• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

רבותי מהפכה

אני דן אותך לכף זכות שאתה לא מכיר את עולם הישיבות הספרדי שהתפתח חבל שנשארת מאחור לך תבדוק בעצמך ישיבות אל תתפתה ממה שאתה יודע מהעבר

אין לי מה לעשות חוץ מלרחם מי שמבין שאצל הספרדים אסור ללמוד כי יש סיכוי יותר להתקלקל עם רגשי נחיתות כאלו אין לי איך להתמודד צר לי עליך לשכנע אותך אין לי אפשרות אבל לרחם עליך אני יכול ומחובתי

סטית מהנושא הנושא הוא לא עם יש כאלו שמצליחים אלא שיש ישיבות מעולות היום אצל הספרדים ולא צריך כל הזמן לרדוף אחרי האשכנזים ולהיות סוג ב'
מסכים איתך שאין צורך לרדוף אחרי האשכנזים, אבל כל זה רק אם זה נובע מרגשי נחיתות וכד'. אבל יש יחידים שבאמת צריכים מכל מיני סיבות כסגנון מסויים וכד' דווקא ישיבה ליטאית, לא בגלל שהיא ליטאים אלא בגלל שאין ישיבה ספרדית בסגנון הזה, ואז ודאי שאין לשלוח את הבחור לישיבה ספרדית יען היא ספרדית, אך זה לא מגיע מנחיתות.
למה היום יש ישיבות עם מבחר גדול ספרדיות רינת התורה שדומה מאוד לתפרח ויש רכסים יסודות באר התלמוד יסודות ועוד רבות הישיבות תתחיל לבדוק ולצאת משנות ה_80 סליחהעל החדות
אין שום קשר בין הצוליות של תפרח שמגיעה מהבחורים עצמם, ללא כל משטר, לבין הצוליות והסגירות של ישיבות שמגיעה עם משטר כבד מאוד.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
מסכים איתך שאין צורך לרדוף אחרי האשכנזים, אבל כל זה רק אם זה נובע מרגשי נחיתות וכד'. אבל יש יחידים שבאמת צריכים מכל מיני סיבות כסגנון מסויים וכד' דווקא ישיבה ליטאית, לא בגלל שהיא ליטאים אלא בגלל שאין ישיבה ספרדית בסגנון הזה, ואז ודאי שאין לשלוח את הבחור לישיבה ספרדית יען היא ספרדית, אך זה לא מגיע מנחיתות.
הבעיה שאף פעם לא טרחו לבדוק את המנטליות שאצל הספרדים בישיבות הטובות הכל סטיגמא ולכן חושבים שלא טוב מבחנתי רוב מוחץ של הבחורים שלנו גם אם הצליחו בישיבות אשכנזיות בישיבה ספרדית יכלו להצליח יותר בגלל שהיו מרגישים שהם שווים סוג א' ויש להם סיכוי להיות ר"מ במקום וכו' מה שבמקום אשכנזי בתת מודע הדבר היחיד שאפשר להיות שם או הטבח או המנקה (גילוי נאות אני עוסק עם בחורים שלומדים בהרבה ישיבות ואני אומר לך מנסיוני וישבתי עם כמה וכמה אנשימקצוע בתחום ואמרו לי את אותו דבר שפשוט שאם היו לומדים בישיבות ספרדיות רוב מוחץ היו מצליחים יותר
 
לפי הנראה בחור שמחפש ישיבה אשכנזית בזמן שהיום יש ישיבות מעולות ספרדיות והוא נלחם על זה פירוש שהוא מצהיר אנחנו לא מספיק טובים אין לנו את הכלים איך לחנך ולהוביל רק האשכנזים יכולים ממילא כשמגיע לישיבה כבר בהרגשה הוא לא סוג ג אלא סוג ה' הרי כמה שיצא למדן מהישיבה האם יש סיכוי שיהיה ר"מ או משיח בישבה אשכנזית ודאי שלא כי הבחור הספרדי אצל האשכנזים סוג ה' ויש הרבה להאריך
הבעיה שאתה מכליל את כל הספרדים כציבור אחד.
אין שום קשר בין בחור הלומד בישיבה ליטאית שאבותיו גם התחנכו במוסדות ליטאים, לזה שהוריו מכרו אבטיחים בשוק הבוכרים..
זה הגדרה גזענית מובהקת להכליל אנשים לפי צבע עורם או ארץ מוצאם אין שום קשר בניהם והם בכלל לא אותו ציבור זה שהם מתפללים אותו נוסח לא הופך אותם לדומים במשהו.
לכן זה עוול עצום להכריח אדם שמעוניין להתחנך כפי שקיבל והתחנך בביתו לשנות את סגנונו רק בשביל שלספרדי שלא התקבל לישיבה ליטאית לא ירגיש דפוק..
לכן אין לי שום עיניין להגדרה עצמית ממי שמתפלל בנוסח שונה ולא מכליל את עצמי עם ציבור שהמחנה המשותף היחיד הוא אותו הנוסח..
 
אם הצליחו בישיבות אשכנזיות בישיבה ספרדית יכלו להצליח יותר בגלל שהיו מרגישים שהם שווים סוג א'
הבלים.
בחור ספרדי שהתקבל לישיבה ליטאית מובחרת מרגיש א' א' א'.
בעצם זה שהצליח להיות מהמיעוט שהצליח להכנס.
ותנוח דעתך אפי' לא מנסים לקבל משרה אצל אשכנזים אלא פשוט נחטפים במוסדות הספרדים.
דוק ותשכח רוב המוחלט של הרמי"ם בישיבות ספרדיות הם בוגרי ישבות ליטאיות [גם הצעירים שבהם].
ועדיין רוב ראשי הישיבות הספרדיות לוקחים חתנים לבנותיהם רק מישיבות ליטאיות [כולל אלא שנואמים בישבותיהם שהספרדים יותר טובים מהאשכנזים]
כך שלומר שבחור ספרדי בישיבה ליטאית מרגיש סוג ב' זה מגוחך וחסר כל בסיס מציאותי..
 
תנוח דעתך אפי' לא מנסים לקבל משרה אצל אשכנזים אלא פשוט נחטפים במוסדות הספרדים.
נסחפת..
ישנם אברכים ספרדים מעולים (עידית שבעידית) שלמדו בישיבות האשכנזיות המובחרות ומחפשים משרה כר”מ בישיבה ספרדית ו... שום דבר.
לא נחטפים ולא בטיח.
בדר”כ מביאים מישהו מהמשפחה או חבר מביא חבר וכו’
 
ישנם אברכים ספרדים מעולים (עידית שבעידית) שלמדו בישיבות האשכנזיות המובחרות ומחפשים משרה כר”מ בישיבה ספרדית ו... שום דבר.
כוונתי ביחס שהסיכויים הרבה יותר גבוהים.
זה נכתב בדרך גוזמא להעמיד את הצד השני מול הגוזמאות שהעמידו כאן כאילו כל מי שלומד בישיבה ליטאית הוא מסכן ואמלל ומרגיש סוג ה'.
 
מתנצל מראש אם דעתי לא כ"כ תהיה מוקבלת כאן
אני ב"ה זכיתי ללמוד בישיבה קטנה ספרדית ובישיבה גדולה אשכנזית די סגורה וכעת בכולל אשכנזי די טוב
ואני קורא את כל האשכולות כאן ובמקומות אחרים על הנושא הזה וזה מציק לי מעט בעצם הרצון של אותם אנשים שדוחפים לזה רוצים שבחור טוב כישרוני ירא שמים בעל דרגה רוחנית ילך לישיבה ספרדית שבהכרח לא ימלט שיש שם גם בחורים פחות מרמתו הרוחנית ע"מ ש.... שהישיבות הספרדיות יצליחו בשביל שהוא לא ירגיש סוג ג זה גובל ברשעות לדעתי עדיף שבחור ספרדי ילמד טוב יתעלה בתורה ויראת שמים וירגיש סוג .ג.
מאשר שילמד עם בחורים מהפריפריה שיש להם מושגים בדברים שלו אין מושגים בהם
לדעתם של המון אברכים בני תורה אסור לשלוח בחור בני ברקי שמור לישיבה עם בחור מאשקלון שיש לו מושגים אחרים
עדיף לסבול קצת 6 שנים ולצאת עם מושגים מרוממים וגבוהים
לפי"ז אפילו ישיבות אשכנזיות לא כ"כ טובות עדיפות מישיבה ספרדית טובה כי שמה יש פחות סיכוי להתקלקל כמובן כל דברי הם אך ורק על ישיבות סגורות
על הפתוחות אין לי מה לומר
מקווה לתגובה עניינית ומוכבדת
כיום בישיבות האשכנזיות יש יותר יר"ש מהישבות הספרדיות ??????????????????????????????????????????????????
תגיד לי אתה יודע על מה אתה מדבר
 
לעצם הענין הישיבות הספרדיות במגמה עצומה של עליה ויש עשרות ישיבות מצוינות
אומנם לא הגיעו עדיין לישובות של השורה הראשונה של הישיבות האשכנזיות ובעז"ה יגיעו
עדיין בחורי הישיבות שלנו מרגישים נחותים וכל עוד נרגיש כך לא נצליח להתקדם
נמצאים הרבה בחורים בישיבות שלנו שחלום חייהם היה להתקבל לישיבה אשכנזית ולא הצליחו ולומדים בישיבה עם תחושה של כישלון
ישיבה קטנה ספרדית מתגאה בכמות הבחורים שהתקבלו לאשכנזיות
שמעתי על ישיבה קטנה חשובה שכל הישיבה חגגה עם בחור שהתקבל לוולפסון א"כ שלא יהיה להם רגשי נחיתות?
ויש עוד הרבה סיבות לכך ,,,,,,,,,
צריך לדעת שיש הרבה בחורים מיש"ק שלנו שהתקבלו לישי"ג האשכנזיות חלקם מחמת שבאמת היו מיוחדים ורובם מחמת הקשרים עם חברי התנועה ורבניה או עם תורמים וכדו' והם לא מצליחים בישיבה כלל ויש שנראה שהם מצליחים אבל אם היו בישיבות שלנו היו מצליחים יותר [יש שבאמת מצליחים]
לטענה שבישיבות הספרדיות יש משטר. היום שהישיבות יותר גדולות יש הרבה פחות משטר ובהרבה ישיבות אשכנזיות יש משטר הרבה יותר ממה שהיה בעבר
יש בעי' קשה שהיא לדעתי הסיבה העיקרית שמונעת הצלחה מהישיבות שלנו והיא שהבחורים כל המן מקטרים על הישיבה ובפרט על הראש ישיבה והמשגיח ויש הרבה תעמולה נגד ראשי הישיבות ודרך הלימוד מרבנים שהם עצמם למדו בישיבות וכל חתניהם וחתניהם ואחייניהם לומדים בישיבות אשכנזיות
וגם מדרשנים ומרצים שחלקם בעלי תשובה שמספרים בדיחות וכו' שזורעים ארס וחורבן על הבחורים שלנו
די תפסיקו להתלונן תהיו פטריוטים בכל מקום יש חסרונות אל תתייחסו לא לרבנים ולמרצים ולאומרי שיחות הספרדים שכל הזמן מדברים ומתלוצצים מדרך הלימוד בישיבות ומראשי הישיבות
הישיבה ורבניה הם בונים לנו את כל החיים הרוחניים שלנו ואין אדם לומד אלה מה וממי שחפץ
בחורים יקרים תעריכו את עצמכם כל העולם עומד עליכם תתחברו למקום שאתם לומדים תעריכו את הרבנים שמוסרים את התורה שקיבלו מרבותיהם תשקיע בעיון בשיעורים בלימוד בקיאות ולימוד ההלכה
תתחברו להנהגות הרוחניות של הישיבה
אתם החוליה הבאה בשרשרת מסירת התורה וההנהגה הרוחנית של הדור הבא
עוד ההארה שלא מן הענין הישיבות שלנו מלאים באלפי או עשרות אלפי בני עליה ששקועים בתורה וירא"ש בדור שמלא מלא פיתוים וכו'

הבחורים של ימינו גדולים בהרבה מהדורות הקודמים שלא התמודדו עם מה שכל בחור מתמודד היום
לדעתי אם רוצים לקבל ברכה לקבל מהבחורים הצדיקים של הדור הזה

 
מסכים איתך שאין צורך לרדוף אחרי האשכנזים, אבל כל זה רק אם זה נובע מרגשי נחיתות וכד'. אבל יש יחידים שבאמת צריכים מכל מיני סיבות כסגנון מסויים וכד' דווקא ישיבה ליטאית, לא בגלל שהיא ליטאים אלא בגלל שאין ישיבה ספרדית בסגנון הזה, ואז ודאי שאין לשלוח את הבחור לישיבה ספרדית יען היא ספרדית, אך זה לא מגיע מנחיתות.

אין שום קשר בין הצוליות של תפרח שמגיעה מהבחורים עצמם, ללא כל משטר, לבין הצוליות והסגירות של ישיבות שמגיעה עם משטר כבד מאוד.
בתפרח יש משטר מסוג שונה
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
המשטר בתפרח הרבה יותר
אין שום משטר בתפרח. אף אחד מהצוות לא יגיד לך מה לעשות.
יש מין מנטליות אצל רבנים מסוימים [שזה גם זולג לעבר הכוללים] שהם כאילו בעלים על הבחורים עם משטר של ילדים בגן.
יש חוסר גדול בבניה עצמית וזה קיים בעיקר בסגנון הספרדי העתיק. [רק אצל הספרדים תמצא את הר"כ עם שמונה אברכים קורא לאברכים 'התלמידים שלי' וזה בא לידי ביטוי גם בצורת ההתיחסות קשה לעכל שאנשים יודעים לסתדר לבד והם לא נתינים של אף אחד]
בישיבות הליטאיות רוב המוחלט בנוי ממשמעת עצמית או מלחץ חברתי ולא משלטון מגבוה. אם הבחורים מתיחסים לרבניהם כאדמורים זה מבחירה אישית ואין איש שכופה אותם בכך או מכריח אותם להתנהג כך..
כמובן יש יוצא מן הכלל משני המגזרים כמו אור ישראל אצל האשכנזים ויסודות והמסתעף אצל הספרדים..
 
נערך לאחרונה:
וגם מדרשנים ומרצים שחלקם בעלי תשובה שמספרים בדיחות וכו' שזורעים ארס וחורבן על הבחורים שלנו
זה אסון של ממש צריך למגר את התופעה הקלוקלת הזו.
מי שלא שימש את רבותיו מצעירותו לא יכול לקבל במה ובפרט בציבור תורני איכותי [העבר החילוני של אותם דרשנים משפיע מאוד על צורת הדיבור והמושגים והסגנון של הדברים שצעיר חרדי מלידה לא אמור להיחשף לסגנון זול כזה]
 
כיום בישיבות האשכנזיות יש יותר יר"ש מהישבות הספרדיות ??????????????????????????????????????????????????
תגיד לי אתה יודע על מה אתה מדבר
בסגורות בוודאי וגם בלא כ"כ סגורות אני מעדיף בחור שגם שיש לו ירידה זה לא נראה בהתחלה כלפי חוץ ככה זה לא מקלקל אחרים
מאשר בחור שהדבר הראשון זה ניכר כלפי חוץ
ואני מאמין שאני יודע על מה אני מדבר
 
בסגורות בוודאי וגם בלא כ"כ סגורות אני מעדיף בחור שגם שיש לו ירידה זה לא נראה בהתחלה כלפי חוץ ככה זה לא מקלקל אחרים
מאשר בחור שהדבר הראשון זה ניכר כלפי חוץ
ואני מאמין שאני יודע על מה אני מדבר
ואני מאמין שאתה בכלל לא מכיר את "כל " הישיבות הספרדיות כיום שלחלקם אין פרסום ויחצנות כיום אבל יש שם בחורים יר"ש מתמידים ולמדנים אף יותר מהישבות האשכנזיות שאתה וחברך גאים בהם שבחלקם אף זורקים בהם לבנים וסטדרנים וכו' וכו' על רבניהם ומדברים על גדולי ישראל האם זה יר"ש וזה דרך התורה [לפחות הבחורים הדרומים וכו' לא עושים כן]
 
כיום בישיבות האשכנזיות יש יותר יר"ש מהישבות הספרדיות ??????????????????????????????????????????????????
תגיד לי אתה יודע על מה אתה מדבר
זה באמת שטות... אם כי להפך שהספרדים שלוקחים את העיניין של הצדיקות זה עד הסוף.
רק הבעיה כשזה הפוך כשיש חוסר בירא"ש זה מוחצן ובולט כלפי חוץ הן בצורות מלבושים עזים ותספורות משונות וצורת דיבור והתנהגות. מה שגורם להשפעה על כל הסביבה..
מה שאינו אצל הישיבות הליטאיות כי זה לא נראה כלפי חוץ וכך האוירה מסביב יותר נקיה ורק המסתופף ממש בקרבת הרדוד מושפע..
[וזה גם חסרון עצום שא"א להבחין בנקל במקולקל וצדדים לכאן ולכאן]
 
זה באמת שטות... אם כי להפך שהספרדים שלוקחים את העיניין של הצדיקות זה עד הסוף.
רק הבעיה כשזה הפוך כשיש חוסר בירא"ש זה מוחצן ובולט כלפי חוץ הן בצורות מלבושים עזים ותספורות משונות וצורת דיבור והתנהגות. מה שגורם להשפעה על כל הסביבה..
מה שאינו אצל הישיבות הליטאיות כי זה לא נראה כלפי חוץ וכך האוירה מסביב יותר נקיה ורק המסתופף ממש בקרבת הרדוד מושפע..
[וזה גם חסרון עצום שא"א להבחין בנקל במקולקל וצדדים לכאן ולכאן]
הכולל שלי נמצא בסמיכות לאחת הישיבות הליטאיות המפורסמות, ועד שהגעתי לכולל חשבתי שהישיבה הרבה יותר טובה, מבחינת ירא"ש, אבל כשהגעתי להיות בסמיכות אליה, ואני רואה הרבה בחורים (כמובן שלא את כולם ויש כאלה שאתה בכלל לא רואה בחוץ), ולרבים מהם יש ירא"ש פחותה מרוב הישיבות הספרדיות הטובות.
 
חזור
חלק עליון