיו כמה מיני צבעונים. וכן מדוקדק מלשון התוספתא "אלא מן החלזון", משמע החלזון הידוע (בה"א הידיעה), ולא כתוב "אלא מן חלזון" אלא "החלזון".
כבר נידוש ונדחה
כך כתב בירושלמי, עיי' בהסכמת הגר"מ שטרנבוך שליט"א לקונטרס "תכלא דפזלון" שהביא הירושלמי הנ"ל.
מה עניין הגר"מ שטרנבוך לירושלמי, כך כתוב בירושלמי? תביא מקור לשם ולא להפניה עלומה
עיי' שו"ת וישב הים ח"ד סי' ג' שיישב התלמוד שלנו עם דברי הזוהר.
ועיי' שו"ת מנחת אשר ח"ב סי' ב' - ה' שכתב דעכ"פ להכחיש הזוהר לגמרי א"א, ומוכרח לכה"פ שהדג היה גם בכנרת, ואילו הפורפורא אינו יכול לחיות במים מתוקים.
רוב ככל האחרונים מסכימים שיש בזוהר גם דברים שהם בגדר 'תורת הסוד' ולא הכל כפשוטו
ודלא כהרבה אחרונים שכתבו שהוא דג ממש.
ענה לך
סברות כרסיות לעולם אל תכתוב על אחרונים, עכ"פ מרן הגרי"ש אלישיב כתב בספרו הערות למס' שבת שדג התכלת צריך שיהיה טהור מן המותר בפיך, וכ"כ בספר תועפות ראם על היראים, וכ"כ בשו"ת דברי יוסף (שוורץ).
התכוון סברות שהם סברו מעצמם ולא ממקורות מהגמרא.
גם לי צרם הניסוח אבל העיקרון נכון ומדוייק
 
כבר נידוש ונדחה
תדחה בטענות ולא בדמוגוגיה.
מה עניין הגר"מ שטרנבוך לירושלמי, כך כתוב בירושלמי? תביא מקור לשם ולא להפניה עלומה
מצו"ב מה שכתב כן.
בירושלמי שבת פ"א ה"ג כתוב: "חילזון יש לו גידים ועצמות".
רוב ככל האחרונים מסכימים שיש בזוהר גם דברים שהם בגדר 'תורת הסוד' ולא הכל כפשוטו
אני סומך על הרב הלל, הוא יודע קבלה טוב, והוא למד את הזוהר כפשוטו.
מה? הרי יש הרבה אחרונים שכתבו שזה דג ממש.
התכוון סברות שהם סברו מעצמם ולא ממקורות מהגמרא.
גם לי צרם הניסוח אבל העיקרון נכון ומדוייק
מן המותר בפיך זה גמרא, עצמות וגידים זה ירושלמי, אז מה לא טוב???
 

קבצים מצורפים

  • תכלא דחלזון.pdf
    1.5 MB · צפיות: 8
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
בגדול אתה חוזר שוב על הטענות שלך, אתה יכול לקרא שוב גם את התשובות שלי.
והשאלות החדשות שלך אין לי זמן לזה עכשיו, אולי בהמשך הלילה אולי חברים אחרים יענו לך בינתים.
 
חלק מהרבנים שליט"א שלא לובשים תכלת:
רבי דב לנדו
רבי משה הלל הירש
רבי ברוך דב פוברסקי
רבי מאיר צבי ברגמן
רבי אביעזר פילץ
רבי יצחק הקר
רבי צבי דרבקין
רבי יצחק יוסף
רבי יהודה עדס
רבי יגאל רוזן
רבי דניאל וולפסון
רבי איתמר גרבוז
רבי שרגא שטיינמן
רבי שריאל רוזנברג
רבי יהודה סילמן
רבי שבח רוזנבלט
רבי יהודה אריה דינר
רבי חיים פינשטיין
רבי דוד כהן
רבי שלמה כץ
רבי דוד פינשטיין
רבי צבי ברוורמן
רבי ישראל מרמרוש
רבי עמרם פריד
רבי אליעזר יהודה פינקל
רבי יצחק אזרחי
רבי מאיר גריינמן
רבי צבי ראם
רבי יצחק מרדכי רובין
רבי חיים פרץ ברמן
רבי דוד מילר
רבי דוד מלר
רבי מאיר שמואלביץ
רבי רפאל שמואלביץ
רבי ישראל יעקב שמואלביץ
רבי משה צדקה
רבי יצחק זילברשטיין
רבי יעקב פרידמן
רבי מנחם -בן מנחם
רבי מרדכי גרוס
רבי יוסף אפרתי
רבי אברהם יצחק קוק
האדמו"ר מבעלזא
האדמו"ר מויזניץ'
רבי משה יהודה שלזינגר
רבי אריה לוי
רבי יהודה טשזנר
והרשימה עוד ארוכה...
אלא מהא ליכא למשמע מינה.
למה ליכא למשמע מינה?!
איכא ואיכא!!!
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון