• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

פירצה חמורה בצניעות (חוף משפחות)

איפה איכא דרכא אחרינא? לעבור דירה? במחילה אפילו על להוציא כסף דנו הפוסקים אם נקרא דרכא אחרינא. ולא אכחד שבמגדל העמק ועוד יש בריכות בחצרות הבניינים בו תרמוש כל חייתו יער, אבל כשתגור כאן ח"ו תבין וא"א לי להסביר מה ההרגשה כלפיהם
רק פוק חזי שהמציאות שילדים שגרו במציאות כזו לא מתרגשים מכל נסיון שבא אליהם, לעומת ילדים שגרו בעיר חרדית שכל רוח קלה ומראה חריג מבלבל אותם
לא הבנתי, כבודו רוצה לומר שלבחורי מגדל העמק וכיו"ב מותר ללכת לקיאקים, כי הם רגילים בהם דדמי להו כקאקי חוירי (ברכות כ, א), ורק לבני ברקים וכיו"ב אסור.
וגם כיצד אברכים מירושלים וב"ב וכיו"ב עוברים לגור בערים מעורבות כעיר דימונה וחיפה וכיו"ב, הרי הם לא גדלו כילדי מגדל העמק.
לצערנו אנו נמצאים במצב שרק אם אתה יוצא משכונה חרדית ישר נתקלים במראות שוא ומדוחים, אז מה עושים, זה מציאות קשה, וצריך לשעת איך להתמודד איתה, ולכך נראה שבקיאקים, הרבה פעמים המצב יותר טוב ממקומות אחרים וכנ"ל
 
לא הבנתי, כבודו רוצה לומר שלבחורי מגדל העמק וכיו"ב מותר ללכת לקיאקים, כי הם רגילים בהם דדמי להו כקאקי חוירי (ברכות כ, א), ורק לבני ברקים וכיו"ב אסור.
וגם כיצד אברכים מירושלים וב"ב וכיו"ב עוברים לגור בערים מעורבות כעיר דימונה וחיפה וכיו"ב, הרי הם לא גדלו כילדי מגדל העמק.
לצערנו אנו נמצאים במצב שרק אם אתה יוצא משכונה חרדית ישר נתקלים במראות שוא ומדוחים, אז מה עושים, זה מציאות קשה, וצריך לשעת איך להתמודד איתה, ולכך נראה שבקיאקים, הרבה פעמים המצב יותר טוב ממקומות אחרים וכנ"ל
לא אמרתי דבר כזה ולא עלתה על לבי לחלוק על גדולי הדור. רק העירותי את תשומת הלב למציאות בשטח.
 
לכך נראה שבקיאקים, הרבה פעמים המצב יותר טוב ממקומות אחרים וכנ"ל
הגזמת.
אינו דומה פריצות עירונית לפריצות בקיאקים או בחוף מעורב.
ברור שצדו צעדינו מלכת ברחובותינו, ושמירת העניים עבודת ה' חשובה וגדולה, אבל ההשוואה ממש לא במקום.
כאחד שהיה בקיאקים לא מעט ובכל מיני זמנים ושעות, כשכל פעם הבטיחו מחדש שכעת אין פריצות, ולמרות הכל תמיד נפגשנו עם בנות חוה שמתנהגות כאילו הן חוה לפני החטא... איני מצליח להבין איך אפשר לכתוב ששם יותר טוב מהרחוב בשכונות מעורבות, עולם הפוך ראיתי.


נ.ב ב"ה בשנים האחרונות הצלחתי להמנע מללכת לקיאקים בכל מיני מצבים, ה' יעזור שאצליח שגם בני משפחתי ימנעו מכך עד ביאת גואל בב"א.
 
ותמהני על אלו החרדים שגרים בערים שרוב התושבים חילונים או בערים מעורבות, שיש שם פריצות נוראה (בלי ידיים ובלי שרוולים וכו' ה"י) של 80 אחוז ויותר, איך אפשר ללכת ולגור שם, איך יתכן לגור הא איכא דרכא אחירנא,
אז עד שדנים על הקיאקים וכדו' שמי שמגיע מוקדם כמעט ולא רואה שום פריצות, הרי שיש לדון על הערים המעורבות שהמצב שם חמור שבעתיים....
אין שום השוואה.
בריכה וים וכדו' זה הרבה יותר גרוע משרוולים קצרים במחילה מכבודו וקיצרתי בדברי ודל"ב
 
נערך לאחרונה:
אין שום השוואה.
בריכה וים וכדו' זה הרבה יותר גרוע משרוולים קצרים במחילה מכבודו וקיצרתי בדברי ודל"ב
אני לא הרחבתי אבל מי שהיה בתל אביב בתקופה מסיומת בחיים אין הבדל בין בין חוף הים לשאר העיר ודי למבין סניטמטר לפה ולשם הכל היינו הך ה"י על עמו ישראל.
 
אני לא הרחבתי אבל מי שהיה בתל אביב בתקופה מסיומת בחיים אין הבדל בין בין חוף הים לשאר העיר ודי למבין סניטמטר לפה ולשם הכל היינו הך ה"י על עמו ישראל.
כנראה שיש הבדל בין חוף הים למעיינות ומקומות דומים שם זה כמו אדם וחוה לפני החטא.
מי שלא יודע אולי עדיף שלא יידע
 
אני לא הרחבתי אבל מי שהיה בתל אביב בתקופה מסיומת בחיים אין הבדל בין בין חוף הים לשאר העיר ודי למבין סניטמטר לפה ולשם הכל היינו הך ה"י על עמו ישראל.
היום הייתי כמה שעות בפארק בתל אביב.
לא נגע ולא פגע לחוף ים או לקיאקים, וכנראה שזכית לא לדעת את המצב בקיאקים, וטוב שכך, רק הזהר לבלתי יכשלו אחרים בגלל תמימות זו.
 
מורי ורבותי ברצוני לעורר שאם יש זמן מתאים לעשות מסלולים רטובים זה עכשיו
החילונים החופשים אין להם חופש ב"ה
והיום הייתי בכמה נחלים ומסלולים והיה רק בחורי ישיבות בכולם, כמדומה שלא היתה אפילו משוקצת אחת!
לתשומת לבכם עכשיו זה הזמן מי שרוצה ומרגיש צורך
 
כבוד הרב משען -זה נגד קבלתנו מרבותינו שכל ראיה פוגמת,ומי שלא מרגיש זה בגלל שהוא פגום ולא להיפך.
ועי' גם בהגר''א 'באבן שלמה' דכ' דמי שלומד תורה בצאתו חוצה טפי מתגרה בו היצר עי''ש בלשונו קצת שיניתי..
 
כבוד הרב משען -זה נגד קבלתנו מרבותינו שכל ראיה פוגמת,ומי שלא מרגיש זה בגלל שהוא פגום ולא להיפך.
לא הבנתי מה אתה רוצה מהרב משען, הוא רק אמר שמי רוצה שילך עכשיו כי אח"כ יש בעיה של פריצות.
 
לקחתי בחור ישיבה חשוב טרמפ ממירון והוא ביקש ממני לעורר שיש אנשים "חרדים" שמפרסמים כל מיני מעיינות בכל הארץ וצינורות שיוצא מהם מים חמים בגולן ממי תהום וכדו', שהוא הבחור הצדיק הזה הלך לתומו לכמה מהמקומות האלה וה' ירחם מה שהוא ראה שם, אני הורדתי אותו בכרמיאל ומאוד התפעלתי ממנו לשמוע מכמה נסיונות ברח וניצל וגם קיבל פיצוי מהקב"ה, אני עושה את בקשתו הצודקת לפרסם זאת כי היה ניכר עליו שהוא מדבר מידיעה ואין חכם כבעל הנסיון ומודה ועוזב ירוחם.
 
 
אני דן לכף זכות על המלמדים סיבות להקל שהם צדיקים פרישים שאינם מביטים חוץ לד' אמותיהם....
ועוד שהם כנראה היו שם בימי החורף וכדו' שאין אנשים ועליהם נאמר במקום שאין אנשים השתדל להיות ......
ועוד לימוד סכות להקל שהם לא היו שם מעולם והכל על פי השמועה....
 
שמעתי מכלי ראשון, אברך שנסע אחרי פסח השנה עם רעייתו לאשדוד לצורך מסוים ואינו מכיר את אשדוד ואת חופיו, עבר עם הרכב ליד הטיילת באשדוד, הם ראו שהכל ריק עקב השמש הלוהטת בצהרי היום, ועצרו לנוח על ספסל ליד הכביש כשבאופק רואים את הים שהיה נראה ריק מאדם באותו הזמן, לאחר זמן מה עברו לידם זוגות וצעירים חרדים ואפילו חסידים שהמשיכו לכיוון הים ונכנסו לתוך איזור החוף, ולא ניתן היה לראות מה קורה שם בגלל מבנים וגדרות שמסתירים, והם התפלאו מה יש לזוגות לעשות שם, זה זמן של גברים או נשים? בהמשך הגיעו מאחריהם קבוצת נערות חרדיות במידה מסוימת, ואחת מהם בקלילות דעת החליטה לעבור לבגד ים כבר בשלב הזה, בגד ים שהפרוץ מרובה על העומד וכל בת חרדית צנועה מתביישת בה גם בחוף עצמו, האשה שראתה את זה מיד אמרה לבעלה בוא נברח מכאן לכיוון השני, יש כאן פריצות נוראה, ואח"כ ספרה לו מה היה שם, כנראה שהמקום שישבו בו היה הדרך שבה עוברים בדרך לחוף משפחות באשדוד, ואם זה המצב בדרך לחוף בסוף ניסן, נקל להבין מה המצב בחוף עצמו כיום.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון