• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תשובה מפורטת בדיני מעשר כספים

בס"ד
לרבנים הגאונים חברי הפורום שיח'
ראיתי שדנו פה באחרונה הרבה בדיני מעשר כספים
ואמרתי לצרף בזאת ממה שכתבתי בעבר בסייעתא דשמיא לפקו"ד באריכות בנושא זה בספרי שו"ת דברי שלמה (ח"א יו"ד סימן ז, ח)
וכמה מהדברים שהתלבנו כאן בפורום, נידונו שם בהרחבה, ע"ש.
ואין צריך לומר שהכל ע"פ משנתו של מרן רבנו הגדול זיע"א, ובנו יבדל"ח מו"ר מרן שליט"א, שאף השיבני בכמה עניינים בזה בעל פה והבאתים בתוה"ד.

קובץ אחד- התשובה בהרחבה עם מקורות וטעמים
קובץ שני - סיכום העולה לדינא בקיצור
 

קבצים מצורפים

  • דברי שלמה - מעשר כספים.pdf
    232.3 KB · צפיות: 11
  • דברי שלמה - מעשר כספים סיכום קצר.pdf
    88.8 KB · צפיות: 11
נערך לאחרונה:
בס"ד
לרבנים הגאונים חברי הפורום שיח'
ראיתי שדנו פה באחרונה הרבה בדיני מעשר כספים
ואמרתי לצרף בזאת ממה שכתבתי בעבר בסייעתא דשמיא לפקו"ד באריכות בנושא זה בספרי שו"ת דברי שלמה (ח"א יו"ד סימן ז, ח)
וכמה מהדברים שהתלבנו כאן בפורום, נידונו שם בהרחבה, ע"ש.
ואין צריך לומר שהכל ע"פ משנתו של מרן רבנו הגדול זיע"א, ובנו יבדל"ח מו"ר מרן שליט"א, שאף השיבני בכמה עניינים בזה בעל פה והבאתים בתוה"ד.

קובץ אחד- התשובה בהרחבה עם מקורות וטעמים
קובץ שני - סיכום העולה לדינא בקיצור
לא עיינתי בהכל, אבל בסוף הסיכום ראיתי שכתב כמה פעמים 'חייב' להפריש מעשרות.
ולמפורסמות א"צ ראייה שמרן שליט"א לא ס"ל הכי, כדעת מרן ע"ה בהליכו"ע.
א"כ יל"ע במש"כ הכל עפ"י משנתו של מרן...
 
לא עיינתי בהכל, אבל בסוף הסיכום ראיתי שכתב כמה פעמים 'חייב' להפריש מעשרות.
ולמפורסמות א"צ ראייה שמרן שליט"א לא ס"ל הכי, כדעת מרן ע"ה בהליכו"ע.
א"כ יל"ע במש"כ הכל עפ"י משנתו של מרן...
ראשית אכן אם כבודו יעיין בתשובה עצמה בתחילתה יראה שביארנו וביררנו דעת מרן זיע"א ויבדל"ח מרן שליט"א שאין זו חובה מן הדין אלא מנהג ראוי ונכון וכו', והלשונות ש'חייב' היינו למי שכבר חפץ לקיים המנהג כראוי, בזה יש לדון ע"פ גדרי ההלכה אם חייב או לא ואם יוצא יד"ח או לא וכו', אך אה"נ דמעיקרא אינו חיוב גמור וכמו שכתבתי כו"כ פעמים, ע"ש.
 
ראשית אכן אם כבודו יעיין בתשובה עצמה בתחילתה יראה שביארנו וביררנו דעת מרן זיע"א ויבדל"ח מרן שליט"א שאין זו חובה מן הדין אלא מנהג ראוי ונכון וכו', והלשונות ש'חייב' היינו למי שכבר חפץ לקיים המנהג כראוי, בזה יש לדון ע"פ גדרי ההלכה אם חייב או לא ואם יוצא יד"ח או לא וכו', אך אה"נ דמעיקרא אינו חיוב גמור וכמו שכתבתי כו"כ פעמים, ע"ש.
לכן כתבתי 'לא עיינתי בהכל' ואכן כאשר דימתי כן היה, תיארתי לעצמי שכת"ר התייחס לזה. רק על הלשון חייב היתה שאלתי, וכבודו ענה - תודה רבה!
 
חזור
חלק עליון