• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

פוסק שציטט פוסק אחר האם בהכרח שסובר כמותו לחלוטין

וכעת ראיתי במנוח"ש ח"ה ס"ס כ"ז, שכתב כמה כללים בדברי הראב"ד ז"ל, ובכלל ג' כתב שהשגותיו על הרמב"ם הם חיבורו היותר בתראה של הראב"ד.
ובכלל ט' כתב שפוסק שמביא בשתיקה דברי פוסק אחר ש"מ שסובר כמותו, עיי"ש. (לתשומת לב @נשיא מועצת רה"י הי"ו).
 
אולי באמת בספריו של הגרי"ח סופר שליט"א
אכן כן. עיין בספרו ברכת יעקב עמוד 11 שכתב "פוסק שמביא דברי פוסק אחר בשתיקה ולא חלק עליו, שמע מינה דהוא סובר כמותו". והביא לזה ראיות מדברי הפוסקים בעשרות מקומות כיד ה' הטובה עליו, עיי"ש.
 
וכעת ראיתי במנוח"ש ח"ה ס"ס כ"ז, שכתב כמה כללים בדברי הראב"ד ז"ל, ובכלל ג' כתב שהשגותיו על הרמב"ם הם חיבורו היותר בתראה של הראב"ד.
ובכלל ט' כתב שפוסק שמביא בשתיקה דברי פוסק אחר ש"מ שסובר כמותו, עיי"ש. (לתשומת לב @נשיא מועצת רה"י הי"ו).
מנוחת שלום? לא כולם בקיאים כמוך.
 
לכאורה ההערה בדברי הראב"ד יש לעיי' שהרי יש מקום לומר שהראב"ד המובא בהשג' לחוד והראב"ד שמביאו הרשב"א והראשונים לחוד וכמו שכבר כ' המשנ"ב (סי' קעב' שעה"צ אות ה') ורק באתי לעורר
 
כבר מעיקרא הבנתי שלשם אתה חותר. רק שים לב שזה לשני הצדדים...

וחוששני שאתה קודם יורה החץ ואח"כ מסמן המטרה.
רבנו @פשוט אינני מכוון לשום כיוון...

ורק טענתי היא שעכ"פ א"א להכריח מכך שהובא אי מאי באי מאי...

ואה"נ כמובן שזה לכאן ולכאן...

ושוב ישר כח גדול על הכל
 
וכעת ראיתי במנוח"ש ח"ה ס"ס כ"ז, שכתב כמה כללים בדברי הראב"ד ז"ל, ובכלל ג' כתב שהשגותיו על הרמב"ם הם חיבורו היותר בתראה של הראב"ד.
ובכלל ט' כתב שפוסק שמביא בשתיקה דברי פוסק אחר ש"מ שסובר כמותו, עיי"ש. (לתשומת לב @נשיא מועצת רה"י הי"ו).
לו כבודו רבנו @פשוט שליט"א יוכל להעלות לי את דברי הגרי"ח בזה, זה יועיל לי מאוד...

אם אין בכך טרחא מיוחדת כמובן...
 
לו כבודו רבנו @פשוט שליט"א יוכל להעלות לי את דברי הגרי"ח בזה, זה יועיל לי מאוד...

אם אין בכך טרחא מיוחדת כמובן...
לא עברתי על כל הדברים שם, מחמת שאני עסוק בענין אחר, ומצורפים הדברים גם מקונטרס מנוח"ש הנ"ל בדעת הראב"ד כאמור לעיל, וגם מספרו ברכת יעקב שציין לו שם, בדעת שאר פוסקים. עיי"ש.
 

קבצים מצורפים

  • okI9h530oCDUKn_TRueKh.pdf
    314.3 KB · צפיות: 7
  • W2sw036pOt_UhnxGfKmGP.pdf
    1.3 MB · צפיות: 8
לא עברתי על כל הדברים שם, מחמת שאני עסוק בענין אחר, ומצורפים הדברים גם מקונטרס מנוח"ש הנ"ל בדעת הראב"ד כאמור לעיל, וגם מספרו ברכת יעקב שציין לו שם, בדעת שאר פוסקים. עיי"ש.
רבנו @פשוט שליט"א מה אומר ומה אדבר... ישר כח גדול!

אגב... במה כבודו עסוק אם יורשה לי... (סתם סקרנות בעלמא...)
 
רבנו @פשוט שליט"א מה אומר ומה אדבר... ישר כח גדול!
בשמחה ובאהבה.
אגב... במה כבודו עסוק אם יורשה לי... (סתם סקרנות בעלמא...)
במו"מ שיש לי עם הרב @לשמור ולעשות שליט"א בגדרי קבלת הוראות מרן ז"ל.
ובסוגיית אין עונשים מה"ד.
 
בשמחה ובאהבה.
ישר כח!
במו"מ שיש לי עם הרב @לשמור ולעשות שליט"א בגדרי קבלת הוראות מרן ז"ל.
יש באפשר לתמצת בקצרה ממש (אני עסוק כידוע :) ... בסה"ע בזה"ז, אבל בכל זאת... שיהיה משהו לחשוב עליו בין לבין...)
ובסוגיית אין עונשים מה"ד.
...
 
חזור
חלק עליון