• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

סתם ויש בשלחן ערוך

שלום וברכה!
ידוע הכלל סתם ויש הלכה כסתם, וכבר כתב מרן גאון עוזינו שלא צריכים לחשוש ליש אומרים והלכה כסתם לגמרי.
וידועים גם דברי הרמ"ע מפאנו שמסביר שטעם מרן להביא היש אומרים זה כדי לתת כבוד לשיטה הזאת.

השאלה שלי, הרי יש הרבה מקומות שמרן לא מביא יש אומרים וגם היה ראוי לתת להם כבוד...

מה הביאור בזה? והאם יש עוד ביאורים להסביר למה מרן הביא יש רומרים אם לפי דעתו לא צריכים לחשוש?
 
בשו"ת הרמ"ע מפאנו (סי' צז) שהוא המקור לסברא זו שמרן כתב דעת הי"א לחלוק כבוד לבעליה הדגיש בדבריו להדיא שכ"ז רק כשרבים וטובים סוברים כדעת החולקים, וגם מקצת קהילות נוהגים כן, באופן כזה אה"נ הוצרך מרן השו"ע לחלוק כבוד לדעת החולקים. עי' אריכות גדולה בזה בעין יצחק (כללי השו"ע ס"י)
 
חזור
חלק עליון