• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תמיכה ברבנים דתיים לאומיים לרבנות

למה הקצפתם עלינו מ"י מריבה ?
מה שברור שהרב האשכנזי יהיה לכאורה דתי לאומי / חרד"ל.
אבל על ראשל"צ שמעתי שיש היתכנות שרבנו בעל ההלכה ברורה יעלה לתפקיד. אך איני יודע א"כ מי יעמוד בפרץ ויעסוק בצרכי הציבור כי כל הידוע הדבר אסור לרב ראשי, ורבי דוד שליט"א עומד בפרץ ומשמיע דעת תורה ברמה נשמע,
 
למה הקצפתם עלינו מ"י מריבה ?
מה שברור שהרב האשכנזי יהיה לכאורה דתי לאומי / חרד"ל.
אבל על ראשל"צ שמעתי שיש היתכנות שרבנו בעל ההלכה ברורה יעלה לתפקיד. אך איני יודע א"כ מי יעמוד בפרץ ויעסוק בצרכי הציבור כי כל הידוע הדבר אסור לרב ראשי, ורבי דוד שליט"א עומד בפרץ ומשמיע דעת תורה ברמה נשמע,
דוקא עד כמה שידוע לי הדיבור הוא על אח של יו"ר התנועה.
 
אל תשבש בבקשה את ההיסטוריה.
מרן הוא זה שהלך בעצמו להעביר ילדים מבתי ספר של הדתיים לאומיים לתלמודי תורה חרדים.
מרן לחם להקים ישיבות "שחורות", והתריע שאין לשלוח לישיבות תיכוניות.
הבעיה שלך שאתה מערבב בין יחס לציבור לבין יחס למדינה ולשיבת עם ישראל לארצו.
אני לא אומר שהרב עובדיה זצ"ל היה חלק מהציבור הדתי לאומי או תמך בישיבות תיכוניות
החזו"א זיע"א תמך בהקמת מדרשיית נועם ע"י תלמידיו (זו הישיבה התיכונית הראשונה!), וכן בישיבת "כרם ביבנה".
הרב שטיינמן תמך בכל מאודו בגדוד "נצח יהודה" - הנח"ל החרדי.
הרב שלח את בניו לישיבות אשכנזיות לא בגלל שהיה "אשכנזי".
דיברו כאן על השקפה ביחס למדינה, לא ביחס לציבור הדתי לאומי.
 
אגב כל האמור יש לציין בטוי מענין של מרן ביחס למדינה
היה זה בהיותו במצרים ואז התבטא ואמר ''הם קוראים לזה אתחלת דגאולה ואנחנו קוראים לזה עיכבת דמשיחא'' ודוק
בכלל בכל היחס של מרן על המדינה הבנתי שהשקפתו השתנתה עם השנים והתקרבה יותר למה שאנו מכירים כיום ושאל זקנך ויאמורו לךוע''ע בכל זה בספר ממרן עד מרן [כמדומני הוצאת ידיעות אחרונות לבנימין לאו]
 
הבעיה שלך שאתה מערבב בין יחס לציבור לבין יחס למדינה ולשיבת עם ישראל לארצו.
אני לא אומר שהרב עובדיה זצ"ל היה חלק מהציבור הדתי לאומי או תמך בישיבות תיכוניות
החזו"א זיע"א תמך בהקמת מדרשיית נועם ע"י תלמידיו (זו הישיבה התיכונית הראשונה!), וכן בישיבת "כרם ביבנה".
הרב שטיינמן תמך בכל מאודו בגדוד "נצח יהודה" - הנח"ל החרדי.

הרב שלח את בניו לישיבות אשכנזיות לא בגלל שהיה "אשכנזי".
דיברו כאן על השקפה ביחס למדינה, לא ביחס לציבור הדתי לאומי.
החזו"א לא תמך בכרם ביבנה אפילו שרה"י שם (רח"י גולדוויכט זצ"ל) היה מאד מקורב אליו, להיפך, הוא דיבר איתו נגד המקום (כמו 'י-ה יושיעך מעצת...' כשפנה מאיתו לילך לישיבתו וכדו'), וכידוע שאמר למרן הגרא"מ שך זצ"ל שלא ללמד בישיבה תיכונית הנ"ל (או 'כרם ביבנה' או ישיבה תיכונית של בן דודו הרב מלצר).
הרב שטינמן לא תמך בכל מאודו בנח"ל החרדי, כידוע כשהגיע מייסד הנח"ל בשבעה להגראי"ל לביתו, ואמר כעין זה, צעק עליו אחד הבנים (או ר' שרגא או אח אחר) שזה שקר והם שמעו ממנו להיפך, ורק לנושרים מחללי שבת וחייבי כריתות התיר ללכת לשם כמו מכתבו הידוע להמשגיח ר' דן סגל, אבל ודאי שלא תמך בכל מאודו, וודאי לא בגלל רקע ציוני או שאינו מתנגד לצבא [ורק שהחולקים עליו אחזו שגם על זה צריך להתנגד כדי שלא יפתח פתח למי שאינו מחלל שבת וכדו', רק קשה לו ללמוד].
ודוקא מרן הגר"ע יוסף ואיתו עמו כל חכמי וגדולי הספרדים, חתמו על קול קורא שלא ללכת לצבא אפילו מי שאינו במסגרת לימודים, וכפי שנדפס בילקוט יוסף הל' כיבוד אב ואם.
 
החזו"א לא תמך בכרם ביבנה אפילו שרה"י שם (רח"י גולדוויכט זצ"ל) היה מאד מקורב אליו, להיפך, הוא דיבר איתו נגד המקום (כמו 'י-ה יושיעך מעצת...' כשפנה מאיתו לילך לישיבתו וכדו'), וכידוע שאמר למרן הגרא"מ שך זצ"ל שלא ללמד בישיבה תיכונית הנ"ל (או 'כרם ביבנה' או ישיבה תיכונית של בן דודו הרב מלצר).
הרב שטינמן לא תמך בכל מאודו בנח"ל החרדי, כידוע כשהגיע מייסד הנח"ל בשבעה להגראי"ל לביתו, ואמר כעין זה, צעק עליו אחד הבנים (או ר' שרגא או אח אחר) שזה שקר והם שמעו ממנו להיפך, ורק לנושרים מחללי שבת וחייבי כריתות התיר ללכת לשם כמו מכתבו הידוע להמשגיח ר' דן סגל, אבל ודאי שלא תמך בכל מאודו, וודאי לא בגלל רקע ציוני או שאינו מתנגד לצבא [ורק שהחולקים עליו אחזו שגם על זה צריך להתנגד כדי שלא יפתח פתח למי שאינו מחלל שבת וכדו', רק קשה לו ללמוד].
ודוקא מרן הגר"ע יוסף ואיתו עמו כל חכמי וגדולי הספרדים, חתמו על קול קורא שלא ללכת לצבא אפילו מי שאינו במסגרת לימודים, וכפי שנדפס בילקוט יוסף הל' כיבוד אב ואם.
חזק ואמץ ואוסיף על דבריך שכרם דיבנה זו ישיבה בעלת אוריינטציה חרדית ובוגריה חלקם הולכים להשקפה חרדית כך שאת ילדיהם הם שולחים למוסדות חרדים
דבר שני בגלל הסיבה הנ"ל הזכרת את הרב גולדיוויכט למעשה הוא פוטר מראשות הישיבה הנ"ל ע"י הנהלת הקיבוץ הדתי בגלל שהכניס השקפה חרדית זכיתי להכיר את חתנו הגאון הגדול הרב משה מייריניק זצ"ל
לגבי החזו"א החזו"א שלח אותו להיות ראש ישיבה זמן קצר לפני שניפטר הפשט הוא החז"א היתיר לו מישום שהיה דחוק ולא היה פרנסה
וגם הרב גולדוייכט לא אחז שזה לכתחילה
 
האמת והשלום אהבו.
בבמה מכובדת זו שמעלים הלכות והליכות ממלכי בקודש, אין זה מן הראוי להתבטא כך אחד על רעהו.
עצתי למחוק את כל השרשורים כולל הודעה זו !! ולהתחיל שוב מתחילת הדיון בשפה ברורה ונעימה.
ו...לגופו של עניין. גם אני הקטן חושב שמגיע ייצוג לציבור זה, גם הגר"ד לאו מזוהה עם זה הציבור. ככל שיש רב ספרדי ראשל"צ חרדי.
 
האמת והשלום אהבו.
בבמה מכובדת זו שמעלים הלכות והליכות ממלכי בקודש, אין זה מן הראוי להתבטא כך אחד על רעהו.
עצתי למחוק את כל השרשורים כולל הודעה זו !! ולהתחיל שוב מתחילת הדיון בשפה ברורה ונעימה.
ו...לגופו של עניין. גם אני הקטן חושב שמגיע ייצוג לציבור זה, גם הגר"ד לאו מזוהה עם זה הציבור. ככל שיש רב ספרדי ראשל"צ חרדי.
הנושא הוא לא האם מגיע לזרם כזה או אחר יצוג.
אלא מי יהיה הרב שיעשה את מלאכתו מלאכת ה' נאמנה, בצורה הטובה ביותר.
 
האמת והשלום אהבו.
בבמה מכובדת זו שמעלים הלכות והליכות ממלכי בקודש, אין זה מן הראוי להתבטא כך אחד על רעהו.
עצתי למחוק את כל השרשורים כולל הודעה זו !! ולהתחיל שוב מתחילת הדיון בשפה ברורה ונעימה.
ו...לגופו של עניין. גם אני הקטן חושב שמגיע ייצוג לציבור זה, גם הגר"ד לאו מזוהה עם זה הציבור. ככל שיש רב ספרדי ראשל"צ חרדי.
אני הקטן ח"ו לא זילזלתי באף אחד אני יודע להכיר בת"ח גם מין הציבור הדתי לאומי אני בודאי לא חייב להסכים ויש לנו ויכוח עקרוני אבל אין לי בעייה לבוא כמו היום שהייתה לי הזכות להשתתף בהרצאה של הרב הגאון הגדול רבי אליהו איתן שליט"א ממכון פואה ומאוד החכמתי ממנו ומידעותיו כל מה שהגבתי היה לגבי העובדות לגבי הרב גולדויכט זצ"ל בהתיחסו למושג ישיבות הסדר
 
הנושא הוא לא האם מגיע לזרם כזה או אחר יצוג.
אלא מי יהיה הרב שיעשה את מלאכתו מלאכת ה' נאמנה, בצורה הטובה ביותר.
לא מבין אותך כלל מנין אתה קובע שהרב שמואל אליהו או מיכה הלוי לא יעשו מלאכת השם בצורה טובה יותר
 
לא קבעתי זאת, ולא כתבתי זאת, רק כתבתי שהשיקול הוא לא מגזרי אלא מלאכת ה'.
לאחר מחשבה אני כן מסכים שיש כאן גם שירול מגזרי מישום שמבחינת גדולי ישראל רב שמגיע מין המגזר הדתי לאומי הרי שלא מין ההכרח שהוא לא ינהג בעצמאות
אם כי אפשר גם להוכיח אחרת וזה מישום שהרב שטיינמן לדוגמא כן תמך ברב שמואל אליהו שליט"א להיות רב ראשי לירושלים וגם רבי חיים קנייבסקי תמך במועמדותו כך שזה לא כלל בל יעבור ויש יוצא דופן
 
חזק ואמץ ואוסיף על דבריך שכרם דיבנה זו ישיבה בעלת אוריינטציה חרדית ובוגריה חלקם הולכים להשקפה חרדית כך שאת ילדיהם הם שולחים למוסדות חרדים
דבר שני בגלל הסיבה הנ"ל הזכרת את הרב גולדיוויכט למעשה הוא פוטר מראשות הישיבה הנ"ל ע"י הנהלת הקיבוץ הדתי בגלל שהכניס השקפה חרדית זכיתי להכיר את חתנו הגאון הגדול הרב משה מייריניק זצ"ל
לגבי החזו"א החזו"א שלח אותו להיות ראש ישיבה זמן קצר לפני שניפטר הפשט הוא החז"א היתיר לו מישום שהיה דחוק ולא היה פרנסה
וגם הרב גולדוייכט לא אחז שזה לכתחילה
רבי ניסים איך לא סיפרת לי את זה אף פעם שהיכרת את הרב מיירניק?
בזכותו הגעתי להרבה דברים ואני חייב לו המון. חבל שהדור שלנו לא זכה להכיר אותו כ"כ. הוא היה גאון חריף כמו תער שלא התלהב משום דבר חיצוני. יש לי הרבה לדבר עליו ועוד חזון למועד.
לגבי עצם הדיון כאן אתם יכולים להמשיך. סליחה על ההפרעה.
 
חזור
חלק עליון