• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שליח ציבור ספרדי שברצונו והסכמתו אשתו חובשת פאה נוכרית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
תפוס את הרעיון.. מי שמתיר כי סומך על גדולי הפוסקים לא שייך שיהיה בו פגם כלשהו..

[ד.א. כל הנשים בגיל זה פאותיהם נהפכות לקש אם לא מחדשים אותה.. ובדר"כ כבר אחר עשור הפאות דוהות ומאבדות את צבעיהם ונדמין כקש..
וכל עוד לא תלו הפוסקים את היתרם רק בפאה שדהתה לאחר שנים.. אינו ראיה לכלום..]
אף אחד מגדולי הפוסקים לא התיר את הפאות [המצויות] של זמננו [אינני מדבר על האחוזים הבודדים של הסבתות]
וכבר התריעו ע"ז כל גדולי ישראל, הגריש"א והגרש"ז והשבט הלוי ועוד ועוד, והדגישו שהפאות שדיברו הפוסקים לא היו כמו של היום.
והדברים ידועים ומפורסמים [למי שרוצה לדעת]
 
פעם שמעתי מאדם חכם משפט חכם 'אם לא לומדים לא יודעים'

זו תגובה שמוכיחה שאין הכותב למד סוגיא זו כלל אלא רק דקלם מודעות רחוב ופשקווילים..
אינני יודע על מה יצא הקצף.
כמדומה שהדברים ברורים לכל מי שעסק מעט בסוגיא זו שגם המתירים לא דיברו כשהוא נראה כשער, וק"ו בפאות סתורות, והדברים ידועים.
אלא שאכן "אם לא לומדים לא יודעים".
 
עוד משהו שלא הבנתי בעניין הנ"ל אני רואה בית כנסת שבאים נשים חילוניות בלי כיסוי ראש ואין פוצה פה ומצפצף,
ואילו כשבאה אשה עם פאה אוי ואבוי, שומו שמים והזדעזעי ארץ.
עוד לא הבנתי אני מכיר אישית אנשים עם טלוויזיה ואייפון פרוץ שמדברים כל היום על הפאה?
למישהו יש הסבר לתופעה הזאת מאיפה זה מגיע?
זה פשוט הזוי.
כתוספת לדברי הרב בנימין לוריא שכבר הגיב ע"ז בטוט"ד.
מעולם לא ראינו מי שחושב שכדי להיות "אברך" כדאי לקנות אייפון או טלויזיה, ואילו כאן לצערנו נוצר מצב שיש אנשים שחושבים שאם הם רוצים להיות "אברכים", מתאים יותר שנשותיהם ילכו עם פאות, רח"ל.
כמה חבל שלומדים מהאשכנזים דווקא את הדברים האלו, ולא הרבה דברים נפלאים שאפשר ללמוד מהם.
[נ. ב. אני אשכנזי].
 
אף אחד מגדולי הפוסקים לא התיר את הפאות [המצויות] של זמננו [אינני מדבר על האחוזים הבודדים של הסבתות]
וכבר התריעו ע"ז כל גדולי ישראל, הגריש"א והגרש"ז והשבט הלוי ועוד ועוד, והדגישו שהפאות שדיברו הפוסקים לא היו כמו של היום.
והדברים ידועים ומפורסמים [למי שרוצה לדעת]
אני כותב מידיעה.
ישנם נשים שהולכות עם פאות יפות ולא ארוכות שהם כשרות אומנם לא כל הרבנים מתירים אותם, אבל יש הרבה רבנים שמתירים אותם, ואי אפשר לכתוב
אף אחד מגדולי הפוסקים לא התיר את הפאות [המצויות] של זמננו
יש הרבה נשים שהולכות כמו פרוצות ולא על זה מדובר, ודרך אגב אלו שלא הולכות עם פאות כראוי גם על בגדיהם אי אפשר למצוא רב שמתיר ללכת כך, [מעניין פאות הם רוצות דווקא ארוך ובגדים דווקא קצר].
 
אף אחד מגדולי הפוסקים לא התיר את הפאות [המצויות] של זמננו [אינני מדבר על האחוזים הבודדים של הסבתות]
וכבר התריעו ע"ז כל גדולי ישראל, הגריש"א והגרש"ז והשבט הלוי ועוד ועוד, והדגישו שהפאות שדיברו הפוסקים לא היו כמו של היום.
והדברים ידועים ומפורסמים [למי שרוצה לדעת]
מרן האגרות משה כן מתיר.
 
אני כותב מידיעה.
ישנם נשים שהולכות עם פאות יפות ולא ארוכות שהם כשרות אומנם לא כל הרבנים מתירים אותם, אבל יש הרבה רבנים שמתירים אותם, ואי אפשר לכתוב

יש הרבה נשים שהולכות כמו פרוצות ולא על זה מדובר, ודרך אגב אלו שלא הולכות עם פאות כראוי גם על בגדיהם אי אפשר למצוא רב שמתיר ללכת כך, [מעניין פאות הם רוצות דווקא ארוך ובגדים דווקא קצר].
אולי יגלה לנו כת"ר מי הם הרבנים שהתירו?
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון