• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

קיים מצוות פורים האם יקיים שוב?

קורסיה

Moderator
בילקו"י פורים עמ' שמ, פסק שתושב ירושלים שהתחייב בערי הפרזות בי"ד, ושוב חזר לירושלים בט"ו, יחזור לקיים את כל המצות בט"ו בלי ברכה
ובעמ' שמה, פסק שאם אחד בערי הפרזות קיים את כל המצות בעירו, ונסע לירושלים העיקר לדינא שאינו חייב לחזור לקיים המצות בירושלים אלא המחמיר תע"ב

מה החילוק בין רישא דמשמע שצריך לחזור ולקיים המצוות, לסיפא שאינו חייב? אולי יש לחלק בין אחד שעירו בירושלים והוא קיים את המצוות לא בעירו, וחזר לעירו. לבין מי שקיים את המצוות בעירו והלך לעיר אחרת?
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון