שלום וברכה!
ידוע הכלל סתם ויש הלכה כסתם, וכבר כתב מרן גאון עוזינו שלא צריכים לחשוש ליש אומרים והלכה כסתם לגמרי.
וידועים גם דברי הרמ"ע מפאנו שמסביר שטעם מרן להביא היש אומרים זה כדי לתת כבוד לשיטה הזאת.
השאלה שלי, הרי יש הרבה מקומות שמרן לא מביא יש אומרים וגם היה ראוי לתת להם כבוד...
מה הביאור בזה? והאם יש עוד ביאורים להסביר למה מרן הביא יש רומרים אם לפי דעתו לא צריכים לחשוש?
ידוע הכלל סתם ויש הלכה כסתם, וכבר כתב מרן גאון עוזינו שלא צריכים לחשוש ליש אומרים והלכה כסתם לגמרי.
וידועים גם דברי הרמ"ע מפאנו שמסביר שטעם מרן להביא היש אומרים זה כדי לתת כבוד לשיטה הזאת.
השאלה שלי, הרי יש הרבה מקומות שמרן לא מביא יש אומרים וגם היה ראוי לתת להם כבוד...
מה הביאור בזה? והאם יש עוד ביאורים להסביר למה מרן הביא יש רומרים אם לפי דעתו לא צריכים לחשוש?