אין ראיה מזי''ע לפטירה.אוי אוי אוי.
אגב, רבי משה צדקה חי וקיים. ואך משגה הוא.
אין ראיה מזי''ע לפטירה.אוי אוי אוי.
אגב, רבי משה צדקה חי וקיים. ואך משגה הוא.
נכון, בטח.אין ראיה מזי''ע לפטירה.
אין ראיה מהמילה כדוגמת זצ'לנכון, בטח.
הרב יצחק יוסף זי"ע, הרב אברהם סלים זי"ע, הרב דוב לנדו זי"ע, הרב @אד יעלה זי"ע
גם זצ"ל אינה ראיה לפטירה.אין ראיה מהמילה כדוגמת זצ'ל
הבעיה היא שלפעמים רק אחרי פטירתו נחשב האדם הוא נחשב ל"צדיק"גם זצ"ל אינה ראיה לפטירה.
כמש"כ המהרש"א בקידושין לא: ד"ה מכאן ואילך: "גם בחייו מצינו (יומא לח:) שי"ל זכרונו לברכה כמ"ש גבי ואברהם היו יהיה לגוי גדול ובמת מוסיף לחיי עוה"ב וק"ל"
בשו"ת הריב"ש (סימן שט) כ' "ואודיעך כי בן בני ז"ל, שלום לו, זה לי שנה וחצי הביאותיו מברצלונה פה ולנסי"ה. וכו' ועתה מתחיל ללמוד סוגיא וכו'", ומוכח דאף שהוא בן החיים מזכירו בתואר ז"ל. [ועי' לידידי רב אח"א נר"ו בס' באר החיים שבסו"ס כל החיים (פלאג'י, מהדו' איפרגן עמ' שסו בהע', ועמ' שפח אות ד) מש"כ בענין כתיבת ז"ל על החיים]. ומכאן כתבתי להעיר (בערך המגיד משנה) עמש"כ בס' קורא הדורות (פרק ג) להוכיח מדכ' הריב"ש (ס"ס רנ) לר"ן, ז"ל על המ"מ, שנפטר קודם הר"ן. ולהאמור דרך הריב"ש לכתוב כן על החיים. ויל"פ בזה עוד. שוב בינותי די"ל דמש"כ ז"ל הוא על בנו, ושנפטר בחייו. ובחפשי ראיתי בס' רבי יצחק בר ששת (לר' דוד בר ששת, בית שמש תשע"ז) שכתב (עמ' 29, ועמ' 52) שבנו נפטר בחייו, אך לא ראיתי שציין לכך מקור ברור. וידידי רבי יוסף עייאש נר"ו האירני שממקור הדין מבואר כן, דמקור הענין שכותבים ז"ל הוא מהגמ' יומא (לח:) דאמרי "זכר צדיק לברכה", ובגמ' שם אמרי' "מדאורייתא מנא לן? דכתיב וה' אמר המכסה אני מאברהם אשר אני עושה, וכתיב ואברהם היו יהיה לגוי גדול ועצום". ומבואר דאף שאברהם היה בחיים היה לברכה. וע"ע בחשוקי חמד שקלים (יג.) מהחוות יאיר (סי' עא), ועוד. ע"ש. וע"ע בקובץ דברי חפץ גליון טז (עמ' שה), וגליון יז (עמ' רעה).גם זצ"ל אינה ראיה לפטירה.
כמש"כ המהרש"א בקידושין לא: ד"ה מכאן ואילך: "גם בחייו מצינו (יומא לח:) שי"ל זכרונו לברכה כמ"ש גבי ואברהם היו יהיה לגוי גדול ובמת מוסיף לחיי עוה"ב וק"ל"
כבר המהרש"א הקדימו...וידידי רבי יוסף עייאש נר"ו האירני שממקור הדין מבואר כן,
ראיתי.כבר המהרש"א הקדימו...
לא הבנתי את הראיה מאברהם?"גם בחייו מצינו (יומא לח:) שי"ל זכרונו לברכה כמ"ש גבי ואברהם היו יהיה לגוי גדול
לא הבנתי את הראיה מאברהם?
וידידי רבי יוסף עייאש נר"ו האירני שממקור הדין מבואר כן, דמקור הענין שכותבים ז"ל הוא מהגמ' יומא (לח:) דאמרי "זכר צדיק לברכה", ובגמ' שם אמרי' "מדאורייתא מנא לן? דכתיב וה' אמר המכסה אני מאברהם אשר אני עושה, וכתיב ואברהם היו יהיה לגוי גדול ועצום". ומבואר דאף שאברהם היה בחיים היה לברכה.
כבודו הוציא ספר? א"כ אולי תעלה אותו לכאן. אתה כותב מאוד יפה.בשו"ת הריב"ש (סימן שט) כ' "ואודיעך כי בן בני ז"ל, שלום לו, זה לי שנה וחצי הביאותיו מברצלונה פה ולנסי"ה. וכו' ועתה מתחיל ללמוד סוגיא וכו'", ומוכח דאף שהוא בן החיים מזכירו בתואר ז"ל. [ועי' לידידי רב אח"א נר"ו בס' באר החיים שבסו"ס כל החיים (פלאג'י, מהדו' איפרגן עמ' שסו בהע', ועמ' שפח אות ד) מש"כ בענין כתיבת ז"ל על החיים]. ומכאן כתבתי להעיר (בערך המגיד משנה) עמש"כ בס' קורא הדורות (פרק ג) להוכיח מדכ' הריב"ש (ס"ס רנ) לר"ן, ז"ל על המ"מ, שנפטר קודם הר"ן. ולהאמור דרך הריב"ש לכתוב כן על החיים. ויל"פ בזה עוד. שוב בינותי די"ל דמש"כ ז"ל הוא על בנו, ושנפטר בחייו. ובחפשי ראיתי בס' רבי יצחק בר ששת (לר' דוד בר ששת, בית שמש תשע"ז) שכתב (עמ' 29, ועמ' 52) שבנו נפטר בחייו, אך לא ראיתי שציין לכך מקור ברור. וידידי רבי יוסף עייאש נר"ו האירני שממקור הדין מבואר כן, דמקור הענין שכותבים ז"ל הוא מהגמ' יומא (לח:) דאמרי "זכר צדיק לברכה", ובגמ' שם אמרי' "מדאורייתא מנא לן? דכתיב וה' אמר המכסה אני מאברהם אשר אני עושה, וכתיב ואברהם היו יהיה לגוי גדול ועצום". ומבואר דאף שאברהם היה בחיים היה לברכה. וע"ע בחשוקי חמד שקלים (יג.) מהחוות יאיר (סי' עא), ועוד. ע"ש. וע"ע בקובץ דברי חפץ גליון טז (עמ' שה), וגליון יז (עמ' רעה).
חוצפה שאין כדוגמתא לומר כך תנועת שס מאז שמרן יסד אותה חרדה על דגלה החזרת עטרה ליושנה כמה שיותר להקים מוסדות תורה לקרב הרחוקים ולחזק הקרובים ושום דבר לא השתנהתלמידיו של הרב סלים, שמשוחחים עם כתב JDN, מתעקשים על כך שדעתו של הרב סלים לא השתנתה, אלא תנועת ש”ס היא זו שהשתנתה,
לא 'מחיתי'. הערתי, ותו לא.ובחלק הזה אני לא בטוח שאפשר למחות בזה
?כמה הנייר סבלן
חבר המועצת והמועמד לרב הראשי הגר"ד יוסף בביקור חג אצל מרן הגר"מ מאיה
*הפרגוד: https://chat.whatsapp.com/DSDohgRACvkKE9wr
משום מה לא נותן לי להעלות את התמונה. "מפני שהתיקיה הזמנית חסרה, מנהל האתר יהיה צריך לפתור את זה לפני כל הקבצים ניתן לטעון", לתשומת לב הרבנים @מורשת מרן @בנימין לוריא
זמני הקבלת פני רבו אצל מרנן ורבנן גדו"י וראשי הישיבות שליט"א
רה"י הגר"א סאלים שליט"א
בביתו רח' אלנפדרי 33 י-ם
בין השעות 22:00 -19:00 בערב
הגאב"ד הגרש"י זעפרני שליט"א
בין השעות 22:30 -21:00 בערב ביום ד' ברח' שאולזון 64 י-ם
ראש ישיבת פורת יוסף הגר"מ צדקה שליט"א
כל יום בביתו בין השעות 11:00 10:00 בבוקר