בית כנסת של חניכי ישיבות אשכנזיות זה לא בעצם בוגרי ישיבות אשכנזיות?בית כנסת של חניכי ישיבות [האשכנזיות] [ממוצא ] ספרדים לא מיועד לבוגרי ישבות אשכנזיות שרוצים להתפלל בביהמ"ד ספרדי באוירה ישיבתי ת
>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
בית כנסת של חניכי ישיבות אשכנזיות זה לא בעצם בוגרי ישיבות אשכנזיות?בית כנסת של חניכי ישיבות [האשכנזיות] [ממוצא ] ספרדים לא מיועד לבוגרי ישבות אשכנזיות שרוצים להתפלל בביהמ"ד ספרדי באוירה ישיבתי ת
כמעט ולא תמצא כזה דבר כי אשכנזים לא צריכים להדגיש את זה שהם בוגרי ישיבות בניגוד לספרדיםבית כנסת של חניכי ישיבות אשכנזיות זה לא בעצם בוגרי ישיבות אשכנזיות?
לא הבנתי עם אתה מדבר על אשכנזים או על ספרדים בוגרי ישיבות אשכנזיות..כמעט ולא תמצא כזה דבר כי אשכנזים לא צריכים להדגיש את זה שהם בוגרי ישיבות בניגוד לספרדים
מה יש בזה?אגב, יש עוד דבר שצורם לי מאוד שבבית כנסת של בוגרי ישיבות ספרדיות לפעמים מלבישים מנגינה של שיר חסידי על הקדיש..
זה פשוט לא מתלבש יפהמה יש בזה?
כי זה לא להלביש מנגינה על משהו אחר, זה חלק ממנגינות היום הרת..גם בימים נוראים אנחנו נוהגים לשלב את המנגינה האשכנזית הידועה של ״היום הרת עולם״.
לא ידעתי שהגאונים רבי יהושע מאמן זצ"ל (עמק יהושע ח"ב או"ח ס"ס טו), ורבי אברהם חפוטא שליט"א (מענה לשון ח"ג יו"ד סי' טז אות ו, וח"ה יו"ד סי' מג) אינם פוסקים מרוקאים!!!הרבה פוסקים ומהם כל גדולי הפוסקים המרוקאים !
על טעם וריח אין מה להתווכח.זה פשוט לא מתלבש יפה
כי זה לא להלביש מנגינה על משהו אחר, זה חלק ממנגינות היום הרת..
מנגינה ערבית זה בסגנון של הפיוטים שהולך עם הקדישולא הבנתי מה גרע מנגינה אשכנזית ממנגינה ערבית?!
וגם דעת הגר"ש משאש זצ"ל אינה פשוטה כלל בזה. ראה כאןלא ידעתי שהגאונים רבי יהושע מאמן זצ"ל (עמק יהושע ח"ב או"ח ס"ס טו), ורבי אברהם חפוטא שליט"א (מענה לשון ח"ג יו"ד סי' טז אות ו, וח"ה יו"ד סי' מג) אינם פוסקים מרוקאים!!!
וע"ש שכן דעת הגר"י חזן זצ"ל (שו"ת יחו"ד דילה ח"א סי' יט, וח"ג סי' ה).וגם דעת הגר"ש משאש זצ"ל אינה פשוטה כלל בזה. ראה כאן
מרן זיע"א כבר עמד בזה שאין הבדל בין לגמור ללקרוא, כי אם צריך "לקרוא" את ההלל, ודילג תיבה, ג"כ לא קרא את ההלל. ודו"ק. ותול"מ.אני לא מבין מה ענין רבני מרוקו לכאן, כשמברכים "לגמור" את ההלל ומחסירים תיבה (או אות) זה ברכה לבטלה לכו''ע כי לא גמר.
אם הבנתי את כבודו נכון אז בשניהם לא יצא ידי חובה, אך אם בירך לגמור נוסף גם ברכה לבטלה.מרן זיע"א כבר עמד בזה שאין הבדל בין לגמור ללקרוא, כי אם צריך "לקרוא" את ההלל, ודילג תיבה, ג"כ לא קרא את ההלל. ודו"ק. ותול"מ.
צ"ע.אם הבנתי את כבודו נכון אז בשניהם לא יצא ידי חובה, אך אם בירך לגמור נוסף גם ברכה לבטלה.
יתקנני אם טעיתי
ערבך ערבא צריך!מנהגי החיד"א [עמאר],
הוא מעיד על הגר"א אבוחצירה זצ"ל, שמעיד שהוא ערב טוב!!!ערבך ערבא צריך!
ערבך ערבא צריך!הוא מעיד
מברכים לקרוא את הללאני לא מבין מה ענין רבני מרוקו לכאן, כשמברכים "לגמור" את ההלל ומחסירים תיבה (או אות) זה ברכה לבטלה לכו''ע כי לא גמר.
כנראה לא הייתי ברור למעלה.. זה היה יום שגמרו בו את ההלל ובירכו לגמור.מברכים לקרוא את הלל