• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שור ולא אדם, משום דאיבעי ליה לעיוני?

יישר.
אתה מתכוין להשוות שכמו שסומא חייב על נזקיו אם לא נזהר, גם אחרים יהיו פטורים על שהיזיקוהו כי לא נזהר?
כן בעומק ההגדרה סומא הוא כמו שור שצריך שמירה, ולכן כמו ששור שנפל בבור פטור בעל הבור משום דאיבעי ליה לבעל השור לעיוניה שלא יפסיד את שורו ה"ה סומא שהוא כמו שור בהגדרה שלו.
 
כן בעומק ההגדרה סומא הוא כמו שור שצריך שמירה, ולכן כמו ששור שנפל בבור פטור בעל הבור משום דאיבעי ליה לבעל השור לעיוניה שלא יפסיד את שורו ה"ה סומא שהוא כמו שור בהגדרה שלו.
קישרת את זה איכשהוא לסומא שהזיק, לא? כי מה שכתבת כעת כבר נתבאר לעיל בפשיטות.
 
כן. דהסומא לא יכול מעולם לפטור את עצמו מהיזק.
זכור לי שיש לחלק בעניין איבעי ליה לעיוני בין אופן שהזיק לאופן שהוזק ואין לי את הראש להיזכר בזה בשעה זו, אם זכרוני הקלוש אינו מטעה אותי הרי שהדברים שכתבת לא מוכרחים, אך ביסוד הדברים בעניין סומא שהוזק שנינו מסכימים וזה העיקר...
 
להמשיך?
יש לי עוד הרבה שאלות יפות ומרתקות והעיקר.... קצרות וחדות....
א. כבוד תורתו מעלה את הרמה של הפורום ע"י כל הקושיות וכו', ומכניס בו אווירה של תורה ושל לימוד. ברוך הבא בשם ה'. תמשיכו כך.
ב. במעקב קצר אחר השאלות שלכם, אני מבחין בכך שכל השאלות הולכות על מהלך אחד, וכמדומני שבקרוב בעזה"י כת"ר יעלה לכאן מאמר שיתרץ את כל הקושיות במהלך אחד מבריק. אלא שעל מנת ליצור עניין אתם מקדימים את השאלות המרכיבות את המאמר.
וכן הבן שואל, האם נוח לכם בכתיבת תירוצים על כל קושיא בפני עצמה, כאשר ממילא המהלך המרכזי שאני משער שברצונכם להעלות יהיה פחות מוכרח?

בכל אופן חילכם לאוריתא!
 
חזור
חלק עליון