ממרן עד מרן
Well-known member
????יש ספק
איזה ספק ומה הספק ועל מי הספק
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
????יש ספק
נולדת היום?????
איזה ספק ומה הספק ועל מי הספק
יש כיום פיקוח שלו?מלבד מה שבפיקוח הרב עמר
אבל לא הבנתי, הכותב לעיל מסיק שאפשר לאכול במקרים מסוימים גם כשרות רגילה [לא חלק] של הרבנות, וא"כ ק"ו שמותר לאכול בד"ץ העדה"חאם כוונתך לשאול למה כשרות הרבנות אפשר לאכול ובד"ץ העדה החרדית לא, הרי שכבר דנו בכך בכמה מקומות בפורום.
(לכאו' הטענה הפשוטה היא שגם רבנות חלק מקפיד על דברים שהספרדים צריכים להקפיד, אבל בד"ץ העד"ח הכי טוב שיש לא יקפיד. לא שלא סומכים עליהם, אלא שסומכים עליהם אבל לא על שיטתם. כמו שגם אם ר' חיים קניבסקי יגיד לבחור ישיבה שלפי ההלכה הוא צריך להדליק נרות חנוכה בישיבה, הוא לא ישמע לו. ולא שהוא לא סומך או לא מאמין לרב, אלא פשוט הוא לא פוסק כפי שיטתו. ה"ה הכא).
לא דיברתי על מה שכתב לעיל, אלא על עצם השאלה, איך יתכן שלדעת מרן הראש"ל שליט"א אפשר לאכול בשר חלק בכשרות הרבנות, ומאידך בשר (חלק) בכשרות העדה החרדית - לא.אבל לא הבנתי, הכותב לעיל מסיק שאפשר לאכול במקרים מסוימים גם כשרות רגילה [לא חלק] של הרבנות, וא"כ ק"ו שמותר לאכול בד"ץ העדה"ח
הבהיר שאין.יש כיום פיקוח שלו?
עוד לא נולדתי [אני בשלבי יצירה]נולדת היום?
כך מרן שליט"א אמר? או שזה הוספה שלך?(מלבד מה שבפיקוח הרב עמר).
של הרב דוד סופר זה לא על כל החלק של העדה"ח, אלא יש מספר בהמות בודדות שהם מה שנקרא "חלק רצפה" שהרב דוד סופר מסמן אותם ומי שיודע עליהם יכול לקנות אותם מפעם לפעם [בערך פעם בחודש]הבהיר שאין.
יש של הרב סופר דוד
מחילה, כך הבנתי את דבריך.לא דיברתי על מה שכתב לעיל, אלא על עצם השאלה, איך יתכן שלדעת מרן הראש"ל שליט"א אפשר לאכול בשר חלק בכשרות הרבנות, ומאידך בשר (חלק) בכשרות העדה החרדית - לא.
תמיד הממוצע של חלק בית יוסף היה כ-30%, ויש מקומות שאפילו יותר. אז איך זה ירד ל10 או 20?עוד לא נולדתי [אני בשלבי יצירה]
רק נדמה לך שברבנות הם עושים חלק ב"י???
טכנית א"א וגם מציאותית לא שייך
כדי שיצא חלק ב"י זה יוצא לפחות אחד ל-10 אם לא אחד ל- 20, ובנתיים השוק מפוצץ, ומופצץ בכמויות אדירות של רבנות, איך יש כזו כמות של חלק?
או שאני חולם והוזה??, תסביר לי מר
מעולה אתה רק מחזק את דברי, אם חלק ב"י הוא רק 30 אחוזתמיד הממוצע של חלק בית יוסף היה כ-30%, ויש מקומות שאפילו יותר. אז איך זה ירד ל10 או 20?
אתה מניח הנחות, ועל פי זה מוציא שם רע על הרבנות.
השוק מלא, כי 30% זה כמות עצומה מתוך מה שנשחט. וזה מה שאתה רואה בחנויות אצלנו.מעולה אתה רק מחזק את דברי, אם חלק ב"י הוא רק 30 אחוז
איך השוק מפוצץ ומוצף ב- 300 אחוז [פי עשרה ואף יותר ממה שצריך להיות חלק?]
כי הבשר חלק של הרבנות, בטוח חלק, ואין עליו שום ערעור בבעיות אחרות. ואילו בבשר של העדה החרדית, לא בטוח שהוא חלק. וגם אם מעורב בו חלק, לא כולו כך, בפרט שהשחיטות בארץ, האחוזים של החלק הרבה יותר נמוכים.ועדיין אף אחד לא ענה על השאלה למה זה יותר טוב מבד"ץ העדה החרדית שמרן שליט"א אומר לא לאכול,
וכי העדה החרדית זורקים את החלק לפח???
עדיין לא הבנתי במה עדיף החלק של הרבנות מהחלק של הבד"צ, הרי ודאי שבבד"צ אין יותר אחוזים של חלק מאשר ברבנות, ומה שמוגדר חלק בבד"צ מוגדר חלק ברבנותכי הבשר חלק של הרבנות, בטוח חלק, ואין עליו שום ערעור בבעיות אחרות. ואילו בבשר של העדה החרדית, לא בטוח שהוא חלק.
כבר הרבה שנים שהשחיטות של הבד"צ רובן המוחלט בחו"לבפרט שהשחיטות בארץ, האחוזים של החלק הרבה יותר נמוכים.
ס"תעדיין לא הבנתי במה עדיף החלק של הרבנות מהחלק של הבד"צ, הרי ודאי שבבד"צ אין יותר אחוזים של חלק מאשר ברבנות, ומה שמוגדר חלק בבד"צ מוגדר חלק ברבנות
כבר הרבה שנים שהשחיטות של הבד"צ רובן המוחלט בחו"ל