• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

שליח ציבור שסיים ק"ש, אם רשאי לחזור

מה סברא יש להתיר מאחר וצריך שיהיה בדיוק רמ"ח תיבות
משום כבודו, וגם שיוכל להוציא את הציבור יד"ח וידעו לכוון, ואולי כמו שמצינו שמי שסיים לומר ויכולו בלחש והציבור הגיע לויכולו שיאמר שוב פעם.
 
מחילה אבל הניסוח של השאלה לא ברור לקח לי המון זמן להבין בכלל את השאלה, וכמו לשאר העונים כאן.
ומהשו"ע בסי' ס"א משמע שלא יעשה כן, כי יש להקפיד שיהיה רמ"ח תיבות בדווקא. ועוד שלדעת האור לציון אם לא כיוון בכמה מילים בק"ש שאין מעכבות הכוונה והטעם בכדי לא להוסיף על רמ"ח תיבות.
ועוד שכל זה לדעת הכה"ח שהציבור משלים תיבת "אמת" בפעם הראשונה, אבל לדעת מרן השו"ע הפמ"ג והבא"ח וכן העלה בהלכה ברורה שהש"ץ אומר אמת בפעם הראשונה ואחר כך חוזר ואומר שוב ומוציא הציבור יד"ח.
ואולי כמו שמצינו שמי שסיים לומר ויכולו בלחש והציבור הגיע לויכולו שיאמר שוב פעם
ובזה לא מובן כ"כ, מה שכן מובן שמדובר על אמירת 'ויכולו' שאחר תפילת שמונה עשרה של ערבית של ליל שבת, למה שהיחיד יתחיל לומר קודם הש"צ ואז יחזור שוב? מה טעם שיאמר לבד הרי בדר"כ הציבור ממתינים לש"צ.
 
ובזה לא מובן כ"כ, מה שכן מובן שמדובר על אמירת 'ויכולו' שאחר תפילת שמונה עשרה של ערבית של ליל שבת, למה שהיחיד יתחיל לומר קודם הש"צ ואז יחזור שוב? מה טעם שיאמר לבד הרי בדר"כ הציבור ממתינים לש"צ.
1720528114369.png
 
חזור
חלק עליון