ברב פעלים (ח"ב או"ח סי' כד) הביא כמה ראיות להתיר מכירת ספרי קודש בבית הכנסת, וביניהם כתב מהא דהתירו למכור ס"ת בביהכנ"ס, יעו"ש.
ובילקו"י הנד"מ (ח"ג, סי' קנא סעיף לב בהע') אף שמסכים עמו לדינא. מ"מ כתב דעל ראייתו הזו יש לחלק דהא לא מוכרים ס"ת אלא לצורך גדול כמו לישא אשה וכיו"ב מש"ה שרי בביהכנ"ס, משא"כ מכירת ספרים. ע"כ.
ולפו"ר לא זכיתי להבין ד"ק, חדא דאפ"ל דאיירי בסופר המוכר ס"ת.
ועוד הרי מרן ג"ע ביבי"א ח"י (סי' יג בהערות) כתב מאחר שבשו"ע (או"ח קנג ס"י) הביא דעת האוסרין בתור דעת יחיד, לכן עיקר כסברא ראשונה שמותר אפף שלא לצורך לישא אשה ופרנסה. וכמ"ש בא"ר שם. ואף שביו"ד (רפב) הביא ב' הדעות בתור יש מי שאומר, מ"מ העיקר להקל בזה. וכמו שהביא שם כמה פוסקים דס"ל הכי. א"כ כיצד בילקו"י כתב בפשיטות דאסור.
יצויין ששאלתי קמיה דמרן שאלה זו -האחרונה-, ואמר לי דאה"נ, ודיבר על עיקר הראייה מהרב פעלים שע"ז יש לחלק. - אך לא זכיתי להבין ד"ק כל צרכם. ומ"מ אשמח לביאור דברי קדשו.
שבוע טוב!
ובילקו"י הנד"מ (ח"ג, סי' קנא סעיף לב בהע') אף שמסכים עמו לדינא. מ"מ כתב דעל ראייתו הזו יש לחלק דהא לא מוכרים ס"ת אלא לצורך גדול כמו לישא אשה וכיו"ב מש"ה שרי בביהכנ"ס, משא"כ מכירת ספרים. ע"כ.
ולפו"ר לא זכיתי להבין ד"ק, חדא דאפ"ל דאיירי בסופר המוכר ס"ת.
ועוד הרי מרן ג"ע ביבי"א ח"י (סי' יג בהערות) כתב מאחר שבשו"ע (או"ח קנג ס"י) הביא דעת האוסרין בתור דעת יחיד, לכן עיקר כסברא ראשונה שמותר אפף שלא לצורך לישא אשה ופרנסה. וכמ"ש בא"ר שם. ואף שביו"ד (רפב) הביא ב' הדעות בתור יש מי שאומר, מ"מ העיקר להקל בזה. וכמו שהביא שם כמה פוסקים דס"ל הכי. א"כ כיצד בילקו"י כתב בפשיטות דאסור.
יצויין ששאלתי קמיה דמרן שאלה זו -האחרונה-, ואמר לי דאה"נ, ודיבר על עיקר הראייה מהרב פעלים שע"ז יש לחלק. - אך לא זכיתי להבין ד"ק כל צרכם. ומ"מ אשמח לביאור דברי קדשו.
שבוע טוב!