אשה שהיא לא מברכת להוציא אחרים זה הפסק, אבל למי שמברך להוציא אחרים זה לא הפסק. הוא כבר יצא ידי חובה וכל הקידוש שהוא מקדש עכשיו זה להוציא אחרים.
הצג קובץ מצורף 38589
הצג קובץ מצורף 38590
אמנם בתרומת הדשן כתב שמי שיצא לא יברך ברכת שהחיינו אל היוצא. שכ"מ ברמב"ם והב"י (סי תקפה) כתב שהמנהג לא כמותו. וצידד בדעת הרמב"ם שזה דוקא במצוה שיש בה מעשה כמו תקיעה אבל מצוה כמו קידוש גם הרמב"ם מודה. ע"ש.
מ"מ יש מקום לומר שאם אין לו ענין בכלל לעשות קידוש בבית הכנסת יש מקום להעדיף מי שרוצה לחשוש לתה"ד וכ"פ ר' יעקב הלוי טיטואן תשובתו הובאה ב "התאסף 14" עמ' ו