חזק ביותר!!!אבל, ואת זה חייבים להפנים, אם אחד מרגיש טוב עם משהו, לא חייבים לשכנע אותו שבעצם רע לו והוא לא מרגיש.
>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
חזק ביותר!!!אבל, ואת זה חייבים להפנים, אם אחד מרגיש טוב עם משהו, לא חייבים לשכנע אותו שבעצם רע לו והוא לא מרגיש.
חלילה לומר שגדולינו אינם ראויים, אבל לפעמים אחד הפרמטרים לבחירת ישיבה הוא הסחורה, וזה לצערינו לא נתון לוויכוח שהסחורה בישיבות הספרדיות פחות טובה, בנוגע לאפלייה כל מי שמכיר את המערכת מבפנים יודע שאין לאף אחד הרגשה לא טובה, וכל האפלייה היא רק בקבלה (וכן בשטעלעס').למה לא להרגיש טוב במה שאתה, בעולם התרבותי והדתי שממנו באת?
וכי חסר לספרדים ומחנכיהם תורה ויראת שמים?
וכי לא ראויים הם גדולי עולם ספרדים שתוכל ללכת לאורם, בדרך שהתוו לך, בגאון, עם עמוד שדרה זקוף, לא בסתר בתוככי הבית פנימה ב"מרתפי האנוסים", כשכל העת תצטרך לשחק בגלוי את משחק הליטאיות המזויף?
שטויות.יש טעות לשונית נפוצה
אנשים חושבים יש ליטאים ספרדים וחסידים
טעות יש חסידים ויש מתנגדים הספרדים כלולים במתנגדים
כלומר הם לא חסידים הם סך הכל גזע שונה אבל הם נשארו יהודים כמו לפני מהפכת הבעל שם טוב {מבלי לזלזל במהפכה זו}
לא שכנעתי אותו שרע לו, להיפך.אבל, ואת זה חייבים להפנים, אם אחד מרגיש טוב עם משהו, לא חייבים לשכנע אותו שבעצם רע לו והוא לא מרגיש.
זה ממש נושא ההודעה שלי...כל התפיסה הזו שגויה. מן הסתם אחד שטורח להסביר מעל כל במה ותחת כל עץ מדוע הוא לא מסכן, זה נובע ממשהו...
במה באה לידי ביטוי העצמאות שלהם??ורוב הישיבות הספרדיות כיום הם ממש עצמאים
מעולה,בעולם התורה הספרדי ממש עוד לא נגמר הרישום
אתה ממש לא צודק כי הנהגת הישיבה היא שייכת לכלל עולם הישיבות רק שב"ה כיום הישיבות הספרדיות גהות בעצמם וככה גם הר"י ישיבות מחנכים אותנו נכון שישיבות כמו שציינת הם יותר בדרך של הישיבות שהיו בחו"ל אבל כיום השיטה הישיבתית { שאין שום בעולת על זה אצל האשכנזים } היא זאת שתופסת את כלל הבחורים וזהו השיטה שבה צריך לצעוד בזמן הזה עם הסגנון של הדור שלנו ושוב פעם ישבתיות לא שייך לאף מגזרבמה באה לידי ביטוי העצמאות שלהם??
ומה זה ישיבה ספרדית כמו הישיבות בעירק או שמא כמו הישיבות במרוקו??
רוב המוחלט של ראשי הישיבות הספרדיות הם בוגרי ישיבות ליטאיות ומחנכים בישיבה בדיוק כפי שקיבלו בישיבה הן בצורת לימוד והן בצורת ההנהגה בישיבה. מה שלפעמים זה לא כ"כ הולך עם בחורים שהגיעו מרקע שונה מאוד..
הישיבות היחידות שאולי עצמאיות זה פורת יוסף וכיסא רחמים והם ממש לא נחשבות הישיבות הפותחות וזה בלשון המעטה..
מחול לך מעיקרא, וכי אני בעה"ב על הפשיטות?!יסלח לי ה"פשוט")
מה הפירוש השיטה הישיבתית?אבל כיום השיטה הישיבתית
גם מזרחיות לא שייכת לאף מגזר השאלה מאפה התרבות המזרחית מגיע וגם ייקא יוכל להתנהג כך..ושוב פעם ישבתיות לא שייך לאף מגזר
כבודו מתכוון על הישיבות הספרדיות המקוריות שמחנכים על שמירת סדרים ותפילה בישיבה ע"י גדול עומד ע"ג ופחות על הבניה של הבחור..בשפה אחרת בעולם התורה הספרדי זה יותר משטר { יש שיגידו קטנוניות } ובעולם התורה האשכנזי זה יותר בניה עצמית { יש שיגידו בגרות גבוה }
אין שום דרך משלנו כפי שכתב כבודו בעצמו רק בפיתולי מילים [הדרך הישיבתית אבל לא בבעלות אשכנזית] ואין שום יחודיות לישיבה ספרדית אלא שכל הבחורים מתפללים אותו הנוסח..ויש לנו דרך משלנ
את מי אתה כולל כאן???יש לנו דרך משלנו בה מחנכים אותנו כלל
בדיוק שמעתי סיפןר לפני כמה זמן אח של מישי שסיפרה לי שאחיה למד בפונוביז׳ וכל פעם אחרי השיעור שלא הבין את העיבריס טוב היה הןלך לבכות בשירותים שלא מבין מה מרן אדלשטיין הסבירדבריך אינם נכונים כלל ועיקר!!!
רוב הספרדים בישיבות ליטאיות לא מרגישים שום נחיתות.. הם יודעים טוב מאוד שסיבת הקושי שלנו להתקבל לישיבות ליטאיות לא נובע מסיבה אמתית אלא לפי הפרוטוקול.. זו המדיניות ואף אחד אפי' מהאשכנזים לא חושב על ספרדי באותה מנטליות עם אותו רקע משפחתי וצורת חינוך כסוג ב'
הדברים האלו היו שייכים לפני שלושים שנה כשרוב הספרדים באו מבתים פשוטים ולא היו הרבה בתים אברכים כמו אצל הליטאים.. מה שייצר שהספרדים שנדחפו אצל הליטאים היו בולטים בתמימותם מול שועלי הקרבות הליטאים...
[לדעתי פסגת התמימות באה לידי ביטוי בהקמת ה'מרביצי' שכל מטרתם הבלטת הנחיתות והבנה שככל שיתחנפו לאשכנזים ויבוזו לרבנים הספרדים כמו מרן זיע"א כך האשכנזים יקבלו אותם..
ומה שקרה בדיוק להיפך הם נהפכו ללעג וקלס בעיקר אצל האשכנזים ולא עזר להם מאומה הליטאים המשיכו להפלות ולבוז לתמימותם של הנחיתחם ודי בזה..]
כיום לאחר שיש אלפי משפחות בוגרי ישיבות ליטאיות משפחות אלו אינם שונים במאומה ממשפחות ליטאיות הן בסגנון בשיפשוף ובמנטליות. כך שאף אחד לא מרגיש שונה וזה עוול עצום שאותם משפחות יצתרכו ללמוד עם ספרדים ששונים מהם בתכלית השינוי רק בגלל ששניהם קרוים 'ספרדים'
כבוגר ישיבת פוניבז' אני שולח את ילדי רק למוסדות ליטאיים ולא אני ולא ילדיי מרגישים נחיתות כל שהיא ואני גאה במורשת של אבותי אבל מאידך מחבב מאוד את הסגנון של הישיבות שבו התחנכתי.
ביום שיקימו מוסדות באותו סגנון בדיוק שבו הורגלתי אשקול ברצינות [אף שלעצמי לא רואה בזה שום תועלת וכל רווח שיצא לי ממהלך כזה]
לעת עתה זה נראה ניסיון לחזק את אלו שלא מתאימים או שלא מצליחים להתקבל למוסדות ליטאיים שירגישו טוב ולא יצטערו שלא התקבלו.
מי שנמצא במצב כזה באמת שאין לו מה לחפש בישיבה אשכנזית ומקום המיועד לו ישיבה ספרדית בסגנון שלו..שלא הבין את העיבריס טוב
לא הייתי שם,מרן אדלשטיין הסביר
נשמע דמיוני כי אני הייתי בשיעורים של ר' גרשון והסתדר מאוד יפה וצריך להתרגל כמה שבועות סתם ככה לשיעורים כי השפה של ר' גרשון היתה קשה ממליא בלי קשר ובאמת כזה בחור אין לו מה לחפש בישיבה אשכנזיתבדיוק שמעתי סיפןר לפני כמה זמן אח של מישי שסיפרה לי שאחיה למד בפונוביז׳ וכל פעם אחרי השיעור שלא הבין את העיבריס טוב היה הןלך לבכות בשירותים שלא מבין מה מרן אדלשטיין הסביר
טיפש. במקום לבכות בשירותים של ישיבה אשכנזית תשב בהיכל של ישיבה ספרדית תלמד
אולי מדובר בשיעור הראשון או השני,נשמע דמיוני
זה בא כתגובה מול התעמולה הדמגוגית האדירה שמנסה להסביר שכאילו הספרדים בישיבות ליטאיות מרגישים סוג ג'.מן הסתם אחד שטורח להסביר מעל כל במה ותחת כל עץ מדוע הוא לא מסכן