• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קורקינט חשמלי בשבת

אליאב צוף

Well-known member
רציתי להתייעץ עם הרבנים החשובים בפורום, מה דעתכם האם קורקינט חשמלי בשבת דינו כמוקצה מחמת חסרון כיס
או כלי שמלאכתו לאיסור?
האחרונים לא דנו עדיין בדוגמא זו .. לא שראיתי..
האם אפשר לומר שמקפיד לא להשתמש בו עוד שום שימוש ומפקיד עליו ועל מקומו כמו שאר מכשירים חשמליים שווי ערך שדינם כמוקצה מחמת חסרון כיס וכו'
או ככלי שמלאכתו לאיסור .
בתודה מראש.
 
רציתי להתייעץ עם הרבנים החשובים בפורום, מה דעתכם האם קורקינט חשמלי בשבת דינו כמוקצה מחמת חסרון כיס
או כלי שמלאכתו לאיסור?
האחרונים לא דנו עדיין בדוגמא זו .. לא שראיתי..
האם אפשר לומר שמקפיד לא להשתמש בו עוד שום שימוש ומפקיד עליו ועל מקומו כמו שאר מכשירים חשמליים שווי ערך שדינם כמוקצה מחמת חסרון כיס וכו'
או ככלי שמלאכתו לאיסור .
בתודה מראש.
יש קורקינטים ב1200 ש"ח ויש ב9,000 ש"ח.
אם יש לך אחד יקר ואתה מקפיד לייחד לו מקום קבוע ולא נותן לאנשים/ילדים לשחק בו- מה הצד שהוא לא מוקצה מחמת חסרון כיס?
 
יש קורקינטים ב1200 ש"ח ויש ב9,000 ש"ח.
אם יש לך אחד יקר ואתה מקפיד לייחד לו מקום קבוע ולא נותן לאנשים/ילדים לשחק בו- מה הצד שהוא לא מוקצה מחמת חסרון כיס?
אין נפק"מ אם זול או יקר, ואם הוא שווה 1200 ומקפיד עליו ומייחד לו מקום ?
 
יש לדון גם על קורקינט לא חשמלי אם יש לדמות לאופניים שאסרו,
כמובן שהנידון כאן בחשמלי הוא על מוקצה מחמת חסרון כיס, ושם הנידון הוא על כלי שמלאכתו לאיסור.


לגושו"ע, אני הייתי מצדד שאינו מוקצה מחמת חסרון כיס, שאינו מקפיד על שימושים בו [סוחב עליו שקיות וכיו"ב], וכמו שפלאפ' נקטו הפוסקים דאינו מחס"כ.
 
מי אומר שפלאפון זה לא מוקצה מחמת חסרון כיס?
. ששכ"ה (פרק כ"ח דפו"ח סעי' ל"ד, עי' דפו"ח הע' ס"ו) – "מכשיר טלפון נייד (פלאפון) הרי הוא ככלי שמלאכתו לאיסור, ולכן אם כוונו אותו מלפני שבת על-מנת שישמש בשבת כשעון מעורר ... מותר לטלטלו למקום אחר כדי שלא יפריע לו הצלצול".

יש עוד פוסקים והבאתי באקראי.

[עריכה: כמדו' שגם בילקוט יוסף (שבת ח"ב עמ' תכ"ג), אשמח אם מישהו יבדוק?].
 
נערך לאחרונה:
. ששכ"ה (פרק כ"ח דפו"ח סעי' ל"ד, עי' דפו"ח הע' ס"ו) – "מכשיר טלפון נייד (פלאפון) הרי הוא ככלי שמלאכתו לאיסור, ולכן אם כוונו אותו מלפני שבת על-מנת שישמש בשבת כשעון מעורר ... מותר לטלטלו למקום אחר כדי שלא יפריע לו הצלצול".
דווקא את השש"כ הזה ראיתי לאחרונה. התכוונתי ל
יש עוד פוסקים
 
דווקא את השש"כ הזה ראיתי לאחרונה. התכוונתי ל
גם תשובות והנהגות (אליבא דהלכתא חמ"ד עמ' י"ד טור ב'), ) רבבות אפרים (אליבא דהלכתא חמ"ד עמ' י"ד טור ב'), הגר"א קופשיץ שליט"א (אליבא דהלכתא חמ"ד עמ' י"ד טור ב') ארחות שבת (פרק י"ט סעי' ז')
 
גם תשובות והנהגות (אליבא דהלכתא חמ"ד עמ' י"ד טור ב'), ) רבבות אפרים (אליבא דהלכתא חמ"ד עמ' י"ד טור ב'), הגר"א קופשיץ שליט"א (אליבא דהלכתא חמ"ד עמ' י"ד טור ב') ארחות שבת (פרק י"ט סעי' ז')
והלכה למעשה לספרדים, יש מישהו שכתב כן?
 
רציתי להתייעץ עם הרבנים החשובים בפורום, מה דעתכם האם קורקינט חשמלי בשבת דינו כמוקצה מחמת חסרון כיס
או כלי שמלאכתו לאיסור?
האחרונים לא דנו עדיין בדוגמא זו .. לא שראיתי..
האם אפשר לומר שמקפיד לא להשתמש בו עוד שום שימוש ומפקיד עליו ועל מקומו כמו שאר מכשירים חשמליים שווי ערך שדינם כמוקצה מחמת חסרון כיס וכו'
או ככלי שמלאכתו לאיסור .
בתודה מראש.
בילקו"י שבת כרך ב' הנדפ"מ, עמ' תקצ"ב, כתב בעניין טלטול אופניים חשמליות בשבת.
 
וכי יש מישהו שמייחד לזה מקום?! אנשים מניחים את זה בכל מיני פינות, נותנים לילדים שלהם וכו'
רוב הפוסקים נוקטים שיחוד מקום לא קריטי לקביעת שם מוקצה מחמת חסרון כיס.
יעויין בכל ספרי הליקוטים שמביאים מזה.
והגרשז"א כתב שגם הבית מאיר שמשמע מדעתו שהדבר מעכב- לא זו דעתו, וביאר דבריו באו"א
 
חזור
חלק עליון