• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

רבותי מהפכה

עדיף כבר ללכת למקור
זה כבר טענתי כמה פעמים בפורום.
רוב הישיבות הספרדיות כיום הם בעצם חיקוי של ישיבות אשכנזיות ולפעמים אף יותר קיצונית באשתכנזות [בנושאים ההלכתים בישיבות הליטאיות יש חופש פעולה מוחלט וכ"א עושה כרצונו מדליק נרות חנוכה כרצונו ועושה יחוד כרצונו ועוד ועוד מה שאצל הספרדים מתקצנים יותר להוכיח אשתכנזות].
ומה העיניין ללכת לחיקוי עם כל התופעות לוואי שבזה עדיף ללכת למקור.
 
זה כבר טענתי כמה פעמים בפורום.
רוב הישיבות הספרדיות כיום הם בעצם חיקוי של ישיבות אשכנזיות ולפעמים אף יותר קיצונית באשתכנזות [בנושאים ההלכתים בישיבות הליטאיות יש חופש פעולה מוחלט וכ"א עושה כרצונו מדליק נרות חנוכה כרצונו ועושה יחוד כרצונו ועוד ועוד מה שאצל הספרדים מתקצנים יותר להוכיח אשתכנזות].
ומה העיניין ללכת לחיקוי עם כל התופעות לוואי שבזה עדיף ללכת למקור.
אבל ישנה טענה נכונה לטעמי, שברגע שהספרדים קודם כל יתהוו כקבוצה מובחנת, אט אט תחלואי הנחיתות - שכנראה יש הרבה שידאגו לתחזק אותה - יוחלפו בהגדרה עצמית בריאה. בשיבה טבעית אל המקורות המפוארים.

נכון שקיים עדייין דור של "מרביצי תורה" השבויים בתודעת דור המדבר, אבל דור זה הולך ונעלם. בין אם מבחינת אילוצי המציאות, טקטית ופוליטית, ובין אם מבחינה מהותית, קם דור חדש שלא מכיר בפטרונות האשכנזית, שחי יותר ויותר בתודעה של הגדרה עצמית שתחלואיה מחלימים אט אט.

לא נשנה את העולם ביום אחד, זהו תהליך ארוך, שחלקים ניכרים ממנו כבר הושלמו.
 
זה כבר טענתי כמה פעמים בפורום.
רוב הישיבות הספרדיות כיום הם בעצם חיקוי של ישיבות אשכנזיות ולפעמים אף יותר קיצונית באשתכנזות [בנושאים ההלכתים בישיבות הליטאיות יש חופש פעולה מוחלט וכ"א עושה כרצונו מדליק נרות חנוכה כרצונו ועושה יחוד כרצונו ועוד ועוד מה שאצל הספרדים מתקצנים יותר להוכיח אשתכנזות].
ומה העיניין ללכת לחיקוי עם כל התופעות לוואי שבזה עדיף ללכת למקור.
כמה שזה נכון
בהיותי בבית כנסת של בוגרי ישיבות ספרדיות וגמרו הלל בברכה שרו מה אשיב בהברה אשכנזית וממש נזדעזעתי.
 
מזה שבירכו או מזה ששרו ??
מזה ששרו בהברה אשכנזית בהלל עם ברכה
אם זה מפריע לך תעבור לביהכנ"ס אחר
הוא אשר עשיתי
עדיף מאשר שהאברכים שמתפללים שם יחזרו לביהמ"ד האשכנזי שמשם הם הגיעו
הם לא יחזרו כי הם לא הגיעו משם, וכמו שביאר בטטו''ד הרב אברהם אוחיון.
 
הם לא יחזרו כי הם לא הגיעו משם
אני לא מבין
בית כנסת של חניכי ישיבות [האשכנזיות] [ממוצא ] ספרדים לא מיועד לבוגרי ישבות אשכנזיות שרוצים להתפלל בביהמ"ד ספרדי באוירה ישיבתי ת
ולא אוירה של עמך שלא כ"כ מתאימה להם ???
סליחה על התמימות
 
נערך לאחרונה:
מה עדיף? עדיף שישארו בביכנ"ס האשכנזי, ולא יעשו את הביהכנ"ס הספרדי לאשכנזי...
עדיף להשאר בבית כנסת אשכנזי, והוספתי שהם לא הגיעו מבית כנסת אשכנזי כי אם היו מגיעים משם לא היו מרגישים צימאון לשנות את ההברה.
 
חזור
חלק עליון