שלמה בן דוד הכהן
Member
בסימן רסא' השו''ע כתב בלשון יש מי שאומר דהיינו הביא את הדעה הזאת ואין הכרח כלל שכך דעתו להלכה למעשה בכלל לשון שכזה בשו''ע שפותח ביש יש שאומר מצינו בכמה מקומות שחלקו בדעתו מאי ס''ל הרבה פעמים השו''ע מעלה כמה דעות על השו''ע למרות שאינם שוות כגון לגבי לצאת בשבת כשהכובע טפח ...לגבי הראשונים איני דן כעת שיש לדון בדבריהם שאכן לא היו בא"י.
רק לשם לברר מה דעת כבודו אתה מסכים שבסימן רס"א פסק השו"ע שבא"י מותר לעשות מלאכה שלושה מילין ורביע, אלא שחזר בו?
מה שזכור לי שמדובר שם לגבי שרבי אברהם מעיד שאביו חזר בו .. והכס''מ כותב שם שאינו מקבל את העדות הזאת שכתוב בשם ר''א - לא ידעתי היכן מובא שם שר''א חלק על אביו ??עיין בכסף משנה כסף משנה הלכות אישות פ"א ה"ב.
אשמח אם תציין מקור ?לדוגמא נטילת ידים ביום הכיפורים ותשעה באב שרבינו אוסר ור' אברהם מתיר
וכן בהלכות תפילה כמדומה לי נחלקו בכמה פרטים
מובא במספיק החדש על הלכות תפילה
וודאי שהדבר אפשרי פשוט כרגע לא זכור לי
מהשאלה שלך ניכר שכבודו רוצה לומר שזה אתה - אז שיערב לךרוצה לשאול שאלת תם, ולאו דווקא אותך, אלא את כל אלו שעסקו בנושא,
האם מי מיכם התיישב על הדבר וחקר הנושא ימים ולילות ויצא לשטח ובדק בהרבה זוויות ואפשרויות את המציאות עד שהצליח להבין את שני הצדדים היטב לגמרי?
אבל לכתוב שהצלחת להבין את שני הצדדים היטב לגמרי - זו כבר יומרא שאיני יכול לדון בה ... משום שאנחנו יודעים ברור שלא נגיע לכלום - וזהו שכתבתי בתחילה
תאמין לי או לא, אבל הרבה חקרו את הדבר הזה ימים כלילות והגיעו למסקנות הפוכות - הכל מתחיל שאנחנו חולקים ביסודות ראשונים (כגון מהוא עד שיטהר הרקיע מהאור וכו' )
בדר''כ בדקתי על חוף הים במרחק מספיק לדעתי בכמה וכמה זמנים בשנה .... וגם התשמשתי בנתונים שאחרים בדקו כגון הישיבה ביבנה כידוע (ועוד .. שאיני זוכר עתה) ויותר מזה בדקתי גם בתוכנה של נס''א שהיא מדוייקת מאוד על הכוכבים שיוצאים בכל מקום בעולם ובכל זמן בדיוק איזה כוכבים נראים ובאיזה שעה בדיוק ובאיזה מקום - וזו התוכנה שהכי שמשה אותי מאחר וראיתי את הדיוק הרב שלה ..לגבי מה שטענת, שגם אתה בדקת את המציאות, אני שואל:
היכן יצאת לראות, האם התרחקת מאורות העיר כמה קילומטרים? והאם הבדיקות היו ביום נקים מעננים וערפל וכו?