רבותי מהפכה

זה בא כתגובה מול התעמולה הדמגוגית האדירה שמנסה להסביר שכאילו הספרדים בישיבות ליטאיות מרגישים סוג ג'.
וזאת במטרה אחת ויחידה לחזק את המוסדות שלהם..
ולא היא בחור בישיבה אשכנזית אם הוא לא חריג הוא מרגיש מצוין ואין שום סיבה שיקריב את חייב רק בשביל הצלחת הרישום של מישהו אחר..
אי אפשר להחליט לאנשים מה הם מרגישים. אתה לא יכול לשכנע בן אדם שהוא מרגיש משהו מסוים
לכל צד שהוא
 
אי אפשר להחליט לאנשים מה הם מרגישים. אתה לא יכול לשכנע בן אדם שהוא מרגיש משהו מסוים
זה בידיוק מה שאני אומר.
אני בתור בוגר ישבות ליטאיות מעולם לא הרגשתי נחיתות כלשהי ונהנתי מאוד בישיבה ולכך את ילדיי אני ממשיך לשלוח אך ורק למוסדות אשכנזים כי לדעתי זה המקום שמתאים להם לפי צורת החינוך והמנטליות..
אני לא רואה בזה שום חיסרון ופגם ונהניסיון לשכנע את הספרדים שלומדים במוסדות אשכנזים שהם בעצם מרגישים סוג ז' לא צלח ולא יצלח..
 
כעת אתה אומנם מתהדר בעטרה מפוקפקת שככל הנראה לא מתאימה לך, לאופייך ולאורחות חייך הראויים לך. ובכל מקרה, עטרה זו נובעת ממקום שאינה סופרת מספיק את מה שאתה, את אחיך אבותיך ורבותיך, את גזעך (
זה בדיוק הבעיה .
אני לא מחשיב את כלל הספרדים כגזע אחר.
בדיוק כפי שאני לא מגדיר את הפולנים וההונגרים כשני גזעים..
יש שני מנטליות ושני צורות חינוך..
יש מי שחונך כמה דורות בצורת חינוך אשכנזית וגדל אצל האשכנזים ומימלא אין שום סיבה שהמנטליות תהיה שונה ולכן המקום המתאים לו הוא ישיבה ליטאית..
ישיבה ספרדית אינה מתאימה לו זה לא הסגנון ולא אותו אורח חיים.
 
ובטוח שיש גם בחורים ספרדים שמרגישים לא בנוח בישיבה האשכנזית...
מי שלא נח לו הוא יודע זאת ולא צריך לשכנע אותו לכך..
בחור שלא מרגיש בנוח זה בדר"כ כשהוא המנטליות שונה ואז באמת המקום המתאים לו זה ישיבה ספרדית..
 
בדיוק שמעתי סיפןר לפני כמה זמן אח של מישי שסיפרה לי שאחיה למד בפונוביז׳ וכל פעם אחרי השיעור שלא הבין את העיבריס טוב היה הןלך לבכות בשירותים שלא מבין מה מרן אדלשטיין הסביר
טיפש. במקום לבכות בשירותים של ישיבה אשכנזית תשב בהיכל של ישיבה ספרדית תלמד
אינני מבין הרי הרב דוד יוסף הספיד את ר גרשון והוא אמר שהוא בא לישיבה בתור בחור שיעור א ור גרשון שינה את השפה מאידיש לעברית רק בגללו ולמרות שהרב דוד היה הספרדי היחיד בשיעור
אז איזה שיעור לא מובן?
 
חלילה לומר שגדולינו אינם ראויים, אבל לפעמים אחד הפרמטרים לבחירת ישיבה הוא הסחורה, וזה לצערינו לא נתון לוויכוח שהסחורה בישיבות הספרדיות פחות טובה, בנוגע לאפלייה כל מי שמכיר את המערכת מבפנים יודע שאין לאף אחד הרגשה לא טובה, וכל האפלייה היא רק בקבלה (וכן בשטעלעס').
טעות טעות
ההפליה חיה, נושמת, ובועטת, בכל מקום
לית אתר פנוי ממנה,
 
אינני מבין הרי הרב דוד יוסף הספיד את ר גרשון והוא אמר שהוא בא לישיבה בתור בחור שיעור א ור גרשון שינה את השפה מאידיש לעברית רק בגללו ולמרות שהרב דוד היה הספרדי היחיד בשיעור
אז איזה שיעור לא מובן?
כנראה שאת ה"עבריס" של ר' גרשון אותו בחור לא הבין..
 
למעשה הרב @הסקרן
אתה חושב שהצלחת לשכנע מישהו במקום ללכת לישיבה אשכנזית ללכת לישיבה ספרדית ???
אנשים חיים את החיים בלי לחשוב יותר מידי
אשכול זה גורם לאדם לעצור! ולחשוב ולהבין את האבסורד הגדול, את הקונפילקט הגדול בו מצוי ציבור איכותי זה
מה יעשה הקורא כתוצאה מהקריאה?
הרבה אפשרויות
א} לא יעשה כלום
ב} יקום וישכנע לישיבות ספרדיות
ג} לא יקום להילחם על ישיבה אשכנזית, אלא אם לא יקבלו אותו, הוא פשוט יפנה לספרדיות, במקום לחפש פרוטקציות
ד} יגיד לבת שלו שלא תדרוש בחור דווקא מישיבה אשכנזית
ה} ילך מלכתחילה לישיבה ספרדית
ו} ישלח את בנו לישיבה קטנה ספרדית
ז} ישלח את בנו לחיידר ספרדי
ח} יהיה רש"ם של חיידר ספרדי ויביא את בני האברכים הטובים
ט} יקים פרוייקט שמוביל דעת קהל שישכנע אברכים ספרדים למהפכה
י} יתראיין בקול חי בתקופות הרישום לטובת רישום למוסדות ספרדים
יא} ידבר עם גדולי הדור בחשיבות העניין
יב} ידבר עם תורמים להקים מוסדות איכותיים ספרדים
כל זה יכול לקרוא אחרי שאשכול זה מסביר בטוב טעם את חשיבות העניין
ונחזור בקצרה את נקודות החשיבות המהפכה!
א} כיום אברכים ספרדים טובים לא מצליחים להכניס את ילדיהם לחיידר טוב {בעיקר בבני ברק}
ב} בחורים קשה להם להתקבל
ג} בחורות קשה להם להתקבל לסמינר
ד} בחור ישיבה מתחנך בתת מודע שהוא סוג ב' ולפי כל אנשי המקצוע זהו אם כל חטאת ותחילת כל נזק בלתי הפיך
ה} ישיבות ספרדיות נשארות עם הסוג ב כי הטובים שלנו הולכים אליהם
ו} בנות ספרדיות אומרות שהם רוצות רק בחור מישיבה אשכנזית ואז ניהיה קשה מאוד בשידוכים לבחור מישיבה ספרדית
ז} לנו אין אפשרות לשטעלה כי הם לא יקבלו אותנו בחיים להיות אצלהם בעל משרה אלא אם מדובה במנקה מדרגות, או טבח {יש לעיין בעניין טבח שמא טבח ספרדי יהיה פחות אפשר לסמוך עליו בעניין הכשרות של האוכל וצ"ע
 
אנשים חיים את החיים בלי לחשוב יותר מידי
אשכול זה גורם לאדם לעצור! ולחשוב ולהבין את האבסורד הגדול, את הקונפילקט הגדול בו מצוי ציבור איכותי זה
מה יעשה הקורא כתוצאה מהקריאה?
הרבה אפשרויות
א} לא יעשה כלום
ב} יקום וישכנע לישיבות ספרדיות
ג} לא יקום להילחם על ישיבה אשכנזית, אלא אם לא יקבלו אותו, הוא פשוט יפנה לספרדיות, במקום לחפש פרוטקציות
ד} יגיד לבת שלו שלא תדרוש בחור דווקא מישיבה אשכנזית
ה} ילך מלכתחילה לישיבה ספרדית
ו} ישלח את בנו לישיבה קטנה ספרדית
ז} ישלח את בנו לחיידר ספרדי
ח} יהיה רש"ם של חיידר ספרדי ויביא את בני האברכים הטובים
ט} יקים פרוייקט שמוביל דעת קהל שישכנע אברכים ספרדים למהפכה
י} יתראיין בקול חי בתקופות הרישום לטובת רישום למוסדות ספרדים
יא} ידבר עם גדולי הדור בחשיבות העניין
יב} ידבר עם תורמים להקים מוסדות איכותיים ספרדים
כל זה יכול לקרוא אחרי שאשכול זה מסביר בטוב טעם את חשיבות העניין
ונחזור בקצרה את נקודות החשיבות המהפכה!
א} כיום אברכים ספרדים טובים לא מצליחים להכניס את ילדיהם לחיידר טוב {בעיקר בבני ברק}
ב} בחורים קשה להם להתקבל
ג} בחורות קשה להם להתקבל לסמינר
ד} בחור ישיבה מתחנך בתת מודע שהוא סוג ב' ולפי כל אנשי המקצוע זהו אם כל חטאת ותחילת כל נזק בלתי הפיך
ה} ישיבות ספרדיות נשארות עם הסוג ב כי הטובים שלנו הולכים אליהם
ו} בנות ספרדיות אומרות שהם רוצות רק בחור מישיבה אשכנזית ואז ניהיה קשה מאוד בשידוכים לבחור מישיבה ספרדית
ז} לנו אין אפשרות לשטעלה כי הם לא יקבלו אותנו בחיים להיות אצלהם בעל משרה אלא אם מדובה במנקה מדרגות, או טבח {יש לעיין בעניין טבח שמא טבח ספרדי יהיה פחות אפשר לסמוך עליו בעניין הכשרות של האוכל וצ"ע
אני מתחיל לחשוב שאתה איזה אשכנזי שחומד לצון
 
במחילה מהכותבים שליט"א, אני לומד בישיבה אשכנזית מ"ספינות הדגל" וכלל לא מרגיש סוג ג', האפליה קיימת בצורה ניכרת מאוד בקבלה (כ10% ספרדים בלבד!!) אך אינה קיימת לבחורים עצמם, ולענ"ד כל עוד עולם הישיבות שלנו לא מפותח כ"כ (וכ"א יודע את זה...) אין דוחין נפש מפני נפש.
דבר איתי אחרי שתתחתן ויהיה לך ילד בן 3
ותתחיל להתדפק על המשיב סדר ג שיעזור לך בפרוטקציה לחיידר
את הילד שלי קיבלו ברוך ה
אבל אני לא חושב רק על עצמי
 
בישיבות הליטאיות יש חופש פעולה מוחלט וכ"א עושה כרצונו מדליק נרות חנוכה כרצונו ועושה יחוד כרצונו ועוד ועוד מה שאצל הספרדים מתקצנים יותר להוכיח אשתכנזות].
ומה העיניין ללכת לחיקוי עם כל התופעות לוואי שבזה עדיף ללכת למקור.
בקשר לתלונות על התנהלות הצוות הישיבות הספרדיות
אני כן חושב שברגע שיבואו המשתכנזים למעוזי הספרדים משהו ישתנה כי המשתכנזים יש להם רוח קרבית אשכנזית ויהיה להם מה לומר ולהתנגד ולעשות מרד נגד אנשי הצוות הבעייתים שאתה מדבר עליהם
לא כן אחרי המהפכה! כל הנשכנים יהיו שמה כדי להילחם בכל דבר שלא שפוי וכל התופעות יתאדו עוד לפני מרד
פשוט יפחדו ממרד
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
החינוך הכי טוב לילד זה בישיבה שהוא לא ירגיש שמה סוג ג'
הגיע הזמן שיקום מישהו וירים התארגנות של כל הבחורים הספרדים בשיעור ג ישיבה קטנה יעלו אך ורק לישיבות ספרדיות
עד מתי נתבזה ללכת למקומות שמסננים אותנו
עד מתי נשלח את הטובים שבטובים שלנו לישיבות אשכנזיות ונשאיר לישיבות ספרדיות את הבינונים שלנו
מה עם אחריות????
מי לוקח אחריות על הטירוף שנולדנו אליו ואנחנו מרגישים שזה חלק מחיינו?
כמה בחורים נפלו לרחוב בגלל שלא התקבלו לישיבה?
כמה בחורים נפלו מרמה גבוהה לנמוכה רק כי הוא ספרדי ולא קיבלו אותו לישיבה כפי רמתו הרוחנית?????????
חייבים להתאגד ולהתחיל ללכת רק לישיבות ספרדיות
ההשלכה הראשונית שתצא מזה היא שהישיבות הספרדים יעלו רמה כי הטובים שלנו יפסיקו ללכת לישיבות אשכנזיות
דבר שני והכי חשוב תשאלו כל פסיכולוג או כל מי שמתעסק עם נפש האדם
האם יש משהו שמזיק לנפש לכל החיים יותר מאשר להרגיש סוג ג'?
הבחורים שכן זכו להתקבל לישיבות אשכנזיות טוב להם?
מי שיגיד שכן
או שהוא שקרן {שמשקר גם את עצמו} או שהוא התרגל להרגיש סוג ג' והוא כבר לא שם לב לזה
אמת היינו צריכים אותם
היה לנו מה ללמוד מהם מהאשכנזים
היה נחמד היה נעים
הגיע הזמן שנתחיל לצעוד לבד
באו ניהיה חלוצים
באו נקים התאגדות של כל הבחורים שיותר לא הולכים לישיבה אשכנזית
אנחנו אוהבים אותם מרחוק
לא אני לא בא לבכות
לא בא להתלונן על גזענות
אני כן בא לזעוק על עצמנו
באו נתחיל להסתדר בכוחות עצמנו
נעשה היסטוריה לעם שלנו
עוד שנים ידברו על שנת תשפד שהיתה מפנה חיובי בציבור התורתי הספרדי
עד כאן חברים בואו נעשה לחרפה סוף בואו נקים עולם תורה משלנו עולם שיהיה שקוע בלחנך אורח חיים שחי ונושם הוויות דאביי ורבא
בלי משחקים בלי סיסמאות אין סופיות בלי פוזות, עם האמת שיש בנו עם הכנות הרבה שיש בנו עם התכונה של "מקבל" שיש בנו
כיום יותר מתמיד יש לנו את האיכות מעצמנו אנחנו יכולים להקים ישיבות איכותיות שלא נופלות מהם
הגיע השעה
 
[בנושאים ההלכתים בישיבות הליטאיות יש חופש פעולה מוחלט וכ"א עושה כרצונו מדליק נרות חנוכה כרצונו ועושה יחוד כרצונו ועוד ועוד מה שאצל הספרדים מתקצנים יותר להוכיח אשתכנזות]
זה באמת לא בסדר שבישיבות מתערבים לבחור איך הוא פוסק
בישיבות האשכנזיות יש התערבות האם אתה שומע בקול גדולי ישראל או חלילה מצביע עץ
בכל מקום מתערבים שמה שמעניין אותם
כמה משלמים לך בישיבות הדגל שלהם?
נשמע שבוער לך ליחצן אותם
 
קצת עובדות
ר' אריה שכטר זצ"ל תלמיד החזון אי"ש מספר, שר' משה שמואל שפירא הגיע לחזון אי"ש ואמר לו שהוא רוצה לפתוח ישיבה
אמר לו החזון אי"ש, אם תקבל חמישים אחוז ספרדים לישיבתך, אי מתקצב לך 50% מהישיבה
וכן ישיבת תפארת ציון היתה בנויה במתכונת כזו בהוראת החזון אי"ש וכן בחוגי החזון אי"ש הישיבות מתנהלות בצורה כזו
ר' אריה שכטר אומר שאם החזון אי"ש היה חי עוד עשר שנים כל הישיבות היו מתנהלים בצורה כזו
חבל על דאבדין ולא משתכחין
במילים אחרות אם החזון אי"ש היה חי עוד עשר שנים, האשכול לא היה נפתח
 
זה כבר טענתי כמה פעמים בפורום.
רוב הישיבות הספרדיות כיום הם בעצם חיקוי של ישיבות אשכנזיות ולפעמים אף יותר קיצונית באשתכנזות [בנושאים ההלכתים בישיבות הליטאיות יש חופש פעולה מוחלט וכ"א עושה כרצונו מדליק נרות חנוכה כרצונו ועושה יחוד כרצונו ועוד ועוד מה שאצל הספרדים מתקצנים יותר להוכיח אשתכנזות].
ומה העיניין ללכת לחיקוי עם כל התופעות לוואי שבזה עדיף ללכת למקור.
באמת שאלה טובה למה ללכת לחיקוי ולא למקור
יש לי שאלה
למה לחשוב רק על עצמך
אני רוצה לספר סיפור ששמעתי בשבת הזו פרשת בלק תשפ"ג
סיפור טרי מאוד, ומזעזע עוד יותר
בת לשכן של ההורים שלי המתגוררים בעיר חרדית נטו אבא אברך, אמא מורה, הבת לומדת בסמינר צו"ל צו"ל ועכשיו התגלה שבחודש האחרון היא גרה ברשות הפלאסטינית שם היא נישאה לנהג אוטובוס שהיה עובד בעיר מגורי הוריה כעת ארגונים טובים מנסים לעשות משהו בעניין
סיפור טרי מהשטח מכלי ראשון
לדעתי אנחנו צריכים לעשות הרבה חשבון נפש
אני חושב גם שדרך החינוך שהתווה מרן הגרי"ג אדלשטיין מקבלת חיזוק מסיפור זה {למרות שגדולי ישראל אינם צריכים חיזוק ממנו}
לעיניינו
בחורות ישראל נישאים לעם אחר. זו מציאות!
זה קורה בגלל נשירה! זה גם ברור
אחוזים רבים של נשירה קורים בגלל ההפליה. זה גם מציאות
בחורות ישראל נישאים לעם אחר!! כתוב בדברים כ"ח ל"ב בָּנֶ֨יךָ וּבְנֹתֶ֜יךָ נְתֻנִ֨ים לְעַ֤ם אַחֵר֙ וְעֵינֶ֣יךָ רֹא֔וֹת וְכָל֥וֹת אֲלֵיהֶ֖ם כׇּל־הַיּ֑וֹם וְאֵ֥ין לְאֵ֖ל יָדֶֽךָ׃
הייתי גולש לעוד מסקנות שצריכים ללמוד מתופעה זו
אבל הקדשתי את אשכול זה לעיסוק בניסיון שינוי בעולם התורה הספרדי
 
אתם מכירים את הטענה "תגיד תודה שקיבלנו אותך" "או אתה כפוי טובה"
אז הנה תשובה
אתה מייצג בצורה שקופה את הגזענות
ולמה?
כל אחד מבין שבחור ג'ינג'י זכאי ללמוד בפונביז' בדיוק כמו בחור בלונדיני, ובדיוק כמו בחור עם שיער שחור
ומי שיבוא לבחור הג'ינג'י, ויגיד לו איזה כפוי טובה אתה, תגיד תודה שקיבלנו אותך, זה מגוחך
פשוט מגוחך
אני לא כפוי טובה של איש, אני יש לי זכויות כמוך בדיוק
הגזע לא אמור לנפק"מ ואם אתה כותב תגיד תודה ואתה כפוי טובה וכו' אתה בעצם מאשש את הטענות שלנו שיש גזענות טהורה נגדנו
אני לא בא בבקשה שתשנה את מידותיך המושחתות אני רק מוכיח דרכך את חשיבות הפתיחה של עולם ישיבות איכותי ספרדי
 
א יש בחורים שהולכים לישיבה אשכנזית סוג ד במקום ישיבה ספרדית סוג ב
ואת זה שתינו מודים שצריך לעקור
ב הישיבות שלכם יותר טובות,ולא בגלל שאתם בלונדינים, אלא בגלל שיש לכם כמות בחורים טובים יותר מהמצוי בחברה
פירוש: כל חברה עשויה לדוגמא מחמישים אחוז טוב , חמישים אחוז רע. בישיבות שלכם כמו בישיבת ויזניץ יש חמישים אחוז טוב חמישים אחוז רע
אלא שאתם נהנים שמגיעים אליכם עוד חמישים אחוז טובים של הספרדים ואת הרעים שלהם אתם לא מחוייבים לקבל
ואז נוצר ישיבה של 75% טוב ורק 25% רע
עכשיו אתה מבין למה הישיבות שלכם הכי טובות???? ביום שנפסיק ללכת אליכם אתם תשארו עם החרדקים שיש אצלכם "ואין" אצלנו
 
חזור
חלק עליון