נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
לא כתב את החילוק הנ"ל מפורש, אבל בהערות למטה וכן מהמקורות שהביא, נראה שכך בדיוק יש לומר.האם לדעת הראאשל יש לחלק בין מוסיקה קצבית לרגועה
שזו מביאה לריקוד וזה לא
וזו אסורה אף וואקלית וזו מותרת?
כמו שכ' ר' יוסף אבוטבול בשמו?
בפינת ההלכה אמר שאם מביא לידי ריקוד אסור. כי הרי לא נאמר איסור מפורש של כלי נגינה אלא שירים המביאים לריקודים, ומזה למדו לכלי נגינה.האם לדעת הראאשל יש לחלק בין מוסיקה קצבית לרגועה
שזו מביאה לריקוד וזה לא
וזו אסורה אף וואקלית וזו מותרת?
כמו שכ' ר' יוסף אבוטבול בשמו?
אם אפשר לראות או לצרף הקובץ וספרתם אשמחלא כתב את החילוק הנ"ל מפורש, אבל בהערות למטה וכן מהמקורות שהביא, נראה שכך בדיוק יש לומר.
כמוש"כ בקונטרס וספרתם לכם עמ' ח.
ת"ח אחד שלח לי
ומה הדין שירה קצבית בהתעמלות?מצורף הקונטרס וכן הביאו מרן הראש"ל בהערות בעמ' תמ"ה.
הרב יגאל כהן מתיר וכן הרב חיים רביומה הדין שירה קצבית בהתעמלות?
נראה שיהיה אסור כיון שזו שירה שמביאה לידי ריקוד, וזה לצורך הנאהומה הדין שירה קצבית בהתעמלות?
כמדומני שהרב יצחק לוי שליטא כתב בזה להתירנראה שיהיה אסור כיון שזו שירה שמביאה לידי ריקוד, וזה לצורך הנאה
בספרו אבי בעזרי סימן קלח עיי'ש.כמדומני שהרב יצחק לוי שליטא כתב בזה להתיר
נמצא בקול הלשון גם במדור של המוזיקה וגם במערכת שבתי.אם יש למישהו פיוטים וואקלים טובים, אשמח אם יוכל להעלותם כאן או להפנות אותי להיכן אפשר להוריד.
כמדומני שהרב יצחק לוי שליטא כתב בזה להתיר
אגב, כאן הבאתי שצירף את הדעה של שמיעה בער"ש אחרי חצות בכדי להתיר שירים שקטים.בספרו אבי בעזרי סימן קלח עיי'ש.