בית כנסת של חניכי ישיבות אשכנזיות זה לא בעצם בוגרי ישיבות אשכנזיות?בית כנסת של חניכי ישיבות [האשכנזיות] [ממוצא ] ספרדים לא מיועד לבוגרי ישבות אשכנזיות שרוצים להתפלל בביהמ"ד ספרדי באוירה ישיבתי ת
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
בית כנסת של חניכי ישיבות אשכנזיות זה לא בעצם בוגרי ישיבות אשכנזיות?בית כנסת של חניכי ישיבות [האשכנזיות] [ממוצא ] ספרדים לא מיועד לבוגרי ישבות אשכנזיות שרוצים להתפלל בביהמ"ד ספרדי באוירה ישיבתי ת
כמעט ולא תמצא כזה דבר כי אשכנזים לא צריכים להדגיש את זה שהם בוגרי ישיבות בניגוד לספרדיםבית כנסת של חניכי ישיבות אשכנזיות זה לא בעצם בוגרי ישיבות אשכנזיות?
לא הבנתי עם אתה מדבר על אשכנזים או על ספרדים בוגרי ישיבות אשכנזיות..כמעט ולא תמצא כזה דבר כי אשכנזים לא צריכים להדגיש את זה שהם בוגרי ישיבות בניגוד לספרדים
מה יש בזה?אגב, יש עוד דבר שצורם לי מאוד שבבית כנסת של בוגרי ישיבות ספרדיות לפעמים מלבישים מנגינה של שיר חסידי על הקדיש..
זה פשוט לא מתלבש יפהמה יש בזה?
כי זה לא להלביש מנגינה על משהו אחר, זה חלק ממנגינות היום הרת..גם בימים נוראים אנחנו נוהגים לשלב את המנגינה האשכנזית הידועה של ״היום הרת עולם״.
לא ידעתי שהגאונים רבי יהושע מאמן זצ"ל (עמק יהושע ח"ב או"ח ס"ס טו), ורבי אברהם חפוטא שליט"א (מענה לשון ח"ג יו"ד סי' טז אות ו, וח"ה יו"ד סי' מג) אינם פוסקים מרוקאים!!!הרבה פוסקים ומהם כל גדולי הפוסקים המרוקאים !
על טעם וריח אין מה להתווכח.זה פשוט לא מתלבש יפה
כי זה לא להלביש מנגינה על משהו אחר, זה חלק ממנגינות היום הרת..
מנגינה ערבית זה בסגנון של הפיוטים שהולך עם הקדישולא הבנתי מה גרע מנגינה אשכנזית ממנגינה ערבית?!
וע"ש שכן דעת הגר"י חזן זצ"ל (שו"ת יחו"ד דילה ח"א סי' יט, וח"ג סי' ה).וגם דעת הגר"ש משאש זצ"ל אינה פשוטה כלל בזה. ראה כאן
מרן זיע"א כבר עמד בזה שאין הבדל בין לגמור ללקרוא, כי אם צריך "לקרוא" את ההלל, ודילג תיבה, ג"כ לא קרא את ההלל. ודו"ק. ותול"מ.אני לא מבין מה ענין רבני מרוקו לכאן, כשמברכים "לגמור" את ההלל ומחסירים תיבה (או אות) זה ברכה לבטלה לכו''ע כי לא גמר.
אם הבנתי את כבודו נכון אז בשניהם לא יצא ידי חובה, אך אם בירך לגמור נוסף גם ברכה לבטלה.מרן זיע"א כבר עמד בזה שאין הבדל בין לגמור ללקרוא, כי אם צריך "לקרוא" את ההלל, ודילג תיבה, ג"כ לא קרא את ההלל. ודו"ק. ותול"מ.
צ"ע.אם הבנתי את כבודו נכון אז בשניהם לא יצא ידי חובה, אך אם בירך לגמור נוסף גם ברכה לבטלה.
יתקנני אם טעיתי
ערבך ערבא צריך!מנהגי החיד"א [עמאר],
הוא מעיד על הגר"א אבוחצירה זצ"ל, שמעיד שהוא ערב טוב!!!ערבך ערבא צריך!
ערבך ערבא צריך!הוא מעיד
מברכים לקרוא את הללאני לא מבין מה ענין רבני מרוקו לכאן, כשמברכים "לגמור" את ההלל ומחסירים תיבה (או אות) זה ברכה לבטלה לכו''ע כי לא גמר.
כנראה לא הייתי ברור למעלה.. זה היה יום שגמרו בו את ההלל ובירכו לגמור.מברכים לקרוא את הלל