• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שאלה בב' ענינים.

יש תקוה

Active member
קיבלתי מחבר:
א. הנה מרן הראש"ל שליט"א נשאל על מה שמרן זיע"א הורה בע"פ (ע' עבודת עובדיה עמ' רפ"ז) לברך על מצה המוציא (בשאר ימות השנה) ואילו בספריו כתב מזונות. והשיב שמרן כתב את המנהג לברך מזונות, ואילו עיקר הדין לברך המוציא ואפשר לנהוג כך.
וצ"ב דהא מרן בספריו שפוסק דבעי לברוכי מזונות, כותב בתו"ד דהוא משום סב"ל, ודעת הארחות חיים, שכשיש ספק אם מברכים מזונות או המוציא יברכו מזונות. ולפי"ז הברכה בדוקא מזונות. -- א"כ מה כוונת מרן הראש"ל. (מצ"ב מכתב).

ב. ועוד, מרן זיע"א כותב בהליכו"ע ח"ח (עמ' קעו) דמי שקם בפני זקן או ת"ח יעמוד עד שיעבור מכנגד פניו ד' אמות.
וצ"ב דהרי בב"י (יו"ד רמד) הביא שדעת הרמב"ם דיכול לישב מיד. ושכן דעת הטור. ובשו"ע (ס"ט) העתיק לשון הטור.
א"כ מדוע מרן זיע"א כתב שצריך לחכות עד ד' אמות והרי דעת השו"ע דא"צ לחכות.
בתודה מראש!

ע"כ.
004.jpg
 
אכן מרן זצ"ל אמר לי פה אל פה שהוא מברך המוציא כל השנה ורק לא רצה לכתוב נגד המנהג וכן מרן שליט"א אמר לי כאמור לפני שבועיים ובהזדמנות אפרסם מה אמרתי לו וכו'. מרן זצ"ל הכריע הכא לברך המוציא כמו שהכריע בהרבה מהלכותיו בברכות ולא חשש לסב"ל והדברים מפורסמים.

ב. אשב על שאלתך ובל"נ אשיב בקרוב

חזק וברוך
 
במש''כ הרב אושרי אזולאי, post: 6371, member: 555"]אכן מרן זצ"ל אמר לי פה אל פה שהוא מברך המוציא כל השנה ורק לא רצה לכתוב נגד המנהג

גם שיש מנהג, אבל אינו מנהג שקדם את הבית יוסף?
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון