רבותי מהפכה

ערבך ערבא צריך!
לא הבנתי, הגר"א אבוחצירא משבח אותו, אתה סובר שלא ראוי לשבחים?!
עכ"פ הגר"א אבוחצירה ראה את הספר ונתן לו הסכמה. (אם כי אין הכרח שראה נקודה זו בספר. אך מסתבר יותר שלא יגיש סםר לאדם בו כותב בשמו שאינם).

ואני חושב שיותר נכון מה"ערבא ערבא צריך" זה "בעל כרחו עונה אמן"!!!
 
לא הבנתי, הגר"א אבוחצירא משבח אותו, אתה סובר שלא ראוי לשבחים?!
עכ"פ הגר"א אבוחצירה ראה את הספר ונתן לו הסכמה. (אם כי אין הכרח שראה נקודה זו בספר. אך מסתבר יותר שלא יגיש סםר לאדם בו כותב בשמו שאינם).
רבינו ז"ל הכה על קדקדו טובא, ואכמ"ל
ואני חושב שיותר נכון מה"ערבא ערבא צריך" זה "בעל כרחו עונה אמן"!!!
אמן!
 
זה כבר טענתי כמה פעמים בפורום.
רוב הישיבות הספרדיות כיום הם בעצם חיקוי של ישיבות אשכנזיות ולפעמים אף יותר קיצונית באשתכנזות [בנושאים ההלכתים בישיבות הליטאיות יש חופש פעולה מוחלט וכ"א עושה כרצונו מדליק נרות חנוכה כרצונו ועושה יחוד כרצונו ועוד ועוד מה שאצל הספרדים מתקצנים יותר להוכיח אשתכנזות].
ומה העיניין ללכת לחיקוי עם כל התופעות לוואי שבזה עדיף ללכת למקור.
היום עולם הישיבות הספרדי הוא מקורי וזה ממש לא חיקוי
כי יש הבדל בין הנהגה של גדולי ראשי הישיבות הרב שך זצ"ל שמרן חכם שלום תלמיד שלו והלך בדיוק בדרכו וזה הנהגה של עולם הישיבות מיכלולית אשכנזיות וספרדיות ביחד ורוב הישיבות הספרדיות כיום הם ממש עצמאים
ואגב אני היתי גם אצל האשכנזים ועכשיו עברתי לספרדים
 
כמה שזה נכון
ממש לא נכון
בהיותי בבית כנסת של בוגרי ישיבות ספרדיות וגמרו הלל בברכה שרו מה אשיב בהברה אשכנזית וממש נזדעזעתי.
אתה סתם מלכלך על עולם התורה הספרדי ועל הספרדים בוגרי הישיבות האשכנזיות והספרדיות כי 99 אחוז מהישיבות והבוגרים מתפללים רגיל בהברה ספרדית כמו רבותינו זצ"ל רק ב"ה כיום נוסף ההאוירה הישיבתי שזה מחנה משותף לספרדים ואשכנזים תפילות בהתרוממות והתחברות אמיתי ב"ה
 
לא הבנתי עם אתה מדבר על אשכנזים או על ספרדים בוגרי ישיבות אשכנזיות..
אגב, יש עוד דבר שצורם לי מאוד שבבית כנסת של בוגרי ישיבות ספרדיות לפעמים מלבישים מנגינה של שיר חסידי על הקדיש..
מה הבעיה להפך כיום הדור מחובר למנגינות חסידי וממש מתחברים לקדיש ולתפילה ויש בזה דבר מרומם
ואם אתה גאה בעצמך באמת זה ממש לא אמור לצרום לך אלא להפך כי אתה שלם עם עצמך ולא מגינה של קדיש קובעת מה אתה
 
ממש לא נכון

אתה סתם מלכלך על עולם התורה הספרדי ועל הספרדים בוגרי הישיבות האשכנזיות והספרדיות כי 99 אחוז מהישיבות והבוגרים מתפללים רגיל בהברה ספרדית כמו רבותינו זצ"ל רק ב"ה כיום נוסף ההאוירה הישיבתי שזה מחנה משותף לספרדים ואשכנזים תפילות בהתרוממות והתחברות אמיתי ב"ה
אני סיפרתי מה שראיתי, מסתבר שאין עוד (הרבה) כאלו.
רק באתי לומר שלפעמים אפשר להגיע גם לזה..
 
מה הבעיה להפך כיום הדור מחובר למנגינות חסידי
גם אני מחובר
וממש מתחברים לקדיש ולתפילה ויש בזה דבר מרומם
לדעתי זה לא הולך ביחד, וכבר כתבו לעיל שזה עניין של טעם וריח..
ואם אתה גאה בעצמך באמת זה ממש לא אמור לצרום לך
לא נכון בכלל, נראה אותך נהנה מקטעים בחזנות שאתה לא אוהב.
 
הא הבנתי אבל בדרך כלל מגינות חסידיות מתלבשות טוב בקדישים קבלת שבת ועוד
במנגינות חסידיות צריך הברה אשכנזית (בכל אופן כך לטעמי)
לדוג' נקח את חבושה שישיר יה אכסוף עם הקול הקלאסי שלו.. ללמי שאוהב שיהיה בתאבון.
 
במנגינות חסידיות צריך הברה אשכנזית (בכל אופן כך לטעמי)
לדוג' נקח את חבושה שישיר יה אכסוף עם הקול הקלאסי שלו.. ללמי שאוהב שיהיה בתאבון.
הליטאים שרים את אותם שירים בהברה ליטאית והחסידים בהברה חסידית, ולא רואים בכך שום בעיה. רק הספרדים הנחיתים שרים בהברה של אחרים.
 
הליטאים שרים את אותם שירים בהברה ליטאית והחסידים בהברה חסידית, ולא רואים בכך שום בעיה. רק הספרדים הנחיתים שרים בהברה של אחרים.
זה בגלל שההברות שלשניהם הופכות את המילים למלעיל ד''א הסרוגים שרים את החסידי בהברה 'ישראלית' וזה באמת לא כזו מציאה גדולה
 
הליטאים שרים את אותם שירים בהברה ליטאית והחסידים בהברה חסידית, ולא רואים בכך שום בעיה. רק הספרדים הנחיתים שרים בהברה של אחרים.
אולי בעצם כן הבנתי את כוונתך..
בכל אופן היה לי חבר ליטאי שאהב לשמוע אום כולתום, אז אם הוא לא שר את זה בהברה ליטאית הוא נחיתי?
 
החינוך הכי טוב לילד זה בישיבה שהוא לא ירגיש שמה סוג ג'
במחילה מהכותבים שליט"א, אני לומד בישיבה אשכנזית מ"ספינות הדגל" וכלל לא מרגיש סוג ג', האפליה קיימת בצורה ניכרת מאוד בקבלה (כ10% ספרדים בלבד!!) אך אינה קיימת לבחורים עצמם, ולענ"ד כל עוד עולם הישיבות שלנו לא מפותח כ"כ (וכ"א יודע את זה...) אין דוחין נפש מפני נפש.
 
במחילה מהכותבים שליט"א, אני לומד בישיבה אשכנזית מ"ספינות הדגל" וכלל לא מרגיש סוג ג', האפליה קיימת בצורה ניכרת מאוד בקבלה (כ10% ספרדים בלבד!!) אך אינה קיימת לבחורים עצמם, ולענ"ד כל עוד עולם הישיבות שלנו לא מפותח כ"כ (וכ"א יודע את זה...) אין דוחין נפש מפני נפש.
ידיד יקר,
גם אם כעת אינך מרגיש ואולי בצדק סוג ד'. מ"אנוסי ספרד". למרות שכנראה הינך מודע לכך שאתה במקום גזעני...
עם הזמן תבין שזו הייתה טעות אסטרטגית קשה מהרבה בחינות.
לא כאן מקום לפרט את הטעות הזו על כל צדדיה, אך לגודל הנושא פטור בלא כלום אינו במסגרת אפשר.

כעת אתה אומנם מתהדר בעטרה מפוקפקת שככל הנראה לא מתאימה לך, לאופייך ולאורחות חייך הראויים לך. ובכל מקרה, עטרה זו נובעת ממקום שאינה סופרת מספיק את מה שאתה, את אחיך אבותיך ורבותיך, את גזעך (וכנראה גם אותך, כמעט כל ספרדי שלמד בישיבה אשכנזית שמע עשרות פעמים - אתה לא פרענק, אבל...)... במקום זה, קרי העולם הליטאי, אינך מצוי בו בזכות, אלא כשוליא. זהו מקום שלא תוכל להתקדם בו להיות ר"מ או ראש ישיבה (במוסדותיהם), אלא אולי, במקרה הטוב, לאחר עבודה קשה ומאומצת ותשלום מחירים נפשיים וכספיים רבים - אדם שרוב הציבור מקבלים אותו בסבר פנים יפות בבית הכנסת ועושים לו טובה על זה שילדיו ילמדו במוסדותיהם.

ואני שואל - הלעולם תהיה שולי וחסר משמעות, אדם שנולד בדיעבד למציאות שאינה אידיאלית?

מכיון שאתה חושש לנפשך ובעל נפש אתה, הסכנה בכך שאתה תתרגל לזה ותהיה בעל זהות קרועה, בעל תחושת זרות מתמדת. לא באמת שייך לשום קהילה. בבחינת מוּזָר הָיִיתִי לְאֶחָי (האשכנזים) וְנָכְרִי (תאמר) לִבְנֵי אִמִּי (עדת הספרדים).

האם זה מה שהקב"ה רוצה ממך? כך תעבוד את בוראך בשמחה? האם תיאלץ כל חייך לשחק את משחק הליטאיות המזויפת (שהולכת וגוועת בודרנו אנו תהילות לקל), כדי לעורר אהדה מהולה בבוז וברחמים מאחינו האשכנזים?

ומה עוד שאני רואה כאן נושא של הטייה והטעיה -
נקודת המוצא שלך ושל כמה מהכותבים אודות "עולם הישיבות שאינו מפותח" אינה מבטאת את האמת, כי אם "הפנמה" מעוררת רחמים של תפיסות וסטריאוטיפים שמקורם במציאות גזענית החוטאות לאמת.

אין להאריך כאן על מצב "ספינות הדגל" וכמה זיוף ושקרים גסים יש בזה ומאידך לא בישיבות הספרדיות שפורחות ועולות מעלה מעלה, גבוה מעל גבוה.

לכן אני מותיר לך לענות לעצמך על השאלות הנוקבות:
למה לא להרגיש טוב במה שאתה, בעולם התרבותי והדתי שממנו באת?
וכי חסר לספרדים ומחנכיהם תורה ויראת שמים?
וכי לא ראויים הם גדולי עולם ספרדים שתוכל ללכת לאורם, בדרך שהתוו לך, בגאון, עם עמוד שדרה זקוף, לא בסתר בתוככי הבית פנימה ב"מרתפי האנוסים", כשכל העת תצטרך לשחק בגלוי את משחק הליטאיות המזויף?

הערה: איני כותב לך באופן אישי, אלא כנגד התפיסה שאתה מציג. שמא אתה באופן אישי מצוי במקומות אחרים ועם תכניות אחרות ואינך צפוי למציאות העגומה המתוארת למעלה. אך אני כותב מתוך היכרות עם עשרות רבות של אברכים שחיים במציאות לא פשוטה, מעין זו המתוארת למעלה.
 
נערך לאחרונה:
ידיד יקר,
גם אם כעת אינך מרגיש ואולי בצדק סוג ד'. מ"אנוסי ספרד". למרות שכנראה הינך מודע לכך שאתה במקום גזעני...
עם הזמן תבין שזו הייתה טעות אסטרטגית קשה מהרבה בחינות.
לא כאן מקום לפרט את הטעות הזו על כל צדדיה, אך לגודל הנושא פטור בלא כלום אינו במסגרת אפשר.

כעת אתה אומנם מתהדר בעטרה מפוקפקת שככל הנראה לא מתאימה לך, לאופייך ולאורחות חייך הראויים לך. ובכל מקרה, עטרה זו נובעת ממקום שאינה סופרת מספיק את מה שאתה, את אחיך אבותיך ורבותיך, את גזעך (וכנראה גם אותך, כמעט כל ספרדי שלמד בישיבה אשכנזית שמע עשרות פעמים - אתה לא פרענק, אבל...)... במקום זה, קרי העולם הליטאי, אינך מצוי בו בזכות, אלא כשוליא. זהו מקום שלא תוכל להתקדם בו להיות ר"מ או ראש ישיבה (במוסדותיהם), אלא אולי, במקרה הטוב, לאחר עבודה קשה ומאומצת ותשלום מחירים נפשיים וכספיים רבים - אדם שרוב הציבור מקבלים אותו בסבר פנים יפות בבית הכנסת ועושים לו טובה על זה שילדיו ילמדו במוסדותיהם.

ואני שואל - הלעולם תהיה שולי וחסר משמעות, אדם שנולד בדיעבד למציאות שאינה אידיאלית?

מכיון שאתה חושש לנפשך ובעל נפש אתה, הסכנה בכך שאתה תתרגל לזה ותהיה בעל זהות קרועה, בעל תחושת זרות מתמדת. לא באמת שייך לשום קהילה. בבחינת מוּזָר הָיִיתִי לְאֶחָי (האשכנזים) וְנָכְרִי (תאמר) לִבְנֵי אִמִּי (עדת הספרדים).

האם זה מה שהקב"ה רוצה ממך? כך תעבוד את בוראך בשמחה? האם תיאלץ כל חייך לשחק את משחק הליטאיות המזויפת (שהולכת וגוועת בודרנו אנו תהילות לקל), כדי לעורר אהדה מהולה בבוז וברחמים מאחינו האשכנזים?

ומה עוד שאני רואה כאן נושא של הטייה והטעיה -
נקודת המוצא שלך ושל כמה מהכותבים אודות "עולם הישיבות שאינו מפותח" אינה מבטאת את האמת, כי אם "הפנמה" מעוררת רחמים של תפיסות וסטריאוטיפים שמקורם במציאות גזענית החוטאות לאמת.

אין להאריך כאן על מצב "ספינות הדגל" וכמה זיוף ושקרים גסים יש בזה ומאידך לא בישיבות הספרדיות שפורחות ועולות מעלה מעלה, גבוה מעל גבוה.

לכן אני מותיר לך לענות לעצמך על השאלות הנוקבות:
למה לא להרגיש טוב במה שאתה, בעולם התרבותי והדתי שממנו באת?
וכי חסר לספרדים ומחנכיהם תורה ויראת שמים?
וכי לא ראויים הם גדולי עולם ספרדים שתוכל ללכת לאורם, בדרך שהתוו לך, בגאון, עם עמוד שדרה זקוף, לא בסתר בתוככי הבית פנימה ב"מרתפי האנוסים", כשכל העת תצטרך לשחק בגלוי את משחק הליטאיות המזויף?

הערה: איני כותב לך באופן אישי, אלא כנגד התפיסה שאתה מציג. שמא אתה באופן אישי מצוי במקומות אחרים ועם תכניות אחרות ואינך צפוי למציאות העגומה המתוארת למעלה. אך אני כותב מתוך היכרות עם עשרות רבות של אברכים שחיים במציאות לא פשוטה, מעין זו המתוארת למעלה.
כל התפיסה הזו שגויה. מן הסתם אחד שטורח להסביר מעל כל במה ותחת כל עץ מדוע הוא לא מסכן, זה נובע ממשהו...
אבל, ואת זה חייבים להפנים, אם אחד מרגיש טוב עם משהו, לא חייבים לשכנע אותו שבעצם רע לו והוא לא מרגיש.
 
חזור
חלק עליון