דוד- ארגון מתיקות התורה
Member
היה לי חידוש גדול מה שמרן הראש"ל שליט"א התיר תספורת בליל ל"ד אפילו שלא לצורך שבת אלא בצורך כל שהוא מישהו יודע מה הטעם של מו"ר.
גם אמר מרן שליט"א בפינת ההלכה, שבפרט אם יש ביטול תורה לחכות הרבה זמן וחס על זמנו, שאפשר להקל בזה.כשל"ג חל ביום שישי מרן התיר בחזו"ע להסתפר גם בערב שישי, כיון שאפשר לסמוך על הדעות שמקצת היום ככולו גם מבערב
וכ"ש כשל"ד חל ביום שישי שכבר עבר ל"ג
מה המקור בחזו"ע?כשל"ג חל ביום שישי מרן התיר בחזו"ע להסתפר גם בערב שישי, כיון שאפשר לסמוך על הדעות שמקצת היום ככולו גם מבערב
וכ"ש כשל"ד חל ביום שישי שכבר עבר ל"ג
כן אולם מה שרציתי לדעת טעמו של מו"ר שהתיר גם לצורך כל שהוא שאינו לכבוד שבת כגון חתונה וכדומהכשל"ג חל ביום שישי מרן התיר בחזו"ע להסתפר גם בערב שישי, כיון שאפשר לסמוך על הדעות שמקצת היום ככולו גם מבערב
וכ"ש כשל"ד חל ביום שישי שכבר עבר ל"ג
שלום וברכה, אני יודע ראיתי שם פשוט החידוש היה לי שאינו לצורך שבת אלא האירוע אולי מצד שזה סמוך ונראה לשבת ניכר שבא גם לכבוד שבת?(כך תרצו במקום אחר)מרן שליט"א בילקו"י כותב כל צורך ז"א אם אדם יהיה עסוק ביום שישי או שיש ארוע וכדו' אה"נ.
ראה ביחו"ד ח"ז סו"ס קעא שהביא את מש"כ אחיו של האור לציון בשו"ת שמחה לאיש (חאו"ח עמוד רסא) שכתב להעיר על האור לציון, שהרי מקובלים אנו מפי מורנו ורבינו ראש הישיבה הגאון ר' עזרא עטייה זצ"ל, שעושים ספק ספיקא להקל אפילו כששני הספיקות נגד דעת מרן. והכי נקיט בספר עלה עזרא (חאה"ע סי' כג אות ד עמוד עה). והאור לציון עצמו בחאה"ע (סוף סי' ד עמוד רד) בספק האסופים כתב, שמנהגינו לעשות ספק ספיקא אפילו אם שני ההלכות של הספקות הם נגד דעתו של מרן.הרב עובדיה כותב בכמה מקומות שלא עושים ס"ס נגד מרן מפורש , תעיינו בהליכות עולם חלק ד לגבי דין של עירוי מה שהוא השיג על הרב משה לוי שכתב לעשות ס"X נגד מרן ושם מרן ענה לו שלא עושים ס"ס אם זסה מרן מפורש, ופה לענד" זה מרן מפורש בגלל שאף שיש כאן מצווה ודחק מרן כתב להקל רק ב לג