• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

פתיל תכלת אשמח לפרטים ודעות

הרב מאזוז הוא בפירוש לא שמרן מיינסטרים
(לדוגמא לפי סיפוריו אביו הי"ד היה קנאי, והוא לאומי מאד)
הישיבה שלו שונה מאד מהמקובל
והוא משנה שירים ונוסחאות של אלפי שנים בלי למצמץ
(וכמובן זה בסדר גמור ושנזכה ללקק את עפר כפות רגליו)
והרב לנדא גם לא בדיוק הדוגמא לראש ישיבה קלאסי

והוא אדם פתוח עם בית פתוח

וכמובן שוב זה זכותו ואשריו
רק הם דוגמאות מעולות לאנשים לא שמרנים וליברליים (מבחינת מחוייבות למסורת)
יש צורה לכתוב ולדבר על גדולי ישראל גם אם הם לא לפי השקפותיך
הלוואי ונגיע לכפות רגליהם בעיון / בקיאות / ירא"ש וכו'
יש לך תמיהות אפשר לשאול ולתמוה אבל בצורה מכובדת
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
הרב מאזוז הוא בפירוש לא שמרן מיינסטרים
(לדוגמא לפי סיפוריו אביו הי"ד היה קנאי, והוא לאומי מאד)
הישיבה שלו שונה מאד מהמקובל
והוא משנה שירים ונוסחאות של אלפי שנים בלי למצמץ
(וכמובן זה בסדר גמור ושנזכה ללקק את עפר כפות רגליו)
והרב לנדא גם לא בדיוק הדוגמא לראש ישיבה קלאסי
והוא אדם פתוח עם בית פתוח
וכמובן שוב זה זכותו ואשריו
רק הם דוגמאות מעולות לאנשים לא שמרנים וליברליים (מבחינת מחוייבות למסורת)
אל תזלזל ברב מזוז חצוף לא מתבייש מה הוא חבר שלך
 
רובם ככולם של המתנגדים זה השקפתי.
לא הלכתי.
לא מכיר רב שבדק את הנושא לעומק בצורה אובייקטיבית ולא לובש
כמובן, כי כל מי שלמד ויצא לו שלא צריך אז לדעתך הוא לא בדק "לעומק"... (זו בדיוק הטענה של מתירי הפאה, ושל מתירי הע"ז בפאות, ושל מתירי העליה להר הבית, ושל כל פורצי הגדר!!!)
שטויות ברסק, רבנים רבים למדו את הנושא, וגם נכתבו כמה מאמרים בזה לבאר שאין אף סימן שחז"ל נתנו לתכלת המתאים לסימני הארגמון.
וגם אחרי כל "היישובים" שטוענים ליישב עם כל מיני דחקים שזה כן תואם, האם כך נותנים סימנים?!
 
מה פירוש מה שייך השקפה?
כל ההסתכלות החרדית היא לא מחפשת חידושים
לשנות ממה שהיה
דברים פשוטים
ולכן לא ניגשים לנושא הזה
ואילו אלו שלובשים בד"כ זה כאלה שבעד עליה להר הבית, ורוצים להקריב קרבנות בשילה וכו'
כלומר הפוך ממה שכתבת, אלא:
שרובם ככולם של מחדשי התכלת זה לא הלכתי אלא השקפתי, שזה אנשים שאוהבים חידושים (אולי לא מספיק להם בכל יום יהיו בעיניך כחדשים...), ואנשים שהקפתם לאומית, ורואים בכל מיני שינויים וחידושים כאתחלתא דגאולה וכו'.
משא"כ גדולי ישראל שלא מחפשים חידושים אלא מחפשים את האמת!!!
 
הבל הבלים.
מה הבל הבלים?!
כמעט כל העולים להר הבית בין מהמזרחי בין החרדים לובשי תכלת (אם לא כולם), ואחוז גבוה מלובשי התכלת מצדדים בעלייה להר הבית, גם אם לא "למעשה".

פעם היה לי ויכוח עם אחד מגדולי המעודדים של הלאומיות החרדית, ובתוך הדברים אמרתי לו שודאי לי שהוא לובש תכלת (למרות שלא ראיתיו מעולם), והוא שאל אותי איך אני יודע. אז אמרתי לו שזה אחד ועוד אחד!!!
 
דבריך הם דעות קדומות והכללות, ותו לא.
אין קשר בין הטלת תכלת בציצית לעליה חלילה להר הבית.

דוגמא לרבנים, הרב ישראל לנדא ראש ישיבת לנדא. שהוא ירא ושלם.
דוגמא נוספת הגר"מ מאזוז.
הרב מאזוז כתב כמה פעמים שמותר לעלות להר הבית.
זו הראיה הכי גדולה!!!




יום שבת, 8 במרץ 2014

הרב מאזוז - מגדולי רבני דורנו מתיר עליה להר הבית

"מותר מן הדין לעלות להר הבית". כך כותב הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים וחבר מועצת החכמים בפסיקה מפתיעה בעולם החרדי





הרב מאיר מאזוז שליט"א עם הרב עובדיה יוסף זצ"ל
הרב מאזוז מסייג את פסיקתו התקדימית, בכך שעל כל אחד שמבקש לעלות להר הבית, לדעת את המידות המדויקות של התחומים המותרים בכניסה לפי פסיקת רב. כיוון שאחרת עלולים להיכשל בכניסה לחלקים בהר הבית האסורים בכניסה. ובלשונו של הרב: "מן הדין מותר. אבל עלולים ליכשל. צריך לדעת המדה בדיוק, על פי הוראת חכם". את הדברים כתב הרב באתר האינטרנט של ישיבת כסא רחמים.

תשובתו החיובית של הרב מאזוז מפתיעה במיוחד. הרב מאזוז נמנה על רבני השורה הראשונה בציבור החרדי, והוא גם חבר במועצת החכמים של תנועת ש"ס. היתרו והתייחסותו החיובית לעליה להר הבית מהווה פריצת דרך בחוג הרבני החרדי הבכיר. מדובר בשינוי מהקו שננקט בציבור זה עד היום, לפיה בכל הקשור להר הבית מוטב להמתין לביאת המשיח, או לחזרתה של הטהרה המלאה לישראל, שתתרחש רק עם חידושה של מצוות פרה אדומה.

שוחרי המקדש מציינים שפסיקתו החשובה של הרב מאזוז, מסמנת שיא חדש בגל של התעוררות להר הבית שפוקד לאחרונה חלקים בציבור החרדי. הכרעתו של הרב מאזוז מצטרפת לפסיקתו של רב חרדי אחר, הרב חיים-פסח הורביץ, רבם של חסידי בעלז באשדוד, שהצטרף גם הוא לרבנים המתירים את העליה להר הבית לצורך ייהוד המקום, וכיבושו מידי המוסלמים.

רב חרדי נוסף, הרב שלמה מחפוד, התראיין לאחרונה בענין בכלי התקשורת החרדים, לאחר שנפוצו ידיעות כי הוא מתיר עליה להר הבית. לדבריו הוא נמנע מלהתיר בפועל, כיון שלדעתו היתר העליה להר הבית היא סוגיה שצריכה להיות מונחת לפתחם של גדולי ישראל דווקא.

הרב מאזוז השיב גם לשאלה נוספת ומעשית, הנוגעת לעולים להר, האם קיימת כיום מצוות השתחויה במקום? בתשובתו כותב הרב מאזוז כי "להשתחוות בעזרת ישראל בימינו נראה כמשתחווה למסגד עומר".



לתשובת הרב באתר ישיבת כסא רחמים >>

הר הבית חדשות | יוסף יצחק כהן

שלח באימיילBlogThis!‏שתף אל Twitterשתף אל פייסבוק‏שתף ל-Pinterest

תוויות: הלכה, הרב מאיר מאזוז, חרדים בהר הבית, ישיבת כסא רחמים, עליה להר הבית

עליה להר הבית והשתחויה בעזרת ישראל

מאת: בנימין | קטגוריה: שונות | תאריך הוספה: כ"ג טבת התש"ל | צפיות: 2990 | תגיות: הר הבית, איסור כרת, עזרת ישראל,מסגד עומר



כיום יש כאלה העולים להר הבית והם עולים כמובן לעזרת ישראל ומסתמכים על טבילה ועל זה שהם יודעים את מקום קודש הקודשים ודרך זה מחשבים את שטח הר הבית שמותר להיכנס אליו.
ידוע שמרן הגאון רבינו עובדיה יוסף יצא נגד זה, שטוען שנכנסים למקום הקודש וקודש הקודשים ועזרת כהנים שיש איסור כרת לדעת הרמב"ם. האם גם כיום אסור לעלות להר הבית כמובן למקומות המותרים למרות שטבלתי במקווה כשר לנידה וטבלתי גם את הבגדים?

האם עדיין קיימת מצוות השתחואה בעזרת ישראל(החיל) כיום?



מס' 9763​

הרב המשיב: מרן ראש הישיבה, הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א

מן הדין מותר אבל עלולים ליכשל. צריך לדעת המדה בדיוק ע"פ הוראת חכם. [ראה בדברי מרן גאון עוזנו רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, הנדפסים בספר מעדני מלך חלק א' פרק ט"ו עמוד שכ"א. והבן].
להשתחוות בעזרת ישראל בימינו נראה כמשתחוה למסגד עומר.



שאלת המשך:

מאת: יעקב וקסברגר | תאריך הוספה: ח' 'אדר ב התשע"ד

מתשובת מרן ראש הישיבה לא ברור האם אפשר להעלות להר הבית או לא, דהיינו אפילו שמעיקר הדין מותר, אבל יש חשש שלא יטבלו כדין וכן שנשים ירצו לעלות להר וזה לא פשוט בכמה אופנים. ומסתמא זה כוונת מרן במה שכתב שעלולים להכשל, אלא שסיים שצריך לדעת המידה בדיוק ע"פ הוראת חכם, ומשמע שא"כ אינו חושש להנ"ל.
על כל פנים מה דעת הרב למי שיודע את המידות המדויקות האם אפשר לעלות או לא לעלות כדעת רוב חכמי ישראל, בגלל כמה מכשולות שיכולות להיוצר מזה.

הרב המשיב: מרן ראש הישיבה, הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א

יש מכשולות רבים שציין אותם הגר"ע יוסף בספר מעדני מלך. עיין שם.
[לתועלת הרבים שאין מצוי בידם הספר הנ"ל נעתיק לשונו: אלה שקוראים את עצמם "נאמני הר הבית", בשביל להתפלל מנחה איזה בעיות ומלחמות עושים שם, מה הדברים האלה? מה התועלת בזה? המסגד עומר יושב במקומו, הערבים הטמאים ימח שמם במקומם, אם תתפלל מנחה שם או לא תתפלל זה העיקר? עושים מזה עסק גדול, והאמת היא כמו שאמרנו, וכי אתה יכול לראות שאנשים יכנסו ונשים לא יכנסו?! יצעקו: 'מה אתה עושה הפליה, גזעני, איפה שויון זכויות'? וכי כל אשה תשאל אותה האם את נדה, זבה? מי יכול לשאול שאלות כאלה? בחורה רווקה היא נדה. לא תוכל להיות טהורה אלא ביום טבילתה, ויעבור עליה הערב, למחר היא טהורה. וכי כל אשה תביא פתק מהבלנית שטבלה? לכן היו מוכרחים לא להפלות בין איש לאשה, ועשו הרבנות תקנה משנים קדמוניות 'שום איש ואשה לא יכנסו להר הבית'.
גם איש בעל קרי צריך שיהיה טהור, שטבל, אדם שהוא טמא שטומאה יוצאת מגופו, אינו יכול להכנס להר הבית, עד שיעריב שמשו. מאיפה אנחנו יכולים לדעת אם האיש הזה הוא בעל קרי או לא בעל קרי? אתה תשב תפקח על הדברים האלה?
לכן הדבר נשאר באיסורו, בין איש בין אשה אסורים להכנס לשם. אלה שנכנסים בעוונות הרבים, הם לא שואלים דת, לא שואלים חכמה, נכנסים אפילו למסגד עומר ששם ודאי היתה העזרה, ונכנסים בפנים בטומאת מת, טמא מת שנכנס לשם חייב כרת כמו שאוכל חמץ בפסח, כמו שאוכל ביום הכיפורים! וכו' כמו זאת הרשעה וכו'... מה דת יש לה אם נכנסת במקום כרת בבית קדשי הקדשים? נכנסת במסגד עומר בפנים. וכו'. עיין שם באורך. ההדגשות של מרן ראש הישיבה שליט"א. המערכת].







ערוץ 7



ראשיכל החדשותבארץהרב מאזוז: העולים להר הבית עושים זאת בטהרה




הרב מאזוז: העולים להר הבית עושים זאת בטהרה​

הרב מאזוז בהתבטאות נדירה בשבח העולים להר הבית, מבקר את מסירת ההר לוואקף ואת יחסו של רבין לסוגיה ומתריע ממדינה פלשתינית.

שמעון כהן, ט"ז בחשון תשע"ו 29/10/15 19:21



בהתבטאות נדירה מתייחס הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' לסוגיית העלייה להר הבית והעולים להר, מבקר במילים חריפות את ההחלטה למסור את השליטה על ההר לידי הוואקף ומתריע מסכנת המדינה הפלשתינית.

הרב מאזוז פירט בשיחתו את התנאים ההלכתיים הדרושים טרם העליה להר ואף היסה את אחד השומעים שטען כי העולים להר עושים זאת על מנת להוכיח בעלות על ההר, אך הרב היסה אותו וקבע כי העולים להר עושים זאת בהתאם לחובת ההלכה.

בסרטון אותו מפיץ המטה המשותף של תנועות המקדש פותח הרב מאזוז את התייחסותו לסוגיה בקביעה לפיה שוב ושוב נפתחת אינתיפאדה לאחר שנת שמיטה. הרב גם רומז בדבריו כי רכישת פירות וירקות מהפלשתינים במהלך השמיטה מחזקת אותם ומעודדת אותם לפתוח בפרעות.

"כל פעם אחרי שמיטה, באה אינתיפאדה, מה הקשר שמיטה לאינטיפאדה? לא יודע", אומר הרב ומזכיר את ניסיון העבר: "בתשמ"ח, מיד בתום שנת השמיטה, התחילה אינתיפאדה, התעשרו מהכספים שקונים מהם בשנת השמיטה, השתגעו. בפעם השנייה (-אינתיפאדת 2000), היה ממש בשנת שמיטה. אז טענו כי אריק שרון עלה להר הבית. הר הבית קידש אותו. אז אם קידש אותו צריך להילחם. הם משוגעים. פעם זה דוואבשה, פעם כי יהודים עולים להר הבית. אז מה אם עלו להר הבית? עשו משהו? מה? מה קרה? באנו והרגנו שמה?".

כאמור, אחד משומעיו של הרב טען כי העולים "עושים את זה בכוונה אחרת, להגיד שזה שלנו", אך הרב מאזוז השיב לו: "לא. הם באים עם סידורים. יכול להיות שמצד ההלכה הם עושים הרבה דברים מדויקים. כאן המקום הזה אין בו כרת, רק טבילה. טבילה הם עושים. מחכים עד הערב שמש".

עם זאת העיר כי עלייה להר על פי הכללים יכולה לגרור אחריה עלייה של מי שאינו מקפיד על הכללים, "אולי יבוא שם אדם שלא טבל. אולי יבואו אנשים שלא טבלו. הבעיה היא שאם פתחת פתח יבואו כולם. דבר שני, הערבים רואים יהודי עם סידור, פוחדים פחד מוות. 'זה עם הסידור, בא להחריב לנו הכל'. ככה הם מאמינים בדבר הזה. אז מה נעשה.. אנחנו חיים בדור משוגע. מה נעשה". הוסיף.





סרוגים



תקדים: הרב מאיר מאזוז התיר לעלות להר הבית

צבי שיימן, חדשות סרוגים

הדפסה

09.03.14 10:40 ז' באדר ב' תשעד

הרב עובדיה יוסף זצ"ל התנגד לעלייה, הרב מאיר מאזוז מתיר: ראש ישיבת כסא רחמים אמר לאחרונה כי מן הדין מותר לעלות להר הבית. דובר ש"ס לשעבר: "מרגע שהרב הלך לעולמו השתחרר שסתום הלכתי"​



הרב מאיר מאזוז. תשובה מפתיעה (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הרב מאיר מאזוז, מחשובי הרבנים החרדים-ספרדים, התיר לראשונה לעלות להר הבית. דבריו הובאו בתגובה לשאלה באתר האינטרנט הרשמי של מוסדותיו -" כיסא רחמים" האם מותר לעלות להר. הרב השיב כי "מן הדין מותר", אולם סייג את פסיקתו והסביר כי מבחינה הלכתית העלייה מותרת רק לאזורים מסוימים בהר, ולכן יש לברר קודם את הגבולות המדויקים. דבריו של הרב מאזוז הובאו ב'מעריב'.

פעיל הר הבית: "יהודה גליק אינו איש ימין"

המשטרה התקפלה: הרב קרויזר יעלה להר הבית

רועי לחמנוביץ', לשעבר דובר תנועת ש"ס, הגיב לדבריו של הרב מאזוז: "בימיו של הרב עובדיה יוסף אף רב ספרדי לא היה מעלה על הדעת להציף מחלוקת בפסיקה שהייתה לו עם הרב עובדיה יוסף. ברור היה בידי מי נתונה ההגמוניה. מרגע שהרב הלך לעולמו השתחרר שסתום הלכתי, וכל מי שחלק על הרב בחדרי חדרים נותן פומבי לדברים".
 
יש רה"י ספרדי מירושלים [איני יכול לחשוף שמו כיון שלא רוצה שידעו מכך]
שמטיל שני ציציות, תכלת בתוך המכנס, ולבן בחוץ!!
ראינו כשהיינו בביתו ויצא מבית הכסא ולא שם לב שכנף תכלת נשאר בחוץ עד שאשתו העירה לו
וגם עולה להר הבית...
 
אנא לא חילק ולא בילק ידענא.
מה שאני יודע זהו ששניהם יראים ושלמים, ולא עולים או מעודדים עליה להר הבית חלילה, ולא הקרבת קרבנות בשילה.
על הרב לנדא איני כי איני מכירו כלל.
על הרב מזוז אתה פשוט לא מכיר נתונים, העליתי לעיל.
 
יש צורה לכתוב ולדבר על גדולי ישראל גם אם הם לא לפי השקפותיך
הלוואי ונגיע לכפות רגליהם בעיון / בקיאות / ירא"ש וכו'
יש לך תמיהות אפשר לשאול ולתמוה אבל בצורה מכובדת
לא מבין מה הבעיה במה שהוא כתב.
הוא כתב את סגנונו, ואין חולק על כך שזהו סגנונו.
וכבר כתב החזו"א שידיעת אנשי התורה הם גופי תורה.
 
מה הבל הבלים?!
זה לא נכון המון תלמידי חכמים סוברים שזה התכלת, למעשה מה הם עושים זה תלוי באופי של האדם האם הוא אחד שמחשבן מה אחרים יאמרו עליו, ואין שום קשר בין תכלת לעליה להר הבית, כמו בהרבה סוגיות שלמדתי הבנתי בסופו של דבר שזו דרך מבוזה לגרום לכל מי שרוצה לחלוק כדרכה של תורה להראות כאדם כקיצוני והזוי וד"ל.
 
זה לא נכון המון תלמידי חכמים סוברים שזה התכלת, למעשה מה הם עושים זה תלוי באופי של האדם האם הוא אחד שמחשבן מה אחרים יאמרו עליו, ואין שום קשר בין תכלת לעליה להר הבית, כמו בהרבה סוגיות שלמדתי הבנתי בסופו של דבר שזו דרך מבוזה לגרום לכל מי שרוצה לחלוק כדרכה של תורה להראות כאדם כקיצוני והזוי וד"ל.
לא כתבתי קיצוני והזוי, אבל אצל רבים מאוד זה מגיע מלאומיות וחדשנות.
 
לא כתבתי קיצוני והזוי, אבל אצל רבים מאוד זה מגיע מלאומיות וחדשנות.
אין קשר בין הדברים. יש אנשים שפשוט רוצים ללמוד באופן יסודי מהשורש ורואים את הצדדים, ובאופן מפתיע תמיד הצד השני יש לו סיסמאות וכדומה לאומי קיצוני חדשן חולק על גדו"י וכו', לא כך היא דרכה של תורה אלא צריך להשיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
 
נערך לאחרונה:
למרות שאין בדבריהם ממש אעלה כמה תשובות הגרי''ש.jpgהגרי''ש המשך.jpg
 

קבצים מצורפים

  • הגרח קנייבסקי על התכלת-דברי שיח גליון ה300.pdf
    166.3 KB · צפיות: 3
  • בתל''א, שיפט קונטרול ופלוס, הופך דפים.pdf
    1.1 MB · צפיות: 5
  • המעין נגד מורקס.pdf
    1.2 MB · צפיות: 5
  • חלזון ז'נטינא ד''ר קפלן.PDF
    1.9 MB · צפיות: 2
  • כליל תכלת.pdf
    1.2 MB · צפיות: 2
  • תכלת וארגמן אדלר, מנחם.pdf
    7.9 MB · צפיות: 1
  • תשובה לתשובה להשגות.pdf
    85.9 KB · צפיות: 1
  • בעקבות התכלת.pdf
    142.4 KB · צפיות: 1
חזור
חלק עליון