• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פורים משולש - תושב ירושלים שיוצא מחוץ לעיר

יאיר3

New member
שלום וברכה,

אני תושב ירושלים, מעוניין השנה לחגוג את הפורים אצל הורי.
אני מתכנן ללכת אליהם בע"ה החל מיום חמישי, לקרוא אצלם את המגילה חמישי בערב ושישי כולל סעודת פורים וככה לצאת ידי חובה.
ביום ראשון בע"ה מתכננים ללכת להורים של אשתי שגרים בירושלים כדי לכבדם בסעודת פורים.
האם מבחינה הלכתית נצא ידי חובה?

תודה וישר כוח
 
שלום רב !
ההלכה היא שפרוז בן יומו נקרא פרוז, ומכיון שביום ו' בבוקר אתה במקום שלא מוקף חומה מימות יהושוע ובפרט שניכר מבין ריסי שאלתך כי תשהה שם גם ביום שבת טו' אם כן אתה חייב בכל דיני הפורים כדין ערי הפרזות ביום יד' ואין שום חיוב ביום א'.
ומכל מקום אם תרצה להשתתף בסעודת פורים בבית חמיך הרשות בידך.
 
תודה על תשובתך!

יתכן ונרצה לחזור ביום שישי בצהריים לירושלים, אינני יודע בודאות עדיין.
האם במקרה כזה עדיין אהיה חייב כדין ערי הפרזות?
 
שלום רב !
אכן אם תרצו לחזור ביום ו' קודם השבת לירושלים, ביום ו' תצטרכו לקיים את כל מצוות החג קריאת המגילה מתנות לאביונים משלוח מנות וסעודת פורים.
וביום השבת תצטרכו לומר על הניסים בתפילה וברכת המזון וביום א' לקיים סעודת פורים ומשלוח מנות.
עיין ילקו"י פורים (מהדורת תשפ') עמ' שפג'
 
יש להוסיף על מש"כ ידידנו הרב שלמה דנינו שליט"א, דכיון שהנך מקיים את מצוות הפורים כדין פרוז בן יומו, א"כ כשאתה חוזר לירושלים גם אם תחזור ביום שישי (כמובן אחר עלוה"ש), אזי נחלקו בזה הפוסקים אם מחוייב לקיים שוב את מצוות הפורים או לא, וע"כ העלה בזה מו"ר מרן הראש"ל שליט"א בספרו הבהיר ילקוט יוסף סימן תרפח הלכה ז (תשע"ג) שישוב לקיים את כל המצוות, אלא שלא יברך על קריאת המגילה, וכמו"כ נכון שלא יהיה שלי"צ להוציא את הרבים יד"ח.
זאת ועוד, דע, דהני מילי כשהנך הולך להוריך ביום שישי לפני עלוה"ש (או בחמישי בלילה). אולם אם הנך הולך אליהם ביום שישי אחר עלוה"ש, ורק כדי להשתתף עמהם בשמחת סעודת הפורים, בזה יש עליך להחמיר שלא לאכול סעודת פת וכן לא לאכול יותר מידי מהרגלך בכל יום שישי, דכיון שאינך מחוייב בזה מן הדין, אסור לך לאכול סעודה גדולה ביום שישי משום כבוד השבת. וכך הורה לי פא"פ מרן הראש"ל שליט"א.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון