• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שירשור מבזקים ועידכונים קצרים מהנעשה בעולם התורה בכותל המזרח ובחצרות רבותינו שליט"א - מתעדכן!

אין ראיה מהמילה כדוגמת זצ'ל
גם זצ"ל אינה ראיה לפטירה.
כמש"כ המהרש"א בקידושין לא: ד"ה מכאן ואילך: "גם בחייו מצינו (יומא לח:) שי"ל זכרונו לברכה כמ"ש גבי ואברהם היו יהיה לגוי גדול ובמת מוסיף לחיי עוה"ב וק"ל"
 
גם זצ"ל אינה ראיה לפטירה.
כמש"כ המהרש"א בקידושין לא: ד"ה מכאן ואילך: "גם בחייו מצינו (יומא לח:) שי"ל זכרונו לברכה כמ"ש גבי ואברהם היו יהיה לגוי גדול ובמת מוסיף לחיי עוה"ב וק"ל"
הבעיה היא שלפעמים רק אחרי פטירתו נחשב האדם הוא נחשב ל"צדיק"
ומעניין לעניין באותו עניין שמעתי ממרן זיע"א שסיפר על מהר"א בן שמעון זצ"ל רבה של מצרים שבשעת הלויה של אדם שאיננו צדיק, אמר בהספדו דברים בסגנון זה - מה נראה לכם שהוא הולך ישר לן עדן?! אתם יודעים אלו יסורים הוא עובר כעת בעולם העליון על כל עוונותיו ועוד כהנה וכהנה.
 
גם זצ"ל אינה ראיה לפטירה.
כמש"כ המהרש"א בקידושין לא: ד"ה מכאן ואילך: "גם בחייו מצינו (יומא לח:) שי"ל זכרונו לברכה כמ"ש גבי ואברהם היו יהיה לגוי גדול ובמת מוסיף לחיי עוה"ב וק"ל"
בשו"ת הריב"ש (סימן שט) כ' "ואודיעך כי בן בני ז"ל, שלום לו, זה לי שנה וחצי הביאותיו מברצלונה פה ולנסי"ה. וכו' ועתה מתחיל ללמוד סוגיא וכו'", ומוכח דאף שהוא בן החיים מזכירו בתואר ז"ל. [ועי' לידידי רב אח"א נר"ו בס' באר החיים שבסו"ס כל החיים (פלאג'י, מהדו' איפרגן עמ' שסו בהע', ועמ' שפח אות ד) מש"כ בענין כתיבת ז"ל על החיים]. ומכאן כתבתי להעיר (בערך המגיד משנה) עמש"כ בס' קורא הדורות (פרק ג) להוכיח מדכ' הריב"ש (ס"ס רנ) לר"ן, ז"ל על המ"מ, שנפטר קודם הר"ן. ולהאמור דרך הריב"ש לכתוב כן על החיים. ויל"פ בזה עוד. שוב בינותי די"ל דמש"כ ז"ל הוא על בנו, ושנפטר בחייו. ובחפשי ראיתי בס' רבי יצחק בר ששת (לר' דוד בר ששת, בית שמש תשע"ז) שכתב (עמ' 29, ועמ' 52) שבנו נפטר בחייו, אך לא ראיתי שציין לכך מקור ברור. וידידי רבי יוסף עייאש נר"ו האירני שממקור הדין מבואר כן, דמקור הענין שכותבים ז"ל הוא מהגמ' יומא (לח:) דאמרי "זכר צדיק לברכה", ובגמ' שם אמרי' "מדאורייתא מנא לן? דכתיב וה' אמר המכסה אני מאברהם אשר אני עושה, וכתיב ואברהם היו יהיה לגוי גדול ועצום". ומבואר דאף שאברהם היה בחיים היה לברכה. וע"ע בחשוקי חמד שקלים (יג.) מהחוות יאיר (סי' עא), ועוד. ע"ש. וע"ע בקובץ דברי חפץ גליון טז (עמ' שה), וגליון יז (עמ' רעה).
 
לא הבנתי את הראיה מאברהם?
וידידי רבי יוסף עייאש נר"ו האירני שממקור הדין מבואר כן, דמקור הענין שכותבים ז"ל הוא מהגמ' יומא (לח:) דאמרי "זכר צדיק לברכה", ובגמ' שם אמרי' "מדאורייתא מנא לן? דכתיב וה' אמר המכסה אני מאברהם אשר אני עושה, וכתיב ואברהם היו יהיה לגוי גדול ועצום". ומבואר דאף שאברהם היה בחיים היה לברכה.
 
בשו"ת הריב"ש (סימן שט) כ' "ואודיעך כי בן בני ז"ל, שלום לו, זה לי שנה וחצי הביאותיו מברצלונה פה ולנסי"ה. וכו' ועתה מתחיל ללמוד סוגיא וכו'", ומוכח דאף שהוא בן החיים מזכירו בתואר ז"ל. [ועי' לידידי רב אח"א נר"ו בס' באר החיים שבסו"ס כל החיים (פלאג'י, מהדו' איפרגן עמ' שסו בהע', ועמ' שפח אות ד) מש"כ בענין כתיבת ז"ל על החיים]. ומכאן כתבתי להעיר (בערך המגיד משנה) עמש"כ בס' קורא הדורות (פרק ג) להוכיח מדכ' הריב"ש (ס"ס רנ) לר"ן, ז"ל על המ"מ, שנפטר קודם הר"ן. ולהאמור דרך הריב"ש לכתוב כן על החיים. ויל"פ בזה עוד. שוב בינותי די"ל דמש"כ ז"ל הוא על בנו, ושנפטר בחייו. ובחפשי ראיתי בס' רבי יצחק בר ששת (לר' דוד בר ששת, בית שמש תשע"ז) שכתב (עמ' 29, ועמ' 52) שבנו נפטר בחייו, אך לא ראיתי שציין לכך מקור ברור. וידידי רבי יוסף עייאש נר"ו האירני שממקור הדין מבואר כן, דמקור הענין שכותבים ז"ל הוא מהגמ' יומא (לח:) דאמרי "זכר צדיק לברכה", ובגמ' שם אמרי' "מדאורייתא מנא לן? דכתיב וה' אמר המכסה אני מאברהם אשר אני עושה, וכתיב ואברהם היו יהיה לגוי גדול ועצום". ומבואר דאף שאברהם היה בחיים היה לברכה. וע"ע בחשוקי חמד שקלים (יג.) מהחוות יאיר (סי' עא), ועוד. ע"ש. וע"ע בקובץ דברי חפץ גליון טז (עמ' שה), וגליון יז (עמ' רעה).
כבודו הוציא ספר? א"כ אולי תעלה אותו לכאן. אתה כותב מאוד יפה.
 
תלמידיו של הרב סלים, שמשוחחים עם כתב JDN, מתעקשים על כך שדעתו של הרב סלים לא השתנתה, אלא תנועת ש”ס היא זו שהשתנתה,
חוצפה שאין כדוגמתא לומר כך תנועת שס מאז שמרן יסד אותה חרדה על דגלה החזרת עטרה ליושנה כמה שיותר להקים מוסדות תורה לקרב הרחוקים ולחזק הקרובים ושום דבר לא השתנה
אולי תלמידי הרב סלים אומרים שהשתנה דבר אחד כן השתנה זה שלצערנו הרב מרן זצוק''ל נפטר וזה מה שהשתנה
אך אני חושב שהרב סלים השתנה כלפי הערכה למרן זצוק''ל שכידוע הרב סלים היה במרבצי זיכרונם לא לברכה . שרדפו את מרן וירדו לחייו (הארגון לא הרב באופן אישי ח''ו)ועכשיו ב''ה חזרו בחזרה להוקיר ולהקיר את מפעליו של מרן ועל זה נאמר בפרשיות שנקרא אחרי מות - קדושים - אמור
וד''ל
 
חבר המועצת והמועמד לרב הראשי הגר"ד יוסף בביקור חג אצל מרן הגר"מ מאיה

*הפרגוד: https://chat.whatsapp.com/DSDohgRACvkKE9wr

משום מה לא נותן לי להעלות את התמונה. "מפני שהתיקיה הזמנית חסרה, מנהל האתר יהיה צריך לפתור את זה לפני כל הקבצים ניתן לטעון", לתשומת לב הרבנים @מורשת מרן @בנימין לוריא
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
חבר המועצת והמועמד לרב הראשי הגר"ד יוסף בביקור חג אצל מרן הגר"מ מאיה

*הפרגוד: https://chat.whatsapp.com/DSDohgRACvkKE9wr

משום מה לא נותן לי להעלות את התמונה. "מפני שהתיקיה הזמנית חסרה, מנהל האתר יהיה צריך לפתור את זה לפני כל הקבצים ניתן לטעון", לתשומת לב הרבנים @מורשת מרן @בנימין לוריא
חסר עוד כמה שקלים בחודש לפתור את הבעיה בע"ה...
 
זמני הקבלת פני רבו אצל מרנן ורבנן גדו"י וראשי הישיבות שליט"א
רה"י הגר"א סאלים שליט"א
בביתו רח' אלנפדרי 33 י-ם
בין השעות 22:00 -19:00 בערב
הגאב"ד הגרש"י זעפרני שליט"א
בין השעות 22:30 -21:00 בערב ביום ד' ברח' שאולזון 64 י-ם
ראש ישיבת פורת יוסף הגר"מ צדקה שליט"א
כל יום בביתו בין השעות 11:00 10:00 בבוקר

קשה לי מאוד שהגר"מ צדקה אחרון.
 
חזור
חלק עליון