יוסף חיים הלוי
Member
בלומדי היום בספר הנפלא חזו"ע אבילוות ח"א עמ' תנ"ז בהערה ראיתי שכתב: ואם היה בעל ייסורים טוב לכתוב במצבה 'שהיה מדוכה ביסורין' ע"כ. ולא כתב מקור לזה.
כשמסרתי שיעור בהלכות אלו היום שאלוני מה טוב בזה? הרי הקב"ה יודע אם היה לו יסורים או לא. האם מי שלא כתבו עליו כן - בשמים יתחשבו פחות ביסוריו? אמרתי שאבדוק בעזה"י.
כעת בדקתי, ועלתה בי תמיהה רבתי, שבספר יפה ללב ח"ה סי' שד"מ אות ו' כתב להדיא 'שאין' לכתוב כן, ומרן לא הזכירו, ואף כתב להיפך ממנו. וצ"ע


ובהגהות על היפ"ל החדש כתב ליישב את דברי מרן זצ"ל עי"ש, אולם עדיין גם אם אפשר לדחוק בזה ולחלק חילוקים - עדיין היפ"ל לא סבר כן, ואיך מרן זצ"ל כתב שטוב לעשות כן שלא כדברי היפ"ל? וע"כ שלא זכר ש'ר מדבריו באותו הזמן. וצע"ג.
כשמסרתי שיעור בהלכות אלו היום שאלוני מה טוב בזה? הרי הקב"ה יודע אם היה לו יסורים או לא. האם מי שלא כתבו עליו כן - בשמים יתחשבו פחות ביסוריו? אמרתי שאבדוק בעזה"י.
כעת בדקתי, ועלתה בי תמיהה רבתי, שבספר יפה ללב ח"ה סי' שד"מ אות ו' כתב להדיא 'שאין' לכתוב כן, ומרן לא הזכירו, ואף כתב להיפך ממנו. וצ"ע


ובהגהות על היפ"ל החדש כתב ליישב את דברי מרן זצ"ל עי"ש, אולם עדיין גם אם אפשר לדחוק בזה ולחלק חילוקים - עדיין היפ"ל לא סבר כן, ואיך מרן זצ"ל כתב שטוב לעשות כן שלא כדברי היפ"ל? וע"כ שלא זכר ש'ר מדבריו באותו הזמן. וצע"ג.
נערך לאחרונה על ידי מנחה: