• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

פרסום נדיר ומיוחד לראשונה! זכרונותיו המרגשים של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל מתקופת השואה. ונבואה מדהימה מהנביא עובדיה במיוחד על השואה!!!

מכיון שהיום נקבע על ידי הרשיות "כיום השואה", ליקטתי מדבריו ומזכרונותיו של מרן זצ"ל מתקופת השואה המובאים כאן בפרסום ראשון

ראוי להדגיש כי כמדומני רוב דברים אלו לא נאמרו ביום השואה, אלא בעיקר לפני תשעה באב ובהזדמנויות שונות, ולמרות שמבחינה הלכתית ונחת רוח לנפשות הנרצחים אין תועלת במעשים שנעשים לזכרם על ידי רשויות המדינה, כעמידה דום וצפירה וכדו', שמקורם של מעשים אלה מאומות העולם והינם סממנים חיצונים בלי שום תוכן רוחני, מכל מקום הנני מביא כיום את הדברים לזכר ששת מליון הנרצחים ולעילוי נשמותיהם הטהורות, ויה"ר שכל זיכוי הרבים ודברי התורה יהיה לזכותם ולזכרם, ויעמדו לנו למליצי יושר בפני הקב"ה לזכות לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן.



מעשה מזעזע מאכזריות הגרמנים ימ"ש

בדורות האחרונים לצערנו הרב היינו עדים לשואה שהיתה באירופה, שליש מעם ישראל ספו תמו מן בלהות באיזה אכזריות ורשעות, אי אפשר לתאר אותה. יכלו שפתיו של האדם ולא יוכל לתאר אותה, היינו צעירים לימים באותם ימים, אך א"א לשכוח את מה שהיה באותם ימים.

ראיתי בספר אחד על השואה "מן המיצר" לקחו בית ספר שלם תינוקות של בית רבן בני 10 12 זרקו את כולם בתוך רפת כמו כבשים, והיה עומד רוצח מנוול אחד בחוץ ועל ידו חייל עם נשק שאף אחד לא יברח והיו קוראים כל אחד בשמו, היה שם מתקן ששוחטים בו את הפרות, היה הילד יוצא תכף מועד ונופל בגלל המתקן, בא הרוצח ושוחט אותו כמו פרה, ושחטו כך מאות ילדים לא יאומן כי יסופר! עם מתורבת כמו הגרמנים, הקטן שבהם היה דוקטור! כך נעשו רשעים אכזרים חיות טרף על ילדים שלא עשו שום דבר, בני 10 12 מה יודעים אלה, שחטו אותם ככה, זה לא בדורות שעברו על ידי בבל ואדום אלא בדורנו שקורים לעצמם עם מתורבת ימח שמם! ששה מליון לטבח יובלו,
איך לא נבכה בתשעה באב? צריך שיהיה לאדם לב אבן שלא יבכה.



מפלתם של הגרמנים ימ"ש בשערי ארץ ישראל

כשהגיעו הרשעים הגרמנים בפיקודו של גנרל רומל שהיה כובש והולך בלוב, כבש את בנגזי וטריפולי והגיע לשערי אלכסנדריה, מצרים אז היתה תחת שלטון הבריטים עדיין לא קיבלה את העצמאות שלה, והיתה מלחמה קשה מאוד, ולגרמנים הרשעים הללו היו מפציצים מסוכנים מאוד, בחמש דקות היו זורעים הרס וחורבן עושים שממה, אני הייתי אחרי חמש שש שנים מתום המלחמה בשנים תשז תשח במצרים ועדיין הייתי רואה כמה בניינים גדולים ואדירים קרסו יחדיו נשארו עיי חרבות מההפצצות של הגרמנים 'ערו ערו עד היסוד בה'. ונהרגו אנשים רבים. הבריטים כמעט הרימו יד רצו לברוח, כמה מהמנהיגים שלהם פה רצו לחזור לבריטניה ראו שאין להם סיכוי לנצח את הגרמנים, והיו בפחד ובהלה גדולה.



תיאור התפילות, הבכיות והפחד של הישוב היהודי בירושלים

כאן ביישוב כולם היו בבהלה גדולה אם יבוא הרשע הזה לכאן ישמיד ח"ו את כל היהודים כמו שעשה בכל אירופה, אני זוכר היה אז בישיבת פורת יוסף הגאון ר' יעקב עדס אומר סליחות וכולנו היינו בוכים יחד עמו, עמד בכותל המערבי ושפך דמעות כנחל תפילות כאלו מזעזעות לא היו מעולם, אפי' בכיפור לא היו בוכים כאלה בכיות, שמו היה יעקב והיה כמו יעקב אבינו שהתפלל הצילני נא מיד אחי מיד עשו. כולם חשבו קרב קצנו קרבו ימינו, שמענו מה שעשה הרשע הזה ליהודים. היינו עוברים בעיר העתיקה בשוק אל עטראין היו הערבים מאיימים עלינו אנחנו נשחט אתכם ניקח את הבנות שלכם, את הנשים שלכם הרכוש שלכם, יבוא היטלר יראה לכם, היו הרשעים האלה שמחים לאיד, ימ"ש, והלב שלנו היה מתפלץ.


הגמ' אומרת שכביכול הקב"ה מתחרט על שברא את הישמעאלים האלה, כולם רשעים אין בהם אמון, א"א לעשות איתם שלום, אין לו שכל לאדם הזה [כנראה שרון], רץ אחריהם כמו תפש אותו אמוק לעשות איתם שלום, זה שלום? צריך שיהיה ביטחון לא"י, מה אתה שם אותם לידנו? מביא נחשים על ידינו אומר נעשה שלום עם נחשים.

היו עושים סליחות איזה סליחות, התאספו אלפים בכותל המערבי, אצל האשכנזים החזן היה הגאון ר' זלמן סורוצקין מח"ס מאזנים למשפט וחבר מועצת גדולי התורה ראש גולת ישראל צדיק יסוד עולם איזה סליחות איזה צעקות באיזה כוונה, ותבקע הארץ לקולם, ית"ש הקב"ה הן אל כביר ולא ימאס ראה את שוועת עמו ישראל, הרשע הזה נתקע סמוך לאלכנסדריה ולא פרץ הלאה.



ולמה לא המשיך? היה זה ביולי 42 בעיצומו של הקיץ, היה חמסין גדול ובפרט במצרים יש חום גדול, והחיילים הגרמנים לא הסכינו להיות בכזה חום והיו צמאים מאוד לא היה מים, הבריטים אז תכננו לעשות צינורות של מים בלי קשר למלחמה בשביל השקאה, אבל כדי לבחון את הצינורות הזרימו בהם מי ים מלוחים שהם בחינם, הגנרל מונטוגומרי היה המפקד של הצבא והיו שם גם חיילים יהודים, ועלה בדעת הגרמנים לחתוך את הצינורות האלה ויצאו מים רבים 'ותשת העדה ובעירם', אבל זה היה מי ים מלוחים נעשו צמאים פי עשר ותשש כחם לא היה להם כח לעמוד, ואז הבריטים ראו שהם סמרטוטים התחילו להכות באבי אביהם 'פעם אחת ולא אשנה לו'...

והקב"ה גם היסב את מחשבתו של הרשע הזה היטלר ימ"ש שילחם עם רוסיה, והיא היתה מעצמה אדירה לא כמו שבדיה וחברותיה שגרף אותם כמו קינוח סעודה, הוא התחיל עם צרפת היה להם קו מז'ינו אם אתם זוכרים ביצורים אדירים, והוא פרץ אותו ימה וקדמה, הצרפתים היו הקרבנות הראשונים שלו, ואח"כ שבדיה נורבגיה וכל אלה.

כשדיווחו להיטלר על המכה שקיבלו במצרים אמר תעזבו אותם וכיוונו את כל הצבא שלהם לרוסיה, שמה עמדו, שם מיתתם, שם קבורתם, וברוסיה היתה להם מפלה עצומה, לפני כן הרגו מליוני רוסים, ואז עשה ה' נסים עצומים לעם ישאל, הם נפלו שם ברוסיה כאשר כרע שם נפל שדוד הולך ומתמעט, והעביר את כל הצבא שלו שילחמו על לניגרד שהיתה מבוצרת מאוד ושם נפל. והיתה נפשנו לפליטה.




נבואתו המדהימה של הנביא עובדיה על השואה!!

היום קראנו בהפטרה של חזון עובדיה פסוק שרומז על כל זה: וְגָלֻ֣ת הַֽחֵל־הַ֠זֶּה לִבְנֵ֨י יִשְׂרָאֵ֤ל אֲשֶֽׁר־כְּנַעֲנִים֙ עַד־צָ֣רְפַ֔ת וְגָלֻ֥ת יְרוּשָׁלִַ֖ם אֲשֶׁ֣ר בִּסְפָרַ֑ד יִֽרְשׁ֕וּ אֵ֖ת עָרֵ֥י הַנֶּֽגֶב: וְעָל֤וּ מֽוֹשִׁעִים֙ בְּהַ֣ר צִיּ֔וֹן לִשְׁפֹּ֖ט אֶת־הַ֣ר עֵשָׂ֑ו וְהָיְתָ֥ה לַֽיהֹוָ֖ה הַמְּלוּכָֽה:

ומבאר ר' אברהם אבן עזרא פסוקים אלה בדרך נבואה, וְגָלֻ֣ת הַֽחֵל־הַ֠זֶּה לִבְנֵ֨י יִשְׂרָאֵ֤ל אֲשֶֽׁר־כְּנַעֲנִים֙ - קיבלתי מרבותי שהם הארמנים, כולם יודעים ארמן בערבית זה גרמנים, וגם בשפות אחרות נקראים כן, עַד־צָ֣רְפַ֔ת - עתידים להכריז מלחמה ולכובשה, אבל יהיו פליטים שימצאו מקלט בספרד, ובסופו של דבר יגיעו עד ערי הנגב לדרומה של ארץ ישראל ושם תהיה מפלתם, כמו שנאמר ובהר ציון תהיה פליטה והיה קדש.

ובאמת שום מדינה לא רצתה לקבל יהודים פליטים מאירופה, הגנרל פרנקו שהיה שולט בספרד היה היחידי שקלט עשרות אלפי יהודים, יש אומרים שהיה לו ג"כ ניצוץ יהודי, היו לו יסורי כליות על גירוש ספרד לפני 500 שנה, וגם כשאני פגשתי את מלך ספרד הוא התוודה על דבר זה אמר איננו סולחים לעצמנו על מה שעשינו לעם שלכם, והגנרל הזה קלט את כל היהודים. וזהו הנבואה שכותב ראב"ע, והנה ב"ה נתקבלה תפילתו ברצון ובהר ציון תהיה פליטה.



נס הצלתו של הגאון רבי חיים קרייזוויט זצ"ל

סיפר לי הגאון ר' חיים קרייזוויט שהיה אב"ד באנטוורפן שבבלגיה ובא לפורת יוסף בתור ניצול שואה, שהיו איתו בישיבה בקראקא מאה בחורי חמד והוא היה מפליא בגאונותו, בכל דורנו לא ראיתי גאון כמוהו, ואומר שהיו מאה בחורים כולם כמוהו, יתכן שעושה ענוה, אבל כולם היו תלמידי חכמים, באו לישיבה עצרו אותם אין יוצא ואין בא. לקחו את השמות של כולם הכריחו את הראש ישיבה שיאמר את השמות, והם קוראים אחד אחד, מעמידים אותו ופניו אל הקיר יורה בו כמה צרורות והורג אותו וכן כולם, הגיע תורו קראו בשמו, אמר וידוי בבכיות, מה יעשה מסכן הגיע זמנו, אומר לו החייל שיורה, תשמע מצאת חן בעיני חבל לי להרוג אותך תברח אני יירה ואתה לא תפחד ולא תיבהל אני יעשה רק כדי שיחשבו שהרגתי אותך, וברח להיכן שיקחו אותו רגליו. בת דינא בטל דינא ונשאר לשארית הפליטה. והיה גאון עצום בקי בכל התלמוד בבלי וירושלמי מילה במילה בע"פ עם רש"י והכל, היה מדבר כמו שיש גמ' מונחת לפניו וקורא ממנה. יחיד במינו.

ימח שמם לא חסו ולא חמלו, מה עשו להם אלה לומדי התורה, לא היו במלחמה ולא כלום, ונקיתי דמם לא נקיתי, אמרו חז"ל על הפסוק (ישעיה ס, יז) תַּחַת הַנְּחֹשֶׁת אָבִיא זָהָב וְתַחַת הַבַּרְזֶל אָבִיא כֶסֶף וְתַחַת הָעֵצִים נְחֹשֶׁת וְתַחַת הָאֲבָנִים בַּרְזֶל, תחת ר' עקיבא וחבריו מה יביאו לנו?! יביאו את הגרמנים הארורים האלה איזה תמורה יש לגאוני העולם האלה שהרגו.


אבל ב"ה תראו צמח עוד הפעם עולם התורה בא"י, כאן זה מרכז התורה תתי"ם ישיבות 'כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל לשון תקום איתך למשפט תרשיעי', הקב"ה באהבתו את בניו ובחמלתו עליהם כל ימי עולם, החזיר לנו עטרה ליושנה. הנה איך מתפתחת התורה בכל רחבי הארץ והעולם, אין כמו תורת הארץ, ת"ח תענוג להסתכל בהם כל רואיהם יכירו ידעו כי הם זרע בירך ה'.

הודעה חשובה ונחוצה
בהכנת המאמרים המתפרסמים כאן באתר הושקעו מאמצים רבים, בליקוט החומר, בשיכתוב ההקלטות, בעריכת הדברים ובהדפסתם, והדברים מפורסמים כאן על דעת שלא להעתיק מהם בשום פנים ואופן ללא רשות העורך והמסדר, והעובר על כך גזל בידו, ושארית ישראל לא יעשו עוולה

החפץ לפרסם ממאמרים אלו יוכל לפנות אלינו ובשמחה רבה נסייע בידו בפרסום הדברים לפי התנאים המתבקשים


לתגובות hashkafatmaran@gmail.com
ניתן להזמין נושאים אלו ועוד שלל נושאים מדבריו של מרן מודפסים על גבי חוברות כיס מנוקדות, להנצחה לעילוי נשמה, לרפואה וכדו'. לפרטים באתר.





 
נערך לאחרונה:
יישר כוח מדהים ביותר.
בעזרת ה' בספר מנהגי הראשון לציון חלק ד גם כן כתב בעניינים אלו באריכות יפה נאה מסודרת ומסקרנת...
 
נערך לאחרונה:

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון