• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

רבותי מהפכה

כמעט ולא תמצא כזה דבר כי אשכנזים לא צריכים להדגיש את זה שהם בוגרי ישיבות בניגוד לספרדים
לא הבנתי עם אתה מדבר על אשכנזים או על ספרדים בוגרי ישיבות אשכנזיות..
אגב, יש עוד דבר שצורם לי מאוד שבבית כנסת של בוגרי ישיבות ספרדיות לפעמים מלבישים מנגינה של שיר חסידי על הקדיש..
 
אגב, יש עוד דבר שצורם לי מאוד שבבית כנסת של בוגרי ישיבות ספרדיות לפעמים מלבישים מנגינה של שיר חסידי על הקדיש..
מה יש בזה?
אם עושים עושים את זה כמובן לא מאידאולוגיה נגד...
גם בימים נוראים אנחנו נוהגים לשלב את המנגינה האשכנזית הידועה של ״היום הרת עולם״.
 
זה פשוט לא מתלבש יפה

כי זה לא להלביש מנגינה על משהו אחר, זה חלק ממנגינות היום הרת..
על טעם וריח אין מה להתווכח.
זה בדיוק כמו שצורם לי כל מיני מנגינות ספרדיות שלא מתלבשות יפה.

ולא הבנתי מה גרע מנגינה אשכנזית ממנגינה ערבית?!
 
לא ידעתי שהגאונים רבי יהושע מאמן זצ"ל (עמק יהושע ח"ב או"ח ס"ס טו), ורבי אברהם חפוטא שליט"א (מענה לשון ח"ג יו"ד סי' טז אות ו, וח"ה יו"ד סי' מג) אינם פוסקים מרוקאים!!!
וגם דעת הגר"ש משאש זצ"ל אינה פשוטה כלל בזה. ראה כאן
 
וגם דעת הגר"ש משאש זצ"ל אינה פשוטה כלל בזה. ראה כאן
וע"ש שכן דעת הגר"י חזן זצ"ל (שו"ת יחו"ד דילה ח"א סי' יט, וח"ג סי' ה).
ושכן דעת הגה"ק ר' אלעזר אבוחצירה זצ"ל (הו"ד בס' מנהגי החיד"א [עמאר], ושכן מנהג תאפיללת).

ובעל כרחך שכל הנך רברבי לאו מרוקאים נינהו... (ואין להקשות ממנהג תאפיללת, די"ל דאף ששטחה בתוך מרוקו, מ"מ אין לה "דין" מרוקו...).
 
אני לא מבין מה ענין רבני מרוקו לכאן, כשמברכים "לגמור" את ההלל ומחסירים תיבה (או אות) זה ברכה לבטלה לכו''ע כי לא גמר.
מרן זיע"א כבר עמד בזה שאין הבדל בין לגמור ללקרוא, כי אם צריך "לקרוא" את ההלל, ודילג תיבה, ג"כ לא קרא את ההלל. ודו"ק. ותול"מ.
 
מרן זיע"א כבר עמד בזה שאין הבדל בין לגמור ללקרוא, כי אם צריך "לקרוא" את ההלל, ודילג תיבה, ג"כ לא קרא את ההלל. ודו"ק. ותול"מ.
אם הבנתי את כבודו נכון אז בשניהם לא יצא ידי חובה, אך אם בירך לגמור נוסף גם ברכה לבטלה.
יתקנני אם טעיתי
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון